Hienoa työtä!
Jos tarviit suuntaa antavia mittoja imukanavan pituuteen, tai miksei vaikka pakosarjan/pakoputken (vertailuna), niin laita vaikka yv:llä koneen tarkat speksit ni voin kattoa mitä Pipemax 4.5 tarjoaa.
http://maxracesoftware.com/PipeMaxPro400.htmLähtökohtaisesti imukanavan pituus tulisi mitoittaa tavoitteista riippuen; yleensä tavoitellulle huipputehon kierrosluvulle.
Ja siinä sitten joko toiselle, kolmannelle tai neljännelle aallolle pituus (mitkä esim. tuo pipemax laskee syötettyjen arvojen perusteella).
Tilanpuutteen vuoksi usein joudutaan käyttämään neljättä tai jopa viidettä aaltoa = lyhyt imukanava.
Joskus toiselle aallolle mitoitettu imukanavan pituus saa aikaan vähemmän tehoa, mutta enemmän vääntöä.
Joskus enemmän tehoa ja vääntöä, mitä kolmannelle mitoitettuna.
Monia muuttujia mukana, ja on erittäin vaikea tietää kokeilematta millä saadaan paras lopputulos.
Kolmas aalto kuitenkin paras kompromissi useimmien parasta tehoa hakiessa.
Joskus myös huipputehon kierroslukua saadaan nostettua (bmep laskiessa kuitenkin) vielä lyhyemmällä imukanavan pituudella.
Neverbe4 tapauksessa tilaa lienee testailla hyvin imukanavan pituuden muutoksia tarvittaessa, kun voi vetää pitkälle kannen yli imutorvet.

Oliko ajatuksena tehdä putsarikotelo(t) läppärunkojen jatkeeksi? Suosittelen lämpimästi.
Ns. sukkaputsareilla tehohävikkiä tulee, ja paljon. Toki tilanpuutteen vuoksi ne jää joskus ainoaksi vaihtoehdoks (kuten miulla 5/6syl oli liian lähellä jarrutehostinta/pääsylkkää).