Laitetaan ny vähän jotain projektihöpinää tästäkin hankinnasta,

duetti kun on pienellä motivaationhankintatauolla, niin piti hommata jotain valmista millä pääsee suorittamaan isommat klassikkovolvo-ajohalut. Tarinahan kulki niin, että kaveri myi pikkuvikaista V70 AWD turboa, jonka ostin, laittelin leimakuntoon ja piti myydä pois. Vaan rahallahan se ei kellekkään kelvannut, niin piti ottaa vaihdossa moottoripyörä, jonka taas sain tuupattua vaihdossa tähän satanelikakkoseen. Ajamalla toin sitten volvon porista kotiin 9.12 kesärenkailla, museoajoneuvossa kun ei talvirengaspakkoa ole. Etukäteen oli jo myyjän kanssa autosta keskusteltu kauppa valmiiksi, ja tämänhän piti olla täysin valmis ajopeli..
...vaan ei ollut. Kone kävi rumasti, kolmessa venttiilissä oli n.1,5mm välystä, jarrutehostimen takaiskuventtiilin juuresta kone veti ilmaa, sytkä paikallaan, mutta tarvikeosien laatu niin surkeaa että pätkii. Ja kaasarin säädöt aivan metsässä..
Muutenkin autoa nyt tarkemmin tutkineena, sisustat täytyy keväällä purkaa ja lattiat putsata ja katsoa joutuuko oikein paikkaushommiin, ainakin silikonia on jo löytynyt saumakittinä..

tämähän on kanssa museotarkastettu Kouvolan suunnalla, jossa vissiin on muitakin 142:ia tarkasteltu.
No, altapäin näyttää hyvältä ja aihiona ainakin ihan hyvä, vaikka jo olenkin miettinyt tämän pudottamista museokilvistä pois, jolloin sais vähän vapaammin rakennella mieleistä, jotain 142GT-replikan tapaista haluaisin, eli siis päälleppäin orkkista, mutta hieman enemmän voisi tuota kulkupuolta olla. Alkuperäisiin R-sport osiin ei riitä paukut.
Nyt on jo tilattuna 123 ignitionin elektroninen jakaja, josta siis löytyy ennakkokäyrät kaikille B-sarjan koneille valmiina, lisäks vielä muutama penta venemoottori ja e85 aineellekin omansa, luulisi löytyvän sopivat asetukset.. toihan lisäks hyödyntää samaa tekniikkaa kuin f1 autojen sytytys, osaa tunnistaa kuinka paljon mikäkin pytty ottaa virtaa, ja säädellä joka pytyn kipinää erikseen.

No, lisäks toi orkkis strömppä on niin väsyny vehje, eikä riitä nyt juuri mielenkiinto sen metkujen opetteluun, niin tilasin tämmösen weber 32/36 -setin,

on kaikki vivustot, putsarit, imusarja jne.. jospa alkais B20 hyrräämään ja toimis luotettavasti. Mitäänhän ei pilata, ja orkkis osat säilytän, ompahan sitten noikin osat valmiina jos joskus rakentaa jonkun hieman vakiota virkeämmän B20 myllyn joko tähän tai johonkin toiseen klassikkovolvoon..
Talwiajoihinkin on ilmoittautuminen laitettu, sen kunniaksi väänsin alle nämä mukana tulleet Michelin X:ät vuodelta miekka ja kivi (on ne liukkaat, malttia tarvitaaan), GL:n 5" vanteilla, joita piti tosin koristella kromikehillä ja keskikupeilla, sekä kromimuttereilla, jotka ei näy vielä kuvassa.

Kesäksikin tuli jo hommattua vanteet, itseasiassa mulla jo 13 vuotta sitten olleet Dunlopit, jotka silloin vaihtokaupan seurauksena siirtyi kaverille. Nyt tuli mieleen kysyä onko vanteet vielä tallessa, ja sieltähän ne löytyi saunan vintiltä minne kaveri ne silloin oli nostanut.. Pikkuisen tarvii putsailla kehiä, ja maalata keskustoja.

Eroselta löytyi näihin sopivat keskikupitkin, tosin en oo autoon niitä vielä sovitellut, vanteeseen kyllä sopii, kiinnityskynnet on sisäpuolella kupeissa.

sellasta näin tapaninpäivänä, ny vaan odotellaan paketteja kotio..
