Autoracing  KL-varaosat

Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!

  • 121 Vastauksia
  • 53363 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #75 : 29.04.2013, 20:50:11 »
http://motoren.files.wordpress.com/2011/06/volvo-850btcc.jpg tällänenkö siitä on tulossa? fb:ssä kattelin sitä "puoli valmis" kuvaa.
Aika ninja ku keksisit  :P

Ainoo oikee väritys tuohon kilpuriin.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #76 : 11.05.2013, 23:14:00 »

Tänään viimeisteltiin, vähän tuuletusputkea kuskille, kisapalat etujarruihin, sammutinta kiinni.

Oikeestaan tekemistä jäi, sumuvalon vianetsintä ja vähän teippailua, 2viikkoa niin pitäs olla kisaamassa jos penkissä ei tuu ongelmia.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa DaKyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #77 : 12.05.2013, 23:12:16 »
UUH, komea on :)

Saas nähdä jos tällä pääsis joskus maksukuskina ajeleen, taitaa olla jono vaan aikas pitkä  S*

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #78 : 13.05.2013, 14:50:57 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tänään viimeisteltiin, vähän tuuletusputkea kuskille, kisapalat etujarruihin, sammutinta kiinni.

Oikeestaan tekemistä jäi, sumuvalon vianetsintä ja vähän teippailua, 2viikkoa niin pitäs olla kisaamassa jos penkissä ei tuu ongelmia.
:smitten: ihana!

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #79 : 13.05.2013, 16:36:05 »
Saas nähdä jos tällä pääsis joskus maksukuskina ajeleen, taitaa olla jono vaan aikas pitkä  S*
Kassatilanne on sitä mieltä että maksukuskeille on aina tilaa  :2funny:

Ettei ole turha huumoripostaus, niin laitetaan vielä toinen kuva:


Kilvenpaikalle on tällä hetkellä yhteistyökumppanineuvottelu menossa, vielä olis kyllä muutenkin tilaa yhteistyökumppaneille  ::)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14963
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #80 : 13.05.2013, 16:56:18 »
Pakko onnitella onnistuneen olosesta lopputuloksesta... paljonko se teho tavote oli orkinaalihan puski sen 300 joten tässä lienee 200+ tavoite? ja tietenkin se lukee jossain kun jaksais kahlata ja joku sen tähän kohta lainaakin.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #81 : 13.05.2013, 19:48:24 »
Millä renkailla endurancea ajetaan, varmaan on koot määrätty jne? Hieno tästä tosiaan tuli, penkistä tuloksia odotellessa... ja tietty incaria kisoista  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #82 : 13.05.2013, 20:02:00 »
Onse nätti  S*
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #83 : 13.05.2013, 20:07:26 »
Hitto tuli hieno. Lueskelin topiccia alusta, alussa tavoite taisi olla 2012 kausi, mutta onneks ette oikonu. Harmi ettei tuossa sarjassa saa laittaa kunnon kokoisia vanteita alle niin tuis kunnon lookkeri  S*
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #84 : 14.05.2013, 16:14:53 »
Pakko onnitella onnistuneen olosesta lopputuloksesta... paljonko se teho tavote oli orkinaalihan puski sen 300 joten tässä lienee 200+ tavoite? ja tietenkin se lukee jossain kun jaksais kahlata ja joku sen tähän kohta lainaakin.
200+ ja mahdollisimman alhaalla on tavoite, koska polttoaineenkulutus, jos maksimitehoa haettaisiin, niin tosta koneesta noitten säätöjen puitteessa joku 230kin vois olla ihan mahdollista..

Millä renkailla endurancea ajetaan, varmaan on koot määrätty jne? Hieno tästä tosiaan tuli, penkistä tuloksia odotellessa... ja tietty incaria kisoista  :)
Hankook RS-2
15 tai 16" vanne.
Maksimileveys 205, minimiprofiili 50.

Hitto tuli hieno. Lueskelin topiccia alusta, alussa tavoite taisi olla 2012 kausi, mutta onneks ette oikonu. Harmi ettei tuossa sarjassa saa laittaa kunnon kokoisia vanteita alle niin tuis kunnon lookkeri  S*
Joo, semmoset tavotteet oli, mutta yllättävän paljon vie aikaa, vaikka tallilla rakennuspäivinä keskimäärin kuitenkin 4ukkoa auton kimpussa. Vieläkin paremmin olis voinu tehdä... mutta mutta... epävirallisesti sanottuna ehkä uus koppa parin kauden päästä jos virtaa riittää.

Tässä oli ajatuksen tän valmistumisen jälkeen itselle tehdä samannäkönen kilpuri kaudelle 2014 yhteen toiseen luokaan, mutta nyt se jäi toistaseks kun pukkas tuo 240n pelastaminen, niin se vie kaiken liikenevän rahan.

Tervetuloa vain kaikki, jos tekemisen puutetta: 25.5 lauantaina 17-20 Alastarolle kattelemaan kun testaillaan. Ja 26.5 12-18 on kisa sitten Alastarossa. Nämä siis jossei penkissä tule liian suuria yllätyksiä  :D
Näemmä kisa peruttu, vielä ilmoittamattomasta syystä. Mutta jos ratavaraus nyt vapautuu, niin tää näkyy sunnuntaina testaamassa.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2013, 09:52:54 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa DaKyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #85 : 16.05.2013, 14:43:05 »
Kassatilanne on sitä mieltä että maksukuskeille on aina tilaa  :2funny:
Otetaan tämä siis lupauksena ;) Tarkoitus tosin harjoitella ensin noissa jäsentenvälisissä...

Tervetuloa vain kaikki, jos tekemisen puutetta: 25.5 lauantaina 17-20 Alastarolle kattelemaan kun testaillaan. Ja 26.5 12-18 on kisa sitten Alastarossa. Nämä siis jossei penkissä tule liian suuria yllätyksiä  :D

Voisi jopa tulla paikalle, kun on vielä lomaa  8)

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #86 : 23.05.2013, 10:28:02 »
Mutta jos ratavaraus nyt vapautuu, niin tää näkyy sunnuntaina testaamassa.

Jos olis aikaa niin kiinnoistais kyllä nähdä auto.
Joko olette saannu punnittua auton?
citikka

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #87 : 23.05.2013, 15:13:41 »
Jos olis aikaa niin kiinnoistais kyllä nähdä auto.
Joko olette saannu punnittua auton?
Ollaan; yllättävän paljon laihtunu, mutta silti vielä ylipainoinen, tarkkalukema on luokiteltu salaiseksi. Ideoita on mm. varusteista tinkimistä että pääsis minimpainon alle, mutta mutta, katotaan ny ensin miten kulkee tämmösenä.

Penkistäkin tuli vähän miedommat läpyskät mitä oli odotus, mutta on tää silti suomen tehokkain vapari850. Koitetaan kannen tekijän kanssa selvittää että missä on puuttuvat hevoset. Mutta sanotaanko näin, että ajettavuus on varmaan hyvä kun vääntö 1500rpm->rajottimelle yli 200Nm koko ajan  8)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14963
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #88 : 23.05.2013, 15:19:00 »
rajotin 7500rpm?

vissiin teho jäänyt alle sen 200

laaja vääntökäppyrä on kyllä mukava paljonko on huippuvääntö 245?
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!
« Vastaus #89 : 23.05.2013, 15:22:39 »
rajotin 7500rpm?

laaja vääntökäppyrä on kyllä mukava paljonko on huippuvääntö 245?
Rajotin vakiolukemissa, eli oliko se ny 6500. Hevosia varmaan vois löytyä lisää sillä että rajotinta siirtäis ylemmäs ja nokan ajotusta säätäis... mutta mutta, se ei oikeen oo optimi huudattaa kauheesti, jos tars vielä kohtuullisella kulutuksella päästä, katotaan, voi olla että rajotin säätyy ylemmäs tässä kun etitään parasta kombinaatiota, tää on jokatapauksessa nyt alkukesän säädöt ainakin.

Huippuvääntö yli 250Nm
« Viimeksi muokattu: 23.05.2013, 15:25:14 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

RallyBaron  Samppasport