Carcom Oy  Elekma

Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym

  • 15 Vastauksia
  • 6140 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Taas on pimeää ja märkää keliä+huono näkyvyys
tulipahan hommattua kokeeksi nuo linkissä mainitut philipsin h7 +130% lisää valotehoa? antavat polttimot ja kyllä ainakin meikäläisen (vanhoilla) silmällä ovat huomattavasti kirkkaammat kuin edelliset halvemmat normi polttimot.tiedä sitten kauanko nuo kestävät,mutta valotehon+näkyväisyyden  lisäys oli melkoisen hyvä
,,,ei ole tarkoitus mainostaa,mutta kannattaa kokeilla.

Linkki valmistajan sivuille
http://www.philips.fi/content/fi/automotive-car-lights/www/fi/car-lights/headlights.html?int_origin=2_LI_all_slot1_fi_fi_carlights_carcategory_headlightscategory.html



S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1722
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym
« Vastaus #1 : 26.11.2014, 19:32:30 »
Toivottavasti kestää paremmin kuin  mun vanhassa avensiksessa. Lopetin noiden kalliiden polttimoiden käytön siinä kun vuodessa meni 150€.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym
« Vastaus #2 : 26.11.2014, 19:54:07 »
Toivottavasti kestää paremmin kuin  mun vanhassa avensiksessa. Lopetin noiden kalliiden polttimoiden käytön siinä kun vuodessa meni 150€.

Jep
 katsotaan nyt sitten miten nämä kestävät,minulle riittää että antavat riittävästi valoa,voin maksaa 30-35€ (70€) noista polttimoista, vuodessa mutta en 150€ /v
« Viimeksi muokattu: 26.11.2014, 19:55:59 kirjoittanut harald »
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Edeus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym
« Vastaus #3 : 29.01.2015, 22:26:45 »
Vanha aihe mutta vastaan silti.

Polttimoiden kestoon vaikutta omien kokemuksieni mukaan oleellisesti polttimolle tarjottava jännite.
Jos polttimo joutuu työskentelemään alijännitteellä se todennäköisesti särkyy nopeasti.
Myöskin reilu ylijännite on tuhoisa, ihanne autosähköissä olisi ymmärtääkseni noin 13,8V.

Jatkokysymyksenä heittäisinkin että minkalaisia volttimääriä olette mitanneet näissä isommissa Volvoissa?
Nykyisessä kulkineessa 245 polttimon kannalle tulee vakio sähköillä auton käydessä yli 13V, tarkkaa arvoa en muista.
Elämää saman kaksnelivitosen kanssa takana vuodesta 2006

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym
« Vastaus #4 : 30.01.2015, 22:05:17 »
Niin... Yli kolmen vuosikymmenen autonasentajan kokemuksella sanoisin että "alivoltit" eivät polttimoita syö. Paremminkin lisäävät kestävyyyttä. Siis nuo mainostetut +90 Ja tehokkaammaat ovat valmistettu sen olettamuksen perusteella että ajovaloille ei tule kuin max. 80% jännitteestä joka on todellista "muinaisissa" autoissa joissa nuo alijännitteellä toimivat polttimot vielä jotenki toimivat. Nykyautoissa ajovalojen jännitteen syöttö toimii hakkurisysteemillä eli ajovaloille tulee maksimi toimntajännite riippumatta akun jännnitteestä.

 Siis nuo "plustehoiset" lamput ovat käytänössä tehty toimimaan 9-10V jänniteillä mitkä ovat todellisia vanhemmissa autoissa. Sellaisen kun asentaa autoon josta löytyy ajovalolle täydet voltit niin kovin lyhytikäisiä ovat "teholamput".
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym
« Vastaus #5 : 31.01.2015, 16:05:45 »
Niin... Yli kolmen vuosikymmenen autonasentajan kokemuksella sanoisin että "alivoltit" eivät polttimoita syö. Paremminkin lisäävät kestävyyyttä. Siis nuo mainostetut +90 Ja tehokkaammaat ovat valmistettu sen olettamuksen perusteella että ajovaloille ei tule kuin max. 80% jännitteestä joka on todellista "muinaisissa" autoissa joissa nuo alijännitteellä toimivat polttimot vielä jotenki toimivat. Nykyautoissa ajovalojen jännitteen syöttö toimii hakkurisysteemillä eli ajovaloille tulee maksimi toimntajännite riippumatta akun jännnitteestä.

 Siis nuo "plustehoiset" lamput ovat käytänössä tehty toimimaan 9-10V jänniteillä mitkä ovat todellisia vanhemmissa autoissa. Sellaisen kun asentaa autoon josta löytyy ajovalolle täydet voltit niin kovin lyhytikäisiä ovat "teholamput".


Hei
,,,ota huomioon.että entisaikaan nuo polttimon hehkulangan materiaalit ehkä olivat hieman erilaisia kuin tänä päivänä !
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym
« Vastaus #6 : 31.01.2015, 16:14:10 »
Noi kalliit polttimot voi laittaa kirjahylliin kesä ajaksi, tilalle 2e halpikset. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym
« Vastaus #7 : 31.01.2015, 16:25:19 »
IMO ihan toimiva ratkaisu on laittaa syksyllä extremet nokalle ja vaihaa ne sittä normipilttimoihin kun kuolevat. Kyllä mun perse kestää ostaa vuodessa parin noita kalliita lamppuja.

Toisaalta järkeävä huomiovalojen käyttökin lisää noiden kestävyyden monikertaiseksi.

Poissa Edeus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym
« Vastaus #8 : 31.01.2015, 16:43:25 »
Siis nuo "plustehoiset" lamput ovat käytänössä tehty toimimaan 9-10V jänniteillä mitkä ovat todellisia vanhemmissa autoissa. Sellaisen kun asentaa autoon josta löytyy ajovalolle täydet voltit niin kovin lyhytikäisiä ovat "teholamput".

Night Breakerit kait on näitä plussatehoisia?
Sellaiset ainakin tuhoutuu alijännitteellä, yli 13 voltin kanssa kolme vuotta toiminut.

H4 ja H1
Elämää saman kaksnelivitosen kanssa takana vuodesta 2006

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym
« Vastaus #9 : 31.01.2015, 17:43:30 »
Night Breakerit kait on näitä plussatehoisia?
Sellaiset ainakin tuhoutuu alijännitteellä, yli 13 voltin kanssa kolme vuotta toiminut.

H4 ja H1
Philips +130 on paaaljon paremmat. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym
« Vastaus #10 : 31.01.2015, 17:55:08 »
Noi kalliit polttimot voi laittaa kirjahylliin kesä ajaksi, tilalle 2e halpikset. :hello:

Juurikin näin. Itse olen noita plus polttimoita kokeillut ja todennut, että kestävät talven (3-5kk ja 8000-12000km, kun on valonvahvistimet ja 14,7 volttia). Kesällä ajan sitten noilla perus parin euron polttimoilla.

On tullut kokeiltua Hilirimpsikset, Osram:t ja GE:t.

Mitä alijännitteeseen tulee, niin aikoinaan ihmettelin miksi luupäähän ei tarvinnut vaihtaa polttimoita. Mittasin jännitteen polttimon kannalta, niin ymmärsin. Tämän jälkeen tuli laitettua siihenkin nuo valovahvistimet.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym
« Vastaus #11 : 01.02.2015, 01:43:29 »
kai polttimon ikään vaikuttaa myös käyttö eikä vain ajokilometrit. Jotkut käyttää pitkiä tiuhaan ja päivittäin ja jotkut taas hyvin harvoin. Meillä menee välillä talvisinkin päiviä että tarvii pitkiä lämmitellä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym
« Vastaus #12 : 01.02.2015, 04:43:21 »
Myös se millaisia teitä ajelee yllättäen vaikuttaa polttimoiden kestoon. itse joudun ajamaan todella paljon erittäin röykkyisillä hiekkateillä niin polttimot ei tunnu olevan pitkäikäisiä.
Varsinkin keväällä ja syksyllä kun tiet on huonoimmassa kunnossa joutuu vaihtelemaan polttimoita ympäri autoa.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym
« Vastaus #13 : 01.02.2015, 07:27:23 »
Vähän sama kuin renkaat, väärä asia säästää. Itsekin olen pitänyt kesällä perus Wurthin longlife-polttimoita, talven aikana menee yleensä pari settiä noita kirkkaampia. Tällä hetkellä kiinni Osram Nightbraker Unlimitedit joihin olen kyllä tyytyväinen, noin niin kuin halogeeneiksi..
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisää valotehoa ja turvallisuutta H7polttimoilla ym
« Vastaus #14 : 01.02.2015, 08:04:02 »
Vähän sama kuin renkaat, väärä asia säästää. Itsekin olen pitänyt kesällä perus Wurthin longlife-polttimoita, talven aikana menee yleensä pari settiä noita kirkkaampia. Tällä hetkellä kiinni Osram Nightbraker Unlimitedit joihin olen kyllä tyytyväinen, noin niin kuin halogeeneiksi..

Tarjouksesta, kun noita aina ostelee säästöön, niin on aina mistä valita  ;). Ja tuon kyllä kirjoitan alle, että valot on viimeinen paikka missä säästää perusteluna kaksi asiaa A:Sinä näet ja B:Sinut nähdään.

Ja kyllä tärinä, käyttö, ajomäärä, jännite ja muut asiat vaikuttavat lampun kestoon.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Kulkukoira  Proturbo