Noin uudet autot eivät tee bittivirheitä!
Nyt ei keskustella mersuista

eikä bemareista

. Mä kyllä väitän että
VOLVOssa voi olla bitti poikittain. Voi se silti olla syy vaikkapa tietyn boksin virtalähteen viasta tai huonosta akusta. Esim 2001/2002 vuotisissa S60:ssa ja v70:ssa on silloin tällöin ehkä kerran vuodessa joissakin yksilöissä vika missä takapään REM-yksikkö menee tilttiin. Tilalle on turha ostaa uutta boksia kun 1. rulakkeen tai akunkengän irroitus korjaa vian vuodeksi. Oireena mm. kaikkien takapään anturitietojen ja lukitusten katoaminen.
Tämän kyseisen yksilön viasta en ilman tutkimista arvaa muuta kuin sen että käynnistyessään voidaan mm. ulkoilman LT mitata tai tulkita väärin, jolloin polttoainetta suihkitaan ihan väärä määrä. 98E olisi hiukan syttyvempää, joten jos 95E:lla voisi sillä testata, tuleeko samoissa olosuhteissa samanlainen vika. Huonot tulpat, puola, ym. ym. Niistä jää usein vikakoodi talteen. Eri volvoihin olen saanut "Alentunut moottoriteho"- vikatekstin tietynlaisessa käynnistystilanteessa.
Ulkoisia tekijoitäkin voisi miettiä, millai vika alkoi ilmentyä: Esim dieseliin olen onnistunut tankkaamaan kesälaatua kaksi kertaa peräkkäin erään vuoden tammikuun pahimmilla pakkasilla. Siinäkin hetki ihmeteltiin muttei ehditty "korjaamaan" mitään.