Morjensta pöytään! Ostin itelleni muutama kuukausi takaperin pitkästä aikaa taas volvon! Aikaisemmin ei ole tullut tällä foorumilla kirjoiteltua vaikkakin tämän topikin volvo on itselleni jo kolmas

Kyseessähän on siis 240 farkku, vuosimallia -89, ilman mitään erikoisempia varusteita. Penkinlämmittimet ja ohjaustehostin

. Kilometrejä tällähetkellä n. 287tkm ja moottorina toimii ihana ja varma B200F ja laatikkona M45. Kyllä sen motarilla huomaa, että yksi vaihde puuttuu.
Auto ollut varmaan aikaisemmin jollain mega-amiksella, kun on vaihettu parkkivaloiksi kirkkaat ledit ja sama taakse rekisterikilven valoksi ja peruutusvaloksi. Parkkipolttimoilla näkee melkein paremmin kuin ajovaloilla

nämä lähtee kyllä mäkeen ei huolta. Itse en juuri välitä tällaisista eivätkä ne mielestäni sovi tämän ikäiseen ja malliseen autoon.

Ulkopuolelta tämähän on maailmaa nähnyt, maali lohkeillut sieltä täältä ja joku päättänyt paikata niitä pensselillä.

Takaluukku on myös karussa kunnossa, mutta eikös näissä aika yleensä ole?
Sisustaltaan ihan peruskuntoinen sininen, joskin kuskinpenkki ehkä hieman väsynyt ja revennyt selkänojan reunasta.
Tässä kuva juuri ostettuna <3


Tähänhän oli ennen ostoa vaihettu laturi ja syyläri. Kontissa pyöri paketissaan uusi biltemasta ostettu vesipumppu ja ilmeisesti jokin tarvike venakopantiiviste. Kuulin villejä huhuja, ettei tarviketta kannata laittaa kiinni kun on alkuperäistä ohuempi ja alkaa vuotamaan heti? Konehuoneeltaan ainakin pestyn olonen.
Sitten alkoi "ongelmat". Jarrupääsylinteri sanoi sopimuksensa irti ja volvo oli jarruton. Noh tähän hätään löysin sattumalta motonetistä VIIMEISEN sopivan jarrupääsylinterin, ei kuulemma enää tehdä tjms.



Eihän tämän vaihtaminen ollut sitten homma eikä mikään, mutta näiden jarrujärjestelmän ilmaaminen!

Ja varsinkin kun kyseessä on 25 vuotta vanhat ilmausruuvvit niin osa tietenkin päätti mennä poikki. Noh tästä hieman tuohtuneena ja huomattuani, että vänkärinpuolen jarrusatulassa on kaksi mäntää jumissa, hurautin motonettiin ostamaan kokonaan uudet etusatulat.
Näiden vaihtamisenkin piti olla läpihuutojuttu, mutta kappas vaan, eihän jarruputket halunneet aueta halutulla tavalla

. Tallillani kun ei lämpöä ollut saatavissa, tästä hieman kiukustuneena otin käteeni sivuleikkurit ja löin putket poikki ja taas hurautettiin motonettiin hakemaan ehjät jarruputket eteen.


Nyt on siis eteen vaihdettu uudet jarrusatulat, palat, putket ja letkut

Sitten, tästä puuttui ostaessa taaimmainen vaimennin kokonaan, no sellainenhan piti ostaa kun ei jaksanut törinää kuunnella.

Eihän tämä tietenkään paljoa auttanut, kun putki onkin useammasta kohtaa puhki..

Noh, näillä eväillä saatiin tähän jo haettua leimaa ja ilman huomautuksia.

Niin ja mystinen rykiminen/käynnistämättömyys kostealla kelillä ratkesi kun avasi rohkeasti virranjakajan..

Tämän kun vaihtoi uuteen niin toimi kuin uusi<3
Tähän voisikin nyt kerätä sitten "to-do" listan asioista joissa olen huomannut "puutteita"

-Taka-akseliston puslat ehjiin
-Uusi pakoputkisto
-ledit pois
-Symmetriset takavalot (toinen on jokin tarvikemalli tai ameriikan malli, ihan eriväriset kuvut ja merkinnät puuttuvat.)
-Pari ruostereikää hoidella pois.
Olipas siinä kertomusta. Tänne saa varmaan päivitellä, kun saadaan korjauksia tehtyä?
-Arto