Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Äänestys

Jarrulevyistä: Mikä on optimaalisin vaihtoehto (katukäyttöön)?

Zimmermann
23 (25%)
Black Diamond
14 (15.2%)
Original
29 (31.5%)
Tarvike muu
26 (28.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 92

Jarrulevyistä: Zimmermann vs. Black Diamond vs. orkkisjarrulevyt vs.tarvikelevyt

  • 64 Vastauksia
  • 37153 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Mitä levyjä suosittelette?
Mistä levyistä on kokemuksia?
Mitkä jarrupalat toimivat parhaiten em. levyjen kanssa?
Millaisia onglemia tai muita on ollut?
Rei'itetty, uritettu vai molemmat?
Mistä olet ostanut/mistä kannattaa kysyä?
Millaista hintaa olet maksanut levyistä?

Museon puolelta jotain löytyikin, mutta ei oikeen selvää eroa tai mainintaa miksi pitäisi valita juuri zimmermann tai black diamond? Mistä kannattaa hankkia, onko joku tietty pulju netissä tai ihan kivijalkakauppa joka myy selkeästi halvimmalla?

S70:iin ajattelin etujarrut hommata uudet kun tulee kohta 165tkm huoltokin, niin ei tarvi siinä sitten ihmetellä enää. 5tkm about huoltoon, ylihuomenna 4tkm. Toimitusaika voisi siis olla jotain max. kuukauden luokkaa.. Kerkeää käytännössä siis myös ulkomailtakin. Vinkkejä otetaan vastaan.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?

Ei ainakaan rei´itettyjä.

Mutta hei mistä pelkästään uritettuja 280mm levyjä 850/V/S70siin?
Vai pitääkö päivittää isot jarrut?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Ei ainakaan rei´itettyjä.

Mutta hei mistä pelkästään uritettuja 280mm levyjä 850/V/S70siin?
Vai pitääkö päivittää isot jarrut?
Eiköhän nekin toimi kun kattoo vaan, että laatu on kohdillaan.
http://www.mtecbrakes.co.uk/ tuolta saa myös pelkästään uritetut tai ihan millaset haluu.
Tarkotus olis syksyllä viimestään päivittään omasta käyttiksestä jarrut.


Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
saisko pienet perustelut, että miksi ei rei'itettyjä? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Itellä kävi 850R:ssä Zimmermaneinelle juurikin noin kuin ylemmässä kuvassa.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
saisko pienet perustelut, että miksi ei rei'itettyjä? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen.
Etkö näe kuvaa? Suuremmilla lämpökuormilla rei´itetyt lähtee halkeamaan rei´istä....
Pelkästään uritetut on 10kertaa paremmat.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Etkö näe kuvaa? Suuremmilla lämpökuormilla rei´itetyt lähtee halkeamaan rei´istä....
Pelkästään uritetut on 10kertaa paremmat.

Sori, joo nyt näen, eilen lueskelin kännykällä wapilla, eikä siinä näe kuvia.

Poissa SL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
Itse ostin motonetistä halvimmat laikat + palat, ei tarvinnut paljoa ajaa niin vinkuminen alkoi. Nyt ois volvon originaali palat tallissa kunhan ehtisi vaihtamaan, jospa niillä hiljenisi.
v70 2.4d -02

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Mistäs 850seen saa ebc, ferodo tai muita racempia paloja?
Levyinä menkööt alkuun motonetlevyt
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"


Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Mistäs 850seen saa ebc, ferodo tai muita racempia paloja?
Levyinä menkööt alkuun motonetlevyt

Myös AD-Turku (todennäköisemmin lähinpaikka) myy Ferodon paloja, mut ostat mistä vaan niin maksaa hunajaa ellei jopa mansikoita.
Miten olis Levyinä uritetut ja alkuperäiset/tarvikepalat? <--- itse olisin tolla kannalla aluksi.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2011, 16:57:07 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Myös AD-Turku (todennäköisemmin lähinpaikka) myy Ferodon paloja, mut ostat mistä vaan niin maksaa hunajaa ellei jopa mansikoita.
Miten olis Levyinä uritetut ja alkuperäiset/tarvikepalat? <--- itse olisin tolla kannalla aluksi.
Tarvikepalat ei tule kestämään 850sessä 6h rata-ajoa, ainakaan motonetin tarjoamat palat, ovat samaa valmistetta kuin nykyisen kilpurin, nykyinen kilpuri on 110hp/900kg ja palat raudoilla 5h jälkeen  ;D Eli meidän tapauksessa ei onnaa noin, katuautoilijalla vois onnatakkin. Uritettu levy syö varmaan vielä tehokkaammin paloja.

mtecin uritetut houkuttais kyllä.

Näemmä DS3000seos palat on 158e eteen... aika suolasta, pitäs testata miten kestää, kestoikä tarvis olla vähintään 3-4kertainen että hintaero kuroutuu umpeen.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Kisalevyistä jne . en tiedä mitään mutta itse olen käyttänyt Brembon levyjä ja TRW:n paloja. Tuntuvat sopivan hyvin yhteen.  Ei kitise ja jarrut tuntuvat herkiltä. Ei tarvi poljinvoimaa niin paljoa kuin  edellisillä orig. paloilla/laikoilla joilla tuli ajettua 100thkm.
Nykyisillä on 15thkm. takana.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Aika yllättävä vastaus tuli nyt yllättäen, olin ollut siinä uskossa että zimmermanit on hyvät ja toimii. Odotin myös että black diamondeja olis kehuttu enemmän, mutta näyttää että orkkis jarrulevyt tai jotkut muut tarvikelevyt (motonet?) on saanut selkeästi enemmän ääniä.

Mites uritetut black diamondit ja orkkispalat, liekkö toimiva yhdistelmä? Mitään rata-ajoa ei ole tulossa, vain katuajoa ja mielellään vähän parempaa tuntumaa kuin pikkuhiljaa lopussa olevilla volvon levyillä/paloilla on :P
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Bremboille myös ääni.
Ferodon palat on myös hyviä.

Motonetin halvat jarrulevyt on aika kuraa. Samoin Bilteman, ne menee herkästi kieroon.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2011, 11:29:07 kirjoittanut Justus »

 

Futurez  Kulkukoira