Anteeksi vaan mutta vähän kolahtaa tuo ajatus maailma että pitäs olla mahdollisimman etelässä näitten ratapäivien.
Täältä pohjoisesta alkaa tuota matkaa tulla ihan kiitettävästi (1100km nyt ahveniston keissillä) . Ymmärrän kyllä sen että suurin osa porukasta asuu etelässä mutta kiva olisi ottaa myös vähemmistö huomioon 
Itse olen näen parhaaksi paikaksi botnian, ei mahdottoman pitkä matka paikalle täältä kainuustakaan.
Tiedän myös sen että mahdolliset ratapäivän järjestäjät asuu etelässä josta halu päästä nopeasti kotiin tapahtuman jälkeen.
Ja tiedossa on sekin millainen homma tuossa järjestämisessä on, joitaman vuoden kun olen järjestänyt tuon backwood cruisingin ja Jääratapäivät niistäkin koituu melkoista stressiä ihan oikeasti. Sen takia en ole ollut näissä kesämiitin talkoo porukassa vaan pelkästään vapaalla ja viihteellä .
Ei kai nyt kukaan ole väittänyt, että pitäisi olla?
Ja tuohon äkkiä kotio/lyhyt matka/järjestäjillä, taisi jokainen järjestäjä olla pitemmän kaavan kautta ratapäivillä.
Ja myös ikävä tosiasia alkaa kesällä ratojen suhteen olemaan, että ei niitä helposti kerhot välttämättä saa.
Vaikka on aikaisin tehty ratavaraus, jos tulee isompi kilpailu radalle, sen tietää miten siinä käy.
Näin kävi tänäkesänäkin.
Ja voihan sen ajatella niinkin, jääratapäivät pohjoisessa, kesämiitti etelässä.