S60 ei istu silmään millään tavalla, siinä on mittasuhteet pahasti pielessä. V60 on mun silmään hiukan parempi, mutta siinä on sama ongelma kuin XC60:ssä, eli takarenkaan ympäristön muotoilu on pahasti epäonnistunut. Alle 18" vanteet näyttää aivan naurettavilta kaareen nähden. Muutenkin koko auto on ihan kuin kumartava koira, pyytää anteeksi olemistaan. Pahiten tämä vaikutelma iski kun liikennevaloissa seisoi syslerin kolmehuntti ja S60 vierekkäin...
Vanhan viestin lainausta kun olen autonvaihtoaikeissani innostunut nimenomaan S60-mallista.
Minusta nimen omaan S60 on hieno tai ainakin kiinnostava kori. V60:ssa on hieno takalisto, mutta muuten keula ja perä ovat kuin eri paria ja kori on litattu. Pidän enemmän sedaneista ja farmareista jotka ovat perinteisempiä. V70 uusi on yksi parhaista farkuista. S60:ssa perän viistous on yhtä luiskan keulan kanssa.
Jotenkin S60 kiinnostaa siksi kun se erottuu jopa huonolla tavalla massasta. Onhan toki uudet vaikka Mazda 6 tai Skoda Octavia ihan "hienoja" koreja ilman erityisiä virheitä, mutta niin ovat tylsiä. Jos ei uskalla yrittää muotoilussa, ei voi koskaan saavuttaa jotain uutta.
Minusta S60:sta tulee hieman mieleen vanhempi Passat CC ja MB CLS mk1. Ei S60 toki niin coupe ole, mutta jotain mielleyhtymää saan niihin.
2002 vuoden Passat 463 tkm ajettu diesel olisi minulla auto josta nyt pitäisi ylöspäin ja uudempaan ponnistaa. ~2008 vuoden VW/Audi tekniikkaa en jotenkin uskalla, niin paljon 2.0TDI + DSG on saanut pelkoja aikaan. S60:n hinnalla saisi uusimman about 2013-2014 TDI+DSG Passatin, mutta enpä tiedä onko se yhtään parempi muutakuin vähän uudempi kuin S60 saman hintaisena?
Millaiset tilat S60:ssa on takana vs. vanhempi Passat? Lapset ovat 3v ja 5v joten siellä ei käy aikuisia usein, mutta tavalliset nykyaikaiset isohkot turvaistuimet sinne pitää mahtua.
Kulkupuoli D3:ssa varmasti riittää ja AWD:hen ei riitä paukut. 1.6D ja 2.0D ei kiinnosta koska Volvo saisi olla 5-sylinterinen

S60 myös siksi, että niitä saa merkittävästi vähemmän ajettuja samoilla euroilla kuin V70 tai S80. Sinänsä S80 kiinnostaisi, mutta kun niissä on lähes aina mittarissa vaikka mitä. S60:n löytyy helposti 150tkm ajettuna ja reilusti alle 20k€ miinus tinkaukset.
Huolloista ja korjaamisesta. Mitä tällaisessä ~2011 Vollessa on sellaista mitä ei itse tule tehtyä kun tähän asti olen perushuoltanut vanhan passatin raadon? Moottoriin oletan, että 150tkm kilsoilla pääsisi ilman hommia. Varsinaisen huoltokirjan pitämisen (korjaamohuoltaminen) ehkä lopettaisin sillä autolla olisi tarkoitus ajaa väh. 5 vuotta, ehkä 7-8 vuotta (200 tkm lisää) enkä näe etua onko auto vuosien päästä huollettu liikkeessä vai itse kuittien kanssa.