RallyBaron  Samppasport

850 manuaali lootan perus kunnostus.

  • 8 Vastauksia
  • 4656 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
850 manuaali lootan perus kunnostus.
« : 25.05.2011, 16:37:48 »
Ainakin zululta kaivataan kommenttia.

Tarviko tohon lootan avaukseen mitään ihmeellisiä työkaluja? Aukeeko nätisti kun on "kytkinkopallaan"?
Saako volvolta uusia laakereja ja stefoja tohon?

Kannattaa meinaan varmaan korkata ja läpikäydä joku 300tkm rullattu loota ennen kuin laittaa sen ratarääkkiin.
Ja se että tod.näk. kakkosen synkro jumissa on kun muutaman vuoden seissy kakkosvaihe pesässä ja kuulemma sen jälkeen kakkonen pysyy vähän huonosti pesässä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 manuaali lootan perus kunnostus.
« Vastaus #1 : 25.05.2011, 17:18:09 »
Eilen avasin m56 manuaalilootan ja ei siinä kauaa mennyt. 12mm pultit auki ja toinen vaihdevalitsin irti(ei se musta). Vähän joutui kumivasaralla lyömään että sai "kopat" erilleen. Ja kytkinpuoli alaspäin.
XC70 D5

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 850 manuaali lootan perus kunnostus.
« Vastaus #2 : 28.01.2014, 23:38:54 »
Viime kesänä havaitsin kasipätkän laatikossa ongelman: Ilmeisesti tasauspyörästön poskilaakeri on mennyt aika väljään kuntoon:



Klikkaamalla ylläolevaa "videota" pitäisi avautua ihan oikeaa videomateriaalia.

M56:nenhan siis kyseessä, videossa on kuskin puolen vetari otettu irti ja demonstoin puutikulla miltä laakerointi näyttää ja tuntuu.

Onko laatikko oikeasti jo näin lopussa ja mikä sen on syönyt? Kilsoja takana n. 330 tuhatta. Paikallisessa autohuollossa sanoi, että on vastaavaa nähnyt ennenkin, tosin kyseessä taisi olla joku Seat, joissa on käsittääkseni jossakin vaiheessa ollut käsittämättömän heikkoja laatikoita.

Fuskaa jonkin verran öljyä stefan välistä, eihän tuo nyt voi täydellisesti pitää kun on noin paljon klappia. Kytkintä nostettaessa myös kolahtaa välillä aika mojovasti.

En ole asiasta erityisen huolestunut, autohuollon kaveri ainakin sanoi et ajelee vaan menemään ja sit jos alkaa ääntämään niin kannattaa miettiä jatkotoimenpiteitä. Olettaisin että näiden korjaaminen ei kannata, kun (toivottavasti) ehjempiä laatikoita näyttää saavan melko edukkaasti.

Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Ja saako näihin varaosia ylipäätään?

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 manuaali lootan perus kunnostus.
« Vastaus #3 : 30.01.2014, 13:10:25 »
Sinisen varaosaluettelo ei ainakaan tunne kuin vaihtovaihteiston.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850 manuaali lootan perus kunnostus.
« Vastaus #4 : 31.01.2014, 20:31:34 »
Tais olla esim. laakerit näihin niin erikoisia, ettei oikeen mistään meinaa löytyä.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2532
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: 850 manuaali lootan perus kunnostus.
« Vastaus #5 : 10.07.2014, 17:37:39 »
Nyt taitaa omassa S70 (M56) olla tämä sama vika mitä dneproshin tuossa demonstroi.

Auton alle en ole vielä ryöminyt vetoakselia rynkyttämään mutta kolaus ja selvä välys tuntuu liikkelle lähtiessä ja varsinkin moottorijarrutus->veto päälle liikennihdässä.

Onko ainoa vaihtoehto korjaukselle siis vaihteiston vaihto?

Vaihteet ja veto siis toimivat normaalisti mutta hieman häiritsevää tuollainen välystely on..
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 manuaali lootan perus kunnostus.
« Vastaus #6 : 14.07.2014, 13:18:51 »
Kun aihe kerran nostettu, niin tuohon sheigin viestiin liittyen tällainen on tullut vastaan: http://www.kentso.fi/prebeo/product/vaihteiston-laakerisarjat/volvo-m56-vaihdelaatikon-laakerisarja/_3ES0Y6I1B

Ilmoituksessa mainittu eroavaisuus yhden laakerin suhteen viittaa kaiketi siihen onko laatikko -L vai -H.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2532
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: 850 manuaali lootan perus kunnostus.
« Vastaus #7 : 15.07.2014, 01:09:29 »
M56H näytti omassa olevan.
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa -juhis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 manuaali lootan perus kunnostus.
« Vastaus #8 : 24.06.2020, 00:31:22 »
Terve.

Onko kukaan korjannut veto/moottorijarrutuksen vaihtuessa kuuluvaa kolahdusta? Mikä siellä on väljistynyt ja miten korjaaminen onnistuu?
EX: Volvo S60 D5(163) 5-man. 2002. Chevy K1500 6,5td 1994 6" lift / 35"MT.
Nyt: Volvo V70 D5(163) 5-man. 2005 Summum.
Xc90 D5 vm-11 rdesing. Chevrolet silverado 2500hd -02

 

Kulkukoira  Proturbo