Tänään tapahtunutta: Ajoin noin 50kmh, kun matkustajan puolelta, todennäkösesti edestä kuuluu kaksi aika kovaa pamausta sekunnin sisällä. Muutaman minuutin kuluttua alkaa brake failure-valo palamaan. Jarrutaessa ei huomaa mitään erikoista, kaikki tuntuu kyllä pelaavan hyvin. Nostin keulaa ylös ja katoin olisko jarruletku poikki tms. ,mutta molemmat etujarrut näytti olevan kunnossa eikä nestettä valu mistään.
Sitten aloin tutkia jakotukkia, jonka siis jo rempan yhteydessä avasin ja putsasin, tosin keskellä oleva mäntä oli aika tuikassa enkä sitä irrottanut. Kun anturin johdon irrottaa niin valo siis sammuu. Sitten anturi irti ja laitoin anturin johdon päähän tinalankaa ja pistin anturin reikään keskelle, jolloin valo alkaa palaa. Vaikuttaa siis että mäntä on liikkunut ja nyt se metallinen kohta on siinä anturin reiän kohdalla kun kerran valo syttyy.
Nyt kysymys siis kuuluu että mitä on mahtanut tapahtua? Olisko mäntä voinut lähteä itestään liikkeelle ja pitää äänen, vaikka ääni kyllä vaikutti kuuluvan matkustajan puolelta, mutta ei sitä ihan varmaksi voi sanoa. Vai olisiko jarrulevyn ja palojen väliin voinut mennä pieni kivi tai joku mikä olisi pitänyt äänen? Se olisi muuten todennäköisin syy äänelle, mutta kuitenkin melko varmasti tuo valon syttyminen liittyy ääneen. Huomenna on tarkoitus viedä auto huoltoon aurauskulmien säätöön, mutta pitäis ehkä samalla käskeä selvittää tätä. Itellä kun ei nyt ole enää yhtään ylimäärästä aikaa tän laittamiseen. Kaikki arvailut tän suhteen on tervetulleita