Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 mk1 vm 2000 sytytyspuolaongelma

  • 4 Vastauksia
  • 3726 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Selg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • V70 -00 käyttöautona
V70 mk1 vm 2000 sytytyspuolaongelma
« : 18.12.2014, 21:58:56 »
Moi
Auto antaa vikakoodeja ECM-720a, ECM-3340, ECM-3330, ECM-3320, ECM-3200
Käynnistyy kyllä käy jotenkuten mutta jonkun ajan päästä syttyy moottorin vikavalo.

ECM-3340,330,3320 sytytyspuolat 5,4,3
ECM-3200 Sytytyspuola

Hetken käytyään ilmestyi ETS valo, ja ECM-911a ECM-912a ja Ecm 902A
Kuittasin kaikki eikä ETS syttynyt uudestaan

Voiko 3 puolaa mennä kerralla vai onko vika haettavissa muualta? Kone kuitenkin käy tasaisesti esim tyhjäkäynnillä. Kierroksien nosto aiheuttaa nykimistä.
Mihinköhän tuo ECM-3200 viittaa?
ECM-720a on Immobilizer communication, liittyy varmaan siihen etten saa avainta irti. Ajattelin säätää vaijeria vaihdetangon vierestä. Kai se auttaa vai pitääkö tuo käynnistyksenesto antenni putsata?
Icarsoft i906 Helsingissä

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5978
Vs: V70 mk1 vm 2000 sytytyspuolaongelma
« Vastaus #1 : 18.12.2014, 22:57:15 »
Katso, tutki puolien johdot ensi alkuun.
Niille ikävä kyllä aika tekee tehtävänsä.

Jos on johtosuojus (kurttuputki) vielä päällä, poista se.
Uusi johdot tarvittaessa.
Eikä muistaakseni olleet kalliit liittimet/johdonpätkät volvon tiskillä.
:smoke:

Poissa Selg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • V70 -00 käyttöautona
Vs: V70 mk1 vm 2000 sytytyspuolaongelma
« Vastaus #2 : 19.12.2014, 09:55:55 »
Kiitos
San vinkin että cyl 1,2 on omassa maadoituksessa ja 3,4,5 omassa.
En myöskän saa luettua ODB koodeja, joten täytynee tukia ECUn maadoitukset.
Minulla on ollut akkuongelmaakin, Akut ovat viime vuoden aikana tyhjentyneet.
Viikonloppuna tutkitaan maadoituksia ja puhdistetaan hapettumia käynnistyksenestoantennista.
Icarsoft i906 Helsingissä

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: V70 mk1 vm 2000 sytytyspuolaongelma
« Vastaus #3 : 27.12.2014, 13:21:02 »
ei tuohon liity mutta akku tyhjeni vuoden verran samanlaisesta,syy selvisi auton sähköjen läpikäynnillä ja sehän oli kovil vai mikä "laadukas" koukku olikaan,niin sen johtosarjassa mukana tulleessa rosvo liittimessä että purki akkua.
Pelkästään sen vaihdolla ei ole purkanut enää,vika maksoin 10snt mutta tunteja meni vajaan viikon verran,siinä syy miksi EI rosvoliittimiä autoihin vaan uhratkaa aikaa 2 min enemmän ja laittakaa apico tai kolvatkaa ja kutistesukka päälle! :nohnoh

Poissa Selg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • V70 -00 käyttöautona
Vs: V70 mk1 vm 2000 sytytyspuolaongelma
« Vastaus #4 : 29.12.2014, 09:24:52 »
No niin.
Siellähän oli ruuvi löysällä. ;)
Sytytypuolien maadoitus oli siis satunnaisesti ilman kunnon kontaktia.
Uudet suojamuovit voisi laittaa johdoille, ne varmaan tykkäisi.
OBD koodeja ei edelleenkään voi lukea. Ärsyttävää >:(
Icarsoft i906 Helsingissä

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron