Elekma  Autoracing

Lämppäristä/ilmastoinnista kuuluu nakutusta v70 -03

  • 3 Vastauksia
  • 2806 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Curtiswolfe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
Lämppäri nakuttaa kun auton laittaa käyntiin. ihan kuin siellä olisi jonkinlaiset pienet moottoripellit jotka avautuu/sulkeutuu??? onko?
satunnaisesti ajaessa kuuluu myös parikertaa "naknak" mutta vaikka pistäisi tuulettimen täysille, nii toimii normaalisti eikä nakuta sen enempää mitä pienillä kierroksilla.
Ilmastointi minulla on kesät/talvet automaatilla, mutta auton eka talvi kun se on minulla niin tämä on uutta.
Olisko puhallin menossa?? kuullut että se alkaisi nakuttamaan jos olisi menossa, mutta tämä ei kuulosta sellaiselta.

Autona v70 -03 sportwagon

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämppäristä/ilmastoinnista kuuluu nakutusta v70 -03
« Vastaus #1 : 30.12.2014, 02:46:21 »
Puhallinmoottorin laakerit varmaan

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Vs: Lämppäristä/ilmastoinnista kuuluu nakutusta v70 -03
« Vastaus #2 : 31.12.2014, 20:28:23 »
Oman kokemuksen perusteella laakerit yleensä vain kitisevät tai vinkuvat. Jos on automaatti-ilmastointi niin veikkaan jotain säätömoottoria, joka hakee oikeaa asetusta olosuhteisiin nähden. Joskus mekanismi kuivuu ja siitä tulee sellainen naksuttava ääni hetkellisesti kun kytketään päälle. Sama tietysti myös ajossa kun lämpötilaa ja ilmanjakoa suoritetaan. Olen joskus tuollaisen moottorin purkanut ja voidellut sen rattaat.
Volvo - Ihanan kallista...

Poissa Curtiswolfe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
Vs: Lämppäristä/ilmastoinnista kuuluu nakutusta v70 -03
« Vastaus #3 : 03.01.2015, 16:16:32 »
kiitos kuoma auttavasta vastauksesta. autossa on automaatti ilmastointi ja on päällä aina, siksi mietinkin että siellä varmaan joku säätöhommelikin löytyy joka seurailee ja ohjeilee puhallinta ja ilmaa. Eli pidetään tätä ominaisuutena kunnes alkaa häiritsemään tai jotain hajoaa =)

 

Samppasport  Futurez