Autodiagnoosi  Carcom Oy

Auto resonoi kun painaa jarrua, auton ollessa parkissa? V70 D5 -03

  • 31 Vastauksia
  • 12346 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Samaten kun mittarin kiinni ilmaputsarin päähän ja käynnistää tyhjäkäynnille auton, niin näkee paljonko alipainepumppu tuottaa alipainetta järjestelmään.

Onko tietoa paljonko on ohjearvo?
V70 D5

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 772
  • www.vrcf.fi
Onko tietoa paljonko on ohjearvo?

Ei ole tietoa, mutta itselläni Bilteman mittari painui -0.9 barin alipaineelle tyhjäkäynnillä ja itse tutkien en silloin löytänyt alipainevuotoja mistään. Kulmamies taisi kirjoitella että hänellä vastaava testi näytti rikkinäisellä tyynyllä ~-0.2 ja ehjällä ~-0.6bar.

Empiirisellä tutkimisellä bilteman mittari antoi hämmästyttävän tarkkoja arvoja, joten uskoisin että ainakin -0.5 tai enemmän pitäisi olla.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Teollisuusmittarilla mitattuna 0,8-0,9bar pitäisi toimivasta autosta saada mitattua.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jartuo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Kävin nappaamassa sen etumaisen kumin paikoiltaan ja trkistelin sitä ennen uuden ostoa, onneksi kävin. Ei siitä ollut mitään muuta rikki kuin se tiivisterengas.
En olisi ihan ekana uskonut tehon voivan laskea niin paljon kuin se oli laskenut, nyt sillä on ilo ajaa ja vastaa kaasuun tosi herkästi.
Mielenkiinnolla odotan paljonko korjaus vaikuttaa polttoaineen kulutukseen?
Laitoin vielä kuvan jos jollain muulla on ta tulee sama vika.
Olisi kiva nähdä tuon moottorikumin hajoituskuva, miten se alipaine siellä toimii?


Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Ihan hyvät ohjeet ne oli, tosiaan vain etumainen tuntui vuotavan. Sen kun tulpapsi niin alkoi alipainetta löytymään putkessa.
Saakelin hintavia tuntuu olevan, ei ihme vaikka vanha omistaja ei ole ollut enää kiinnostunut niitä uusimaan.
Vitsit oli muuten hienoa ajella sen kanssa kun kaasu vastasi ihan pintakaasuna.

Välikysymys: eikö tietsikka herjannut mitään vaikka oli noin jo vuotoa? Kysyn siksi josko tässä itsekin pääsis tärinöiden alkulähteelle. Tietsikka ei minulla valita mutta tärinä ei yletön (vielä) olekaan ja kaasuun vastaavuus hyvä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Minulla ei ainakaan valittanut vaikka oli tukityyny rikki. Moottorinohjaus ei ilmeisesti ehdi tuota vuotoa huomaamaan.

Tyynyjen alipainelinja suljetaan kun kierrokset nousee yli 1100 rpm. Eli silloin vuoto on pois pelistä ja ahtopaineen säätö rupeaa pelaamaan. Jos tyyny on rikki niin ahtopaine ehkä nousee kiihdytyksessä hitaammin, kun lähdetään tekemään vakuumia "myöhemmin." Ilmeisesti kuitenkin ahtoja löytyy tarpeeksi nopeasti  kun ei häiriötä tule..

Tämä mutu teoria voi olla kyllä vääräkin...

Niin mitä tuo 0,8-0,9 bar tarkoittaa? ulkomaankieliset foorumitkin tosiaan kertoivat että alipainepumpulta pitäisi saada 25inhg tyhjäkäynnillä. (0.84 bar)

Eli tarkoittaako että minun alipainemittari näyttää -0,8 vai tarkoittaako se että absoluuttista painetta 0,8 joka olisi sii normaalipaineeseen verrattuna -0,2. Vai menikö tuo nyt oikein :idiot2:
V70 D5

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Tyynyjen alipainelinja suljetaan kun kierrokset nousee yli 1100

Mielenkiintoista. Voisko olla että mun volvossa esiintyvä töksähdys moottorijarrun jälkeen  kaasua annettaessa johtuis vuotavasta/vuotavista tyynyistä. Kierrosten pitää laskea riittävän alas, tonnin pintaan että saa tösähtämään. Ja kaasua mielellään reippahasti

Edit: piti käydä heti hiplaamassa;-) onko se tyynyssä oleva pilli (jonka päälle letku työnnetään) metallia vai muovia? Varovasti kun tunnusteli niin huojui..ei ollut irti mutta ei kyllä ksiheen jäykälle tuntunu. Lisäksi, siitä reiästä moottorille päin oli tuki ja lohkokin sen näköinen kuin ois öljyhöyryä joskus huokunut. Maadoitusvaijeri kiilteli siihen malliin et tuki ehkä joskus vaihdettu. Oisko silloin pärskyny öljyä ja se vieläkin siin muhii.. Tää on kyl mullakin jo kolmatta vuotta tää vehje
« Viimeksi muokattu: 09.12.2014, 21:22:11 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa jartuo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Mitään virheilmoitusta ei tullut ja tehot oli ihan surkeita verrattuna nykyiseen.
En tiedä miten sen katkoo alipainetta, mutta ei tuo minun lähtenyt mihinkään eikä ollut vääntöä isoimillikaan kierroksilla.

Kun tulppasin ihan testi mielessä sen letkun niin tärinä voimistui ihan hemmetisti tyhjäkäynnillä.
Tänään heitin uuden moottorituenkumin sinne jakopään alle, sekin oli jo aikansa elänyt ja siitäkin pääsi moottori elämään.
Vielä tulee pieni ikävä resonassi tyhjäkäynnillä, sen kun saisi vielä aisoihin vai kuuluuko se ominaisuuksiin? Pitäisi päästä istumaan samanlaiseen volvoon kun ei ole aiemmin kokemusta ko. Peleistä.
Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Edit: piti käydä heti hiplaamassa;-) onko se tyynyssä oleva pilli (jonka päälle letku työnnetään) metallia vai muovia? Varovasti kun tunnusteli niin huojui..ei ollut irti mutta ei kyllä ksiheen jäykälle tuntunu. Lisäksi, siitä reiästä moottorille päin oli tuki ja lohkokin sen näköinen kuin ois öljyhöyryä joskus huokunut. Maadoitusvaijeri kiilteli siihen malliin et tuki ehkä joskus vaihdettu. Oisko silloin pärskyny öljyä ja se vieläkin siin muhii.. Tää on kyl mullakin jo kolmatta vuotta tää vehje

Se on muovia alunperin ja se on vain työnnetty tyynyn kumihuullokseen, eli ei olekkaan aivan jäsy. Kokeile irrottaa letku siitä ylempää t-haarasta ja imaise tyynyn suuntaan. Pitäisi topata heti. Öljystä en osaa sanoa. Onko tyyny ollut öljytäytteinen vai onko öljy valunut ylempää. Työkaverikin kyllä väitti että se tukityyny työntää öljyä...
V70 D5

Poissa jartuo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Mitä se alipaine oikein tekee? Voiko joku selventää, netistä en löytänyt mitään hajoituskuvaa.
Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Mitään virheilmoitusta ei tullut ja tehot oli ihan surkeita verrattuna nykyiseen.
En tiedä miten sen katkoo alipainetta, mutta ei tuo minun lähtenyt mihinkään eikä ollut vääntöä isoimillikaan kierroksilla.

Kun tulppasin ihan testi mielessä sen letkun niin tärinä voimistui ihan hemmetisti tyhjäkäynnillä.
Tänään heitin uuden moottorituenkumin sinne jakopään alle, sekin oli jo aikansa elänyt ja siitäkin pääsi moottori elämään.
Vielä tulee pieni ikävä resonassi tyhjäkäynnillä, sen kun saisi vielä aisoihin vai kuuluuko se ominaisuuksiin? Pitäisi päästä istumaan samanlaiseen volvoon kun ei ole aiemmin kokemusta ko. Peleistä.
Missä päin majailet?
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa jartuo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Asun Sauvossa, tässä Turun ja Salon välissä.
Mikä muuten sen vaijerin merkitys on siinä kumin ympärillä? Onko se asennuksen aikainen vai pitääkö se kamat nipussa siellä sisällä?
Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Asun Sauvossa, tässä Turun ja Salon välissä.
Mikä muuten sen vaijerin merkitys on siinä kumin ympärillä? Onko se asennuksen aikainen vai pitääkö se kamat nipussa siellä sisällä?
Ok, vähän turhan iso matka kokeileen tuota mun omaa. :hello: asustan vaasassa.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa jartuo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Juu täällä pohjilla asutaan :)
Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Mikä muuten sen vaijerin merkitys on siinä kumin ympärillä? Onko se asennuksen aikainen vai pitääkö se kamat nipussa siellä sisällä?

Eikö tuo liene maadoitus. Ja alipaineen tarkoitus on pehmentää tuentaa matalilla kierroksilla
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

KL-varaosat  Race.fi