Taas ollaan kalenterissa päivittämässä aikaa yli 3kk viimeisestä

eli auton moottori on lähes nipussa / osat löytyy, odottelen ruotsista saapuvaksi huohottimelta öljypohjaan kulkeutuvaa kumiletkua ni saa huohottimen paikalleen muutama murheen kryyni löytyis viel...

laitan alle vähän kuvaa tapahtuneesta ja koitan lyhyesti kertoa tapahtunutta johon kuva liittyy..
tässä pakosarjaa sovitettiin moottorin turbon kanssa onglema numero 1 pakosarjan eka käyrä niin lähellä vesipumppua ettei siihen meinaa letkua saada / se sulaa


hommana ei ollut iso korjaus, mutta nyt ahdin on liian ylhäällä

samalla se muokattiin pakosarjaa lyhentämällä/kääntämällä/vääntämällä alemmaksi sekä siihen tuli myös 60mm hukkaportille paikka! kovin nätti se eijoo mutteise taida näkyä paljoa paikaltaan


siinäpä tuo pakosarja homma jos huomasitte niin siinä oli sovitettu säädettävää nokkapyörää sekä teräksistä alahihnapyörää apuakselin hihnapyörä tuli 16v kannesta
säädettävä nokkapyörä

triggeripyörälle patenttiviritys uuten hihna pyörään, eli hihna pyörään tehtiin sorvilla ura samoilla säädöillä tehtiin myös triggeripyörään ura jolloin ensin porattiin triggeriin reiät uralle jonka jälkeen se keskitettiin hihnapyörän päälle ja sorvi ura näkyi poratuista rei´istä, näin oli helppo saada keskelle ettei tule heittoa

hihnapyörään tehtiin kierteet pultteja varten hajua eiole että kestääkö siinä ne, yllättävän tiukkaan sai laitettua ja kovaa lukitetta väliin!

triggerianturin teline

tuohon tulisi!

JuhaU:lta kävin hakemassa vaihteiston ja kytkimen getrag 265 kytkin on 3 levyinen


vaihteistoa ihmetellessä tulin tulokseen että nestekytkin volvon omalla pääsylinterillä mutta JuhaU:lta saadusta ideasta päätin kokeilla hydraulista painelaakeria
painelaakeriksi hankein tommosen
http://www.motonet.fi/fi/tuote/844552/Painelaakerityosylinteri-AlfaSaabOpel-02- huomenna olis tarkoitus tutkiskella kiinnitystä kytkinkoppaan että sen saa
suoraan 
pitää muokata vaihteistoakselin päällä olevaa putkea koska laakeri ei mahdu päälle halkaisijan takia

kampiakseliin tuli teetettyä soviterengas reikä on nyt 35mm ja silmälaakeri on päältä 28mm joten 35mm-28mm rengas sinne, koska ei taida löytyä 35mm/12mm laakeria mistään niin 28/12 löytyi,
vinkkejä tuohon painelaakeri hommaan saa laittaa ja tietenkin muutenkin kommentoida ja antaa mielipiteitä!
