Kuokitaan tähän samaan settiin kun näitä tuntuu olevan (
tässäkin melko tuore).
Itsellä 195tkm ajettu geartronicilla oleva 2002 S60 T5 pamauttaa 2-->3 sekä 3-->4 vaihdoissa. Ei joka kerta, mutta kuitenkin. Välillä myös P:ltä vaihtaessa D:lle kytkeytyy päälle heti, välillä aikaa menee jopa ~3 sekuntia.
Tuntuu myös tekevän sellaista, että meno puutuu mäkiin tai joskus tasaisellakin. Kierrokset pienellä, liian iso vaihde päällä ja ihan kuin vielä jarruakin painaisi --> pieni polkaisu kaasua nostaa kierrokset ylemmäs ja auto kulkee kevyemmin.
Lisäksi välillä kun tasakaasulla ajaessa napauttaa vakkarin päälle, heittää kierrokset ehkä about ~3500rpm ja lyö "kytkinpommilla" vedot päälle. Tämä hieman hämää että mistä voisi johtua? Tuota kokeilin monellakin tapaa ja välillä tekee, välillä ei.
Mikä muuttuu vakionopeudensäätimen kytkiessä niin, että auto keksii nostaa kierroksia reilusti ilman vetoja ja sitten vasta lyö vedot päälle? Voisiko tuohon sattua vaihteen vaihto samaan syssyyn, jolloin vakkari ei suoraan vaikuttaisi tuohon nykäykseen, vai olisikohan kensies turbiinilukon toiminnasta? Koko homma tapahtuu ehkä 1.5 sekunnissa.
Muistelisin että näitä ongelmia ilmaantui lievänä 2014/175tkm tehdyn Essential huollon jälkeen, jossa päivitettiin sitä sun tätä. Tuon jälkeen vaihdatin laatikon öljyt (180tkm), tilanne rauhoittui hetkeksi mutta eipä tuo nyt hyvä ole.
Vaihtoehtoina olisi tehdä tuolle jotain, jos joku osaa antaa hyviä ideoita että mitä? Toinen vaihtoehto odottaa sitä viimeistä nykäystä ja työntää paaliin koko kosla, vaikka muuten onkin unelmapeli.
Kiitellään asiallisista ja asiantuntevista vastauksista jo etukäteen!!