Jaotellaanko apurungot sitten eri kategoriaan, eihän rungolliseenkaan tarvitse koko ruotoa vaihtaa jos se rupee pehmenemään?
Apurungot on käsittääkseni nimenomaan eri kategoriaan. Tuossa lokakuussa katsastin erästä Lanciaa ja hylky tuli takajousikuppien pohjaanlyöntikumien vastakappaleen ruosteista. Katsuri katsoi takapalkkia tarkkaan ja totesi, että "normaalisti ei akselistoja ja apurunkoja saa hitsata, mutta nyt on niin harvinainen auto eikä varsinaisesti kantava osa joten saat luvan korjata hitsaamalla. Kun osaat näköjään hitsata " (katseli muita saumoja auton pohjassa).
Joku asian ymmärtävä/ahkera ihminen voisi tonkia tuon tiedon, että mitä saa ja mitä ei. Itse olen käsityksessä, että alustan osia ja apurunkoja ei saa hitsata poikkeuksia lukuunottamatta (jos esim. pellistä prässättyjä alatukivarsia ei ko. automalliin enään saa, niin asiallisesti hitsautettuna/-ttuna kelpaa silloin).
Autossa jossa on erillinen runko, saa runkoa hitsata. Tuntuu kyllä typerältä miksi ei apurunkoa saisi?
