En ole täysin varma mitä anturia tarkoitat, mutta vaihteiston sisäänmenoanturin nopeus on P tai N päällä aika lähellä moottorin kierroksia. Kun kytket vaihteen päälle D tai R, niin sen pitäisi tippua nollaan. Ja kun lähdet liikkeelle se alkaa nousemaan.
Turbiinin siis pyörittää sisäänmenoakselia jatkuvasti ja se saavuttaa moottorin nopeuden helposti, kun kytkimet auki. (vaihde P tai N) Ja kun vaihteen laittaa päälle, niin akseli on kytkimien+planeettojen kautta lukittu ulosmenoakseliin=auton renkaisiin. Niin sen nopeus tippuu 0. Tässä vaiheessa turbiini alkaa luistamaan, muutenhan moottori sammuisi.
Täytyisi melkein ajonaikana tarkailla niitä anturi nopeuksia, kun vika tulee päälle.
Yksi juttu olisi mitata sen anturin vastusarvo ja johdot käydä vielä läpi, jotenkin tuntuu vian olevan johdoissa liittimissä. Noi anturit harvemmin hajoavat.