Kansi tuli jo pajalta Nurmosta ja uusi turbokin pitäisi tulla Fin-Turbolta ensi viikon alussa.Moottorin osat alkas olla pian putsailtu ja tarkistettu ja lähiaikoina pääsis niputtamaan.
Molempien alakertojen osat olivat todella hyvässä kunnossa..kulumista ei näkynyt juuri missään..esim kiertokangen laakerit olivat kuin tehtaan paketista otettu samoin runkolaakerit.Molemmat öljypumput olivat virheettömiä ja ei näkynyt mitään eroa sisuskaluissa vaikka toinen öljypumpuista oli 100tkm enemmän ajettu.
Moottorin alakerta tulee alkuperäisestä moottorista.Kiristäjän kiinnitysnatsa korjataan ja vahvistetaan.
Varaosamoottorin alakerta olisi ollut täysin käyttökelpoinen mutta lohkon kohdalla kävi sen verran ikävä ylläri,että joutaa verkonpainoksi ensi kesänä..tai sohvapöydän jalustaksi.
Putsasin pahasti päältä päin hapettunutta lohkoa aluksi soodapuhalluksella mutta kun menetelmällä ei ulkopuolesta saanut riittävän puhdasta niin päätin upottaa koko lohkon sitruunahappoon.
Alumiini- ja teräsosat ovat puhdistuneet aina hyvin hapossa ja hyvin puhdistui lohkokin..yllätyksen tuotti sylintereiden pinnoite joka sitä lystiä ei kestänyt,vaan irtosi lähes kokonaan ja lohkosta tuli entinen.
Eipä olisi uskonut että niinkin mieto aine kuin sitruunahappo saa atomipommin kestävän pinnoitteen irtoamaan sylinterin seinämistä..litkussa kun kärsii itse uittaa käsiään.
Pinnoitteen paksuus on vain muutaman kymmenesosa millin paksuinen joten sylintereiden hoonaaminenkin on melko varovaista hommaa tuon moottorin kohdalla.
Seossuhde oli 100g:aa happoa 10 L:aan vettä jota olen käyttänyt aikaisemminkin.Eli 100L vesimäärässä oli 1kg happoa.
Näkyy happo olevan kovaa myrkkyä kromatuille ja kiillotetuille teräspinnoille..mutta kiillotetulle alumiinille se ei tee mitään haittaa.
Kokemusta viisaampana taas

Kuvia taas tulossa kunhan kerkiää..