Samppasport  Futurez

Amazon -70 budget sport

  • 176 Vastauksia
  • 59792 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kalkkis

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 312
  • Budjettipussihousu
Amazon -70 budget sport
« : 22.12.2014, 17:29:18 »
Tämä projektipäiväkirjan tekele tulee kertomaan amazonista, joka on opiskelujen loppuvaiheessa hankittu ensimmäinen oma auto. Peli on hellyydellä ja rakkaudella vaalittu Volvo, ihan niin kuin nuoruuttaan elävä myöhäisteini autoaan käyttää. Joidenkin mielestä se tarkoittaa kovaa ajoa minimibudjetilla tehdyillä korjauksilla. Tämä amazon tuskin oli poikkeus.  Ostin sen muistaakseni vuonna 1986. Auto oli ollut gubbemobiili Wasasta, joka ilmeisesti perikunnan jäsenen hetkellisestä harkitsemattomuuden puuskasta johtuen ajautui ’hyvään kotiin’. Olin toinen omistaja, ensimmäinen oli pitänyt autosta tunnollisesti huolta. Kilometrejä oli 160 kiloa, ruosteenestoliikkeen 5 tarraa sai raapia asetonilla, tinnerillä ja ties millä mömmöillä laseista pois. Edessä oli lokarit , joten ruoste ei pahemmin autoa ollut raiskannut käyttöaikana eikä sen jälkeenkään. Vehje oli mulla kesäkäyttöautona vakaassa nuoruudessa ja sen jatkona reilut kymmenen vuotta. Nuoruus loppuu kaikilta aikanaan ja poistin Joonaksen rekisteristä joskus 2002. Silloin käytössä taisi olla se keskimääräisen harrastajan 4 autoa, enemmän tai vähemmän raatoa, ja kaikki veronkannon ja vuotuisten katsastusten piirissä. Yhdelle perheelliselle äijälle se oli liikaa, varsinkin kun viranomainen muisti lapuillaan joka kevät olemassaolostaan.  He halusivat minutkin omalta osaltaan rahoittamaan yhteistä hyvää tai mitä lie silloista virastoa. Vapaaehtoisesti rouvan konsultaatiosta vahvalla argumentoinnilla höystettynä (siis desibelimittarilla mitattuna) luovuin tukemasta järjestelmää yhden auton osalta, kun katsastusmies myös toi oman kontribuutionsa päätökseen kirjaamalla katsastuslistaan lääkärin käsialalla huomionsa. Omalla kohdalla olen usein nähnyt katsastuslapuissa paljon kirjoitusta, mutta tämä meni määrällisesti kärkisijoille. Vein auton landelle viimeisenä ajopäivänä, jossa se pyöri tallissa, kuusen alla, tien tukkona ja muissa vastaavissa paikoissa – no näitä on muille harrastajille turha kertoa, juu nou. Asiallinen säilytystapa tuskin hidasti auton kunnon säilymistä.

Kyseessä on mahdollisimman tavismallin amazon vuodelta 1970. Ei mitään lisävarusteita, ei seksiä eikä koneessa tehoa. Moottori ei ole alkuperäinen, koska kone on aikoinaan nostettu kiireellä edellisen kilahtaessa keulille saman vuoden kolariautosta. Myyjän mukaan oli tehty moottoriremontti. Kun avasin kannen, koneen pytyistä ykkönen oli toisessa ylikoossa ja muut 2-4 stanumitoissa. Kävi silloin jollain lailla ja kyllä sillä jotenkin pääsi, mutta nyt en halua tietää enempää, eikä taida Kuusakoskeakaan kiinnostaa. Väri autossa on ajankohdan mukaan välimallin sininen (mellanblå 99 eli sekin Tarjoustalon hinnan mukaan). Ei siis psykedeelisen punainen, ei yrjön vihreä eikä amazoniin silloin tainnut saada edes sitä 140 sarjassa yleistä sklodden skeidan ruskeaa.  Näitä haalean sinisiä amazoneja tehtiin silloin paljon, mutta aika nopeasti värin käyttö loppui, tiedä vaikka halusivat tällä tavoin lopettaa auton myynnin.

Kun tähän ikään mennessä on tullut tehtyä 3 museoautoa, niin tällä kertaa voisi tehdä hieman erilaisen. Aiemmista kaksi tein totaalisista raadoista, joihin meni aikaa, tupakkaa ja pelihousuja. Uusia osia ostelin aina kun rahaa oli (yleensä tietysti ei ollut). Tähän pitää mennä vähemmän, tosin tavoitteena on käyttää enemmän kaljaa joskin niukemmin askarteluaikaa tai rahaa. Ainakin alku oli lupaava kun kaveri totesi hommaa aloittaessa tallilla, että nämä amazonithan tehtiin jo aikoinaan Ruotsissa känniläisten suomalaisten toimesta ja olet aloittanut korjaustyön näköjään samalla pieteetillä.

Ajatuksena on tehdä budjettipussihousun auto pienin poikkeuksin. Tässä entisöinnissä pyritään menemään ulkonäöllisesti siitä mistä aita on matalin. Museointiin pyritään (säästäminen alkaa ässällä ja kuuluu museomiesgenreen), mutta siten että rivissä ei ole muita kuin 1 ja 2 arvosanoja.  Jos tulee yksikään 5, niin sitten olen epäonnistunut vähän samalla tavalla kuin tälle foorumille +1000 viestiä suoltanut ja joka reputtaa moottoriopin johdatuksen perusteiden kurssin. Ja kaverit kertoo vielä siitä foorumilla. Arvosana 4 taas tarkoittaa sitä fiilaria, mitä niillä kouluaikojen etupenkin arvosanoja 10 kerääviltä tytöillä oli kun saivat kokeista 9. Itkua väänsivät ja änkyttivät täysin vastoin oppituntien hymyvarmuutta maikan suuntaan (jota ilmeisesti oli harjoiteltu peilin edessä ja Cosmopolitanin kansi kädessä mallia ottaen) että y-y-y-si o-o-o-n i-i-i-ihan hy-hy-hy-vä nu-nu-numero. Mulle kolmonen tässä casessa menee tilastotappiona mutta liikaa niitä ei saa olla. Lopputulos voisi olla sellainen, että jos joskus saavun kerhon ratapäiville niin jo portilta ystävällisesti ohjataan takariviin mahdollisimman kauaksi valokuvaajista pyynnöllä että älä avaa konepeltiä (äläkä suutasi). Kun muut esittelevät turbojaan, niin ainut asia mikä turpoaa sivuun eksyneeltä kuulijalta on otsasuoni kuunnellessaan onnellisen rakentajan avautumista sankariprojektista.

Normaali museomies projektia valitessaan varmistaa ensin että kattoverhoilu on kunnossa. Kyseinen tosiharrastaja laittaa pelimerkit kaikkeen kiiltävään (pussihousujen lisäksi), jossa entisöinnissä ropisee laatupisteitä.  Painopiste on kromeissa, sinkityissä pulteissa, kiillotetuissa listoissa, moitteettomassa maalissa paksun kittikerroksen päällä, virheettömässä muovipuusisustuksessa ja muissa tärkeissä seikoissa. Säästää voi puslissa, iskareissa, jousissa, moottorissa, kaasareissa, kytkimessä ja muissa näkymättömissä merkityksettömissä pikkuseikoissa. Museomiehen tapaan tehdylle autolle jokainen retki on seikkailu. Ajattelin jättää seikkailut chattiauton sankareille, jotka siellä vaihtelevat näitä kiertopalkintoja toivoen ettei aina vaihtokierroksella osuisi aiempien swappien kaltainen lottovoitto.

Minun hankkeessa painopiste on, että tekniikka on toimiva ja läpikäyty, mutta kaiken kiiltävän ja näkyvän osalta mennään toisella orientaatiolla. Konetta piristetään sopivasti, mutta ei ratapelitasolle. Näitä amazoneja tehdään sen verran että virittämisessä toivetta on saada jopa alkuperäinen teho ulos toisin kuin nuoruudessa. Museokatsastus yritetään läpäistä ja ei haittaa eikä kallonkutistajan penkille tarvitse istuutua jos menee läpi kolmannella kerralla. Silloinhan pääsee takaisin autokoulufiiliksiin yrittämisessä. Periaate tekemisessä on tehdä halvalla – todennäköisesti ensiksi tosi halvalla ja sitten perinteiseen tyyliin toiseen kertaan, koska tärkeintä on säästää. Peltitöissä en tee ratsupaikkoja ja ajattelin hitsailla itse vaikka en ole kunnolla 20 vuoteen lankaa polttanut. Enkä oikeastaan silloin aikoinaankaan. Lopputuloksena on tällaisen ujon, hiljaisen ja vaatimattoman savolaisen tyyliin sopiva harrastepeli, jonka kyytiin jonoksi asti pyrkiviä tyttöjä ei tarvitse hätistellä pois. Vaikka ei se minun kohdalla koskaan ole ollut ongelma, mutta ei sitä koskaan tiedä. Tai tutut ovat kyllä sanoneet että kyllä sen tietää. Hankkeesta pidetään tällä foorumilla budjettipussihousun blogia kokemattomuuden tuomalla varmuudella kertoen laveasti miten näitä projekteja pitää tehdä, tietysti jos luoja suo joka tässä tapauksessa tarkoittanee modeja jakamassa banskua. Mietin myös tavoista poiketen etukäteen mihin osioon tästä voisi turista. Projekti kuin ei oikein täytä racing-auton tunnusmerkkejä, showroom ainakin minun kielenkäytössä on jotain muuta kuin oma hanke ja täällä ei ole roskakori tai yank yard osiota. Eli laitetaan sitten vaikka projektit osioille, niin ei muodostu foorumin taso liian korkeaksi.



Kuva kohteesta eli tällä lähdetään harjoittelemaan julkisen projektipäiväkirjan pitoa.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2017, 19:37:43 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 260
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #1 : 22.12.2014, 20:03:28 »
Nyt tuli juttua sen verran paatoksella, että rojekti menee seurantaan  ::)

Poissa tuomee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #2 : 23.12.2014, 12:57:19 »
Ehdottomasti seurantaan,jo pelkästään alkukirjoitelman takia. :D
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7266
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut

Poissa kalkkis

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 312
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #4 : 24.12.2014, 08:54:14 »


Tässä kuva konehuoneesta. Auto on valmiina vuoden racing tapahtumaan, mäkiautokisaan isompien, omalla voimalla kulkemattomien autojen sarjaan.  Autoon on kiinnitetty akku, en ole varma onko se hylkäysperuste FIVAn tarkastuksessa. Akku on Biltemasta heräteostoksena hankittu joku 70 egen laadukas HopeaKalsiumKloridiArsenikki –akku. Tämä pientä pintaremppaa -tyyliin tehty stailaus omien laskelmien mukaan nostaa auton arvoa 100 %.  Käytettävyyttä ei pätkääkään.



Kuva Akusta. Luulin että Amazoniin käy käytännössä mikä tahansa 12 voltin akku. Kun ei ollut UNC kierrepakkoja kiinnityksen modaukseen, kiinnitettiin akku budjettipussihousun patenttimenetelmin.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2017, 19:31:15 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa kalkkis

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 312
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #5 : 24.12.2014, 09:04:37 »
Ensimmäinen asia mihin kunnostusprojektissa tartuin oli jarrut. Säilytyksen jälkeen yksi pyörä pyöri, joten ei muuta kuin perusinsinöörin tapainen projektin aloitus, eli isompi leka käyttöön. Etupalat sain irti pihdeillä, tuurnalla, vasaralla ja dödöllä helposti. Ilmeisesti oli niitä laittaessa saanut joltakin pummittua kuparitahnaa. Yllättäen takarummutkin tuli ulosvetäjällä ulos ilman posketonta mätkimistä. Vanhojen kamojen suhteen oli helppo tehdä päätös, lähes kaikesta tuli Kuusakosken omaisuutta. Jarrujen korjauksesta en ryhdy sen enempää avautumaan, todennäköisesti täällä kaikki tietää miten jarrut laitetaan kuntoon. Takapäähän uudet kengät, asennussarja, sylinterit, putket ja letkut. Joitakin pultteja ja muttereita myös. Jottei olisi tulleet liian kiiltäviksi, jarrurumpuihin ulkopuolelle aikojen saatossa tullut patina säilytettiin koskemattomana. Itse rummut oli omiin silmiin ihan ok, ei soikeat ja ilmeisesti seinämääkin on jäljellä.

Etujarruissa levyt ja satulat meni vaihtoon. Toisen puolen levyn suhteen tuli normaalia säätöä, putsasin vanhan navan huonosti enkä prässännyt kiinni kunnolla uuteen levyyn, kun ajattelin että pultit sen kiristää. Vinoonhan se meni eikä oiennut pultteja kiristämällä. Normaaliproseduurilla uudelleen auki ja ennen pulttien takaisinprässäystä puhdistaen kunnolla teräsharjalla liitospinnat. Samoin prässillä pultteihin tarpeeksi painetta. Toisella kierroksella keksin myös, että vanha levy on hyvä prässäysalusta, koska pyöränpultit menee vanhoihin reikiin. Ihan niin kuin kokeneemmalla kaverilla menee sutjakkaasti sisään tilaisuuden niin tarjoutuessa. Tuli hyvä ja suora. Etujarruihin en kuitenkaan täysillä vielä panostanut, koska letkut pitää vielä vaihtaa, samoin toinen jarrukilpi. Etuakselistoon joutuu askartelemaan joskus ainakin puslat, toisenlaiset jouset ja kallistuksen vakaajan järeämmäksi. Nyt tärkeintä on saada auto liikkuvaksi ja tekniikaltaan jotenkin toimivaksi, kun joudun siirtelemään autoa.

Pääsylinteri onkin sitten mielenkiintoinen tapaus. Vanhaan pääsylinteriin ei taida saada korjaussarjaa ja uusi wagner maksaa CVIllä yli pari satkua egeissä. Tietääkö kukaan sopiiko Motonetin pääsylkyn korjaussarjan kumit vanhaan Wagneriin? Ja onko taattua Motonet/Biltema laatua, eli kestää nesteet ulos sylkemättä sen vakion 2-3 vuotta? Vai ostaako uusi pääsylinteri? Jotain ATEn korvaavaa mallia näyttää saavan reilulla satkulla, jonka pitäisi mennä 140seen eli myös lopun aikojen amazoniin. Haittapuolena ainakin VPn kuvissa on tyyliin sopimaton väri - kullitettua pääsylinteriä ei voi jättää esille tähän projektiin.  Kiitoksia voorumin muille kirjoittajille, kuukkelilla löytyi sopivuustiedot ja se, että ATEen käy vanha säiliö. Tietty jos sen ehjänä irti saa. Toinen kiitollisuuden aihe on myös kuva miten takarummun sisältö pitäisi olla. Sen osaläjän kanssa olisi muuten jonkin aikaa ruotsalaista 3D-palapeliä pähkitty, koska omat käytössä olevat korjauskirjat (Haynes & Volvon sininen raamattu korjaukseen eli johdatus pissapojan säiliön täyttämiseen ja muut haasteelliset huoltotyöt) eivät tällaista turhaa kuvaa sivuilleen ole laittaneet. Käytännön kautta opittu periaate myös on että purkaessahan on turha ottaa kuvia tai muutenkaan merkata miten osat olivat, harrastaminen olisi liian helppoa.

Joka tapauksessa siirtely on jo nyt valkoisen miehen askare, kun ainakin käsijarru toimii. Kässävaijereita en vaihtanut, kun eivät olleet ihme ja kumma jymähtäneet. Muistaakseni ne joskus hain ihan Biliasta, joten ovat kestäneet yli 10 vuoden seisonnan.



Kuva takajarrurummun sisuskaluista, kun joskus tarvitsee uudelleen koota niin onpahan kuva tallella koneen kovalevyllä. Tosin sitten kun tarvitsee, mieleen tulee viikon kuvapankin selauksen jälkeen että tarvittava kuva on tallella sen koneen kovalevyllä, jonka vein 2015 sorttiasemalle.



Kuvassa budjettipussihousun takajarrurummun ulosvetäjä. Niksi Pirkan ohjeita mukaillen: Ota amazonin käytetty etujarrulevy. Ota pirkka ulosvetäjä jonka saat hyvinvarustetuista Motenet/Biltema liikkeistä.  Kiinnitä jarrulevy rumpuun kuvan mukaisesti. Kiinnitä ulosvetäjä jarrulevyyn.  Ruoste edistää ulosvetäjän tartuntaa, joten älä kiillota jarrulevyä ennen käyttöä. Kiristä ulosvetäjän pulttia. SPROIIIIING -äänen kuultuasi poista pirkka ulosvetäjä silmästä ja hakeudu lähimpään terveyskeskukseen.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2017, 19:42:52 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 588
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #6 : 24.12.2014, 09:58:56 »
Tätä oli erittäin hauska lukea ja projekti meneekin ehdottomasti seurantaan. Tämä vaikuttaa hyvältä!

Poissa oh850

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 682
  • TDI POWER
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #7 : 24.12.2014, 16:44:00 »
Ehdottomasti seurantaan! Nauroin vedet silmissä tuolle ulosvetäjä selostukselle  :D

Poissa kalkkis

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 312
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #8 : 25.12.2014, 20:38:49 »
Takaluukku oli hieman rikki, joten elämän helpottamiseksi vaihdoin takaluukun saranan. Tämä löytyi Ilarilta (yllätys, yllätys nimimerkki Ilari), oikean värisenä ja vain hieman väljänä. Uusia olisi saanut VPltä reilulla parilla kympillä, mutta parempi asentaa tyyliin sopiva antiikkiosa kahdella kympillä. Saranan tosin olisi saanut toiselta harrastajalta kalliimmalla väärän värisenä, mutta tällä kertaa ei tullut ostettua totuttuun tapaan.

Takaluukun saranan vaihto on muuten harrasteauton tyypillinen askare, eli v..mäinen duuni. Kuukkeloin manuskaa miten sen tehdä. Odotusarvo oli että tyhjentävästi kerrotaan miten pultit aukaistaan kuvien kera, mutta sanaakaan ei mainita siitä miten ne vääntöjouset asennetaan. Olin väärässä, löytyi kaksi kuvaa jossa Volvon 60-luvun asentaja rippipuku päällä käyttää jotain SVO2xxx työkalua ja lumpsauttaa Autoglymillä 3 kertaan ennen kuvausta vahatut jouset paikoilleen. Kuva oli zoomattu kaverin puhtaisiin handuihin (ilmeisesti jo tuolloin malleille ennen kuvausta tehtiin manikyyri, pedikyyri ja karikatyyri mitä niitä nyt onkaan).  Myös työkalu oli vaivattoman näköisellä otteella kädessä niin kuin englantilaisessa poliisisarjassa sankari pitää teekuppi ja toteaa ’how wonderful’. Miten ne jouset menee paikoilleen, se on lukijan itse pääteltävissä. Itse luulen ymmärtäneeni jo ajat sitten näiden SVO kalujen logiikan, se numerosarja perässä kertoo hinnan kruunuissa valmistusajankohtana. Ja sen jälkeen voi lopettaa tavaamisen.

Ensimmäinen ilta oli iterointia: laitetaan osa paikoillee, kiristetään putlit, puretaan, kiristetään, puretaan. Illan ihmettelyn ja nukutun yön jälkeen luulen keksineeni ratkaisun miten ne jouset saa helpoimmin paikoilleen. Kansi on viisainta ottaa pois ja kontti tyhjäksi kaikesta kamasta. Tosi harrastaja tietty tekee vaikeimman kautta eli haasteellisesti mitään turhaa purkamatta. Omalla kohdalla toisena päivänä vaihdettava sarana uudelleen irti ja vaikeampi lenkki pujottaen paikoilleen autossa kiinni olevaan saranaan. Kiinni olevan saranan jousen lenkki oli sen verran sopimaton, että piti rustuukissa vasaran kanssa etsiä muotoa että sai sen paikoilleen. Sitten jousien pitkät päät alakoloihin, helpompi jousen mutka saranan koloon ja sarana paikoilleen. Jousien koriin kiinnittyvät päät sojottavat ulos kuin miehen vehje toimintavalmiina, eikä jousissa ole vetoa. Itse käytin tässä vaiheessa sorkkarautaa, siinä kun oli sopiva rako päässä ja sen avulla sai oman lähes sadan kilon elopainoin kohdistettua jouseen. Muutenkin vasara ja sorkkarauta sopivat parhaiten meikäläisen pirtaan ja työtapoihin. Ei mennyt paikoilleen. Lopulta putkitongeilla sain vääntämällä, työntämällä ja tarpeeksi kiroilemalla menemään paikalleen.

Kaveri katseli äheltämistä ja totesi, että jos olisit ollut töissä Volvon tehtaalla jousien asentajana, olisit saanut fudut jo eilen.


Kuvassa antautunut takaluukun sarana. Ilmeisesti ei ollut ruostunut kiinni, muuten vaan tunnit täynnä.


Takaluukun sarana roikkuu holtittomana kun miehen vehje temppujen jälkeen. Toisen puolen jousen lenkki on paikoillaan, samoin tämä. Nostatusta vaille valmis.


Vääntöjousien päät paikoillaan. Työn jälkeä havaittavissa sekä jousessa että kiinnityspisteessä, jonka taivutin auki ennen paikalleen vääntöä.  Meni vielä takaisin taivuttaessa kiinni eikä katkennut, niin kuin yleensä autovalmistaja nämä suunnittelee.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2017, 19:32:53 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa kalkkis

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 312
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #9 : 26.12.2014, 07:55:46 »
> Ehdottomasti seurantaan! Nauroin vedet silmissä tuolle ulosvetäjä selostukselle

Olen kuullut kotona monta kertaa että tuo on ihan naurettavaa tai että olet naurettava. Mutta nää on ihan harrastehommia, jossa pitäisi päästä pois tuulettumaan.

Tätä ulosvetäjätyyppiä on käytetty todistettavasti onnistuneesti. Mulla kun on ollut pahimmillaan 4 autotallia käytössä. Kun jonkun askareen on aloittanut ja biili on levällään, voi olla varma että tarvittava työkalu on siellä toisessa tallissa. Tai siis pieni täsmennys: voi olla varma että se työkalu ei ole siellä missä sitä tarvitaan ja se voi olla siellä toisessa tai kolmannessa tallissa. Tai jossain. Silloin kaveri tunnelmaa keventääkseen laittaa Harju & Pöntisen päälle, maksaa femman ja siellä sitten paatoksella veisataan 'Se on jossain, jossain ja me löydämme sen'
« Viimeksi muokattu: 26.12.2014, 07:58:19 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 442
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #10 : 26.12.2014, 11:15:04 »
Seurantaan meni täälläkin, ensinnäkin pisteet pitkästä omistussuhteesta, ja hauskasta asenteesta harrastamiseen. Just tuollaiseen kuvailemasi "pussihousun"rakentamaan museoautoon tuli itsekin sorruttua, ja nyt vakavasti mielessä sen pudottaminen takaisin normaalikilpiin ja rakentaa siitä mieluummin jotain kivaa, aihio on ihan ok.
Duett ´65, Duett pickup '67, Duett '67, Duett umpikoppi '68, V70 2.4d '06

Poissa kalkkis

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 312
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #11 : 26.12.2014, 17:08:17 »
>Just tuollaiseen kuvailemasi "pussihousun"rakentamaan museoautoon tuli itsekin sorruttua, ja nyt vakavasti mielessä sen pudottaminen takaisin normaalikilpiin
> ja rakentaa siitä mieluummin jotain kivaa, aihio on ihan ok.

Onnittelemme chattiauton sankari, jolle osui jokaviikkoinen ukin huolella pitämä ja taidolla entisöimä lottovoitto. Eikös tämän klupin yhtenä tarkoituksena ole pelastaa maailma liioilta museoautoilta? Volvoja lienee umpioitu ihan tarpeeksi. Hermo tosin menee joka vuosi leimalla käydessä ja käyttömaksuja maksaessa.



Pääsylinterin suhteen case closed tältä erää. Avasin nykyisen ja sisällä oli sen verran syöpymää ettei tarvitse aloittaa Motonetin korjaussarjalla kahden kuukauden kestotestiä. Jos jotain hyvää etsitään, niin eipähän tarvitse meikäläisen oopperan tunnettuna ystävänä kuunnella enää ainakaan jarruista Wagnerin vinkumista.

Tarjolla oleva 140sen ATEn pääsylinteri on seuraava vaihtoehto. Väri voi olla tähän projektiin väärä, jos mainoskuviin on luottamista. Ilmeisesti pitää marssia Deco Värin tiskiltä kysymään, josko heillä olisi jotain mattaa jarrunesteen kestävää struktuuriväriä. Esimerkiksi sellaista joka näyttää pinnaltaan ja sävyltään viikon ummetuksen jälkeen väännettyä torttua.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2017, 19:34:38 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #12 : 26.12.2014, 18:33:55 »
Tässä rojektissa on ainakin asenne kohdallaan, kerrankin joku viitsii kertoa suoraan mitä se harrastaminen oikeasti on :D

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #13 : 26.12.2014, 19:39:39 »
Lievää sarkasmia havaittavissa muun huumorin joukossa. ;)
Takaluukun jousien kanssa painiessa voi saada muutaman päivän saikunkin peukalon jäädessä jotenkin mystisesti vääntötyökalun ja korin väliin... Juu, kokemuksella.
Lopputuloksena ne jouset ei omassa edes jaksa pitää luukkua ylhäällä mutta onneksi on harjanvarsia...
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto...

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1285
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #14 : 26.12.2014, 19:51:46 »
Saanu kans naureskella tän kans kun lukee  :D

Oikee asenne on ainakin mukana ja sudenkuopat on todettu ja hyväkskäytetty  ;) Kiitollinen proggis sentään kun kun osia saa rahalla ja mansikoilla välillä kalliimmalla ja välillä edukkaammin.

Kunnon kertomuksista iso käsi niinku jenkit tuppaa sanoon.

Tsemppiä uusissa (epä)onnistumisissas  :2funny:
V70 TDI

 

Carcom Oy  Ateho