Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti

  • 86 Vastauksia
  • 20816 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #45 : 18.03.2015, 08:06:50 »
puhdistithan uusistalevyistä varastorasvat? brakecleanerilla olen aina vetässy levyt puhtaaks... joskus vähän hipistelly harjaamalla palat teräsharjalla mutta sillä ei ole mitään merkitystä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #46 : 18.03.2015, 08:09:51 »
vanhat levyt, puhdistin ne kyllä. pitää vielä vetää brake cleaneril jos sinne pääty jotain rasvaa palojen vaihdon yhteydessä, tuskin mainittavasti tosin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #47 : 18.03.2015, 08:30:54 »
vanhat levyt onko tasaiset? ettei ole aalloilla pinta. se kestää aikaa että palat sorvautuu samaan kuin vankat levyt on, sillä se jonkun aiokaa on vähän huonompi...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #48 : 18.03.2015, 09:24:41 »
Oliko levyn reunassa olake? Se kannattaisi ajaa vingulla pois kun vaihtaa uudet palat, muuten jarrutusteho on heikko jonkin aikaa kun palat ottavat siihen olakkeeseen eivätkä kunnolla levyyn, tilanne paranee kyllä kun palojen reunaan kuluu ura.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #49 : 18.03.2015, 10:28:05 »
tarkemmin katsottuna on olake. eipä ole viilaa kummempaa millä alkaa työstämään levyjä joten olkoot tuommoiset, uusin seuraavien palojen yhteydessä sitten. maanantaina viimeinen päivä katsastaa, pitää koittaa nyt pari päivää jarrutella reilusti, jos ei parane niin viilaan paloista reunaa pois :D mitenhä kauan voi mennä että palat sorvautuu levyjen mukaisiksi..?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #50 : 18.03.2015, 12:25:13 »
tarkemmin katsottuna on olake. eipä ole viilaa kummempaa millä alkaa työstämään levyjä joten olkoot tuommoiset, uusin seuraavien palojen yhteydessä sitten. maanantaina viimeinen päivä katsastaa, pitää koittaa nyt pari päivää jarrutella reilusti, jos ei parane niin viilaan paloista reunaa pois :D mitenhä kauan voi mennä että palat sorvautuu levyjen mukaisiksi..?
Keulailmaan kokonaan renkaat pois ja ykkönensilmään ja autopyörimään tyhjäkäyntiä niin saa viilallakin ne reunat pois... köyhänmiehen sorvi ja menee aikaa mutta konstiton monet sano akka kun kissalla pöytää pyyhki.

tosin ei kamalasti kannata painaa kun jos tarpeeks vastustaa niin pyöräpysähtyy kun ei ole mitään lukkoja... tosin toisenpuolen jos jumis niin sitten mutta silloin onnettomuus riski on niin suuri että en suosittele tekemään. Tämäkin on semmoinen että jos vähänkin eppäilyttää onnistuuko niin parempi jättää tekemättä. kuluu ne itsestäänkin sinne.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #51 : 18.03.2015, 23:35:17 »
kuulostaa melko eksoottiselta viritelmältä :D noh huomenna käyn ajamassa noin 100km, jos ei palat siitä muokkaannu sopiviksi niin täytyy varmaan kokeilla. tai sitten hion vaan ne palojen reunat.. kokeillaan katsotaan.

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #52 : 19.03.2015, 10:49:27 »
n. 20km lenkin kävin heittämässä ja hinkkasin jarruja minkä ehdin, selvästi huomaa kuinka jarrutehot alkaa palautua. eli nyt vaan pitää käydä pikku huviajeluila viikonloppuna jotta jarrut miellyttäisi alkuviikosta insinööriä. kiitoksia vastauksista, tietääpähän jatkossa käsitellä levyt oikein remppaa tehdessä :)

edit: eli olen ajanut nyt melkein 100km uusilla paloilla, renkaat ainakin menee lukkoon kun kunnolla polkasee. menee varmaan toinen mokoma ennenkun asettuvat kunnolla.

osasyyllinen tähän heikkouteen tais olla kun toisella puolen oli liukutappi jumissa ja palassa pintaa kuin uudessa = levyssä paskaa ym. sain tuolta puolen jarruja savua kun kiihdyttelin ja jarruttelin tovin, nyt alkaa oleen jarrupuoli ok.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2015, 08:08:00 kirjoittanut error »

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #53 : 23.03.2015, 23:45:05 »
Nyt on leima paperissa. Jarruissa pientä heittoa, käsijarrussa johtuu venyneistä vaijereista mutta läpi meni.
Käyttöjarru   Vasen   Oikea   Ero
1. Akseli          2,3       2,2    4/30
2. Akseli          1,0       0,9    10/30
Seisontajarru  1,6       1,4    13/70

Ne reunat "kului" tasaisemmiksi kun reippaasti jarrutteli, pientä pykälää siellä silti on. Ruosteet vaan savus pois kun hieman sisäänajoin paloja.

Toisesta autosta jäi ylimääräiseksi 195/65/15 renkaat, mietin että mahtuukohan nuo enää pyörimään alla..?
Rekisteriotteessa näkyy että 195/50/15 olisi suurimmat vaihtoehtoiset.
Ei niitä pakko ole ottaa käyttöön, mutta ois hyvät renkaat näin muuten :)
« Viimeksi muokattu: 23.03.2015, 23:47:19 kirjoittanut error »

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #54 : 24.03.2015, 17:52:37 »
ei mene 195/65R15 enää ottaa kinni jousilautasseen edessä
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #55 : 28.03.2015, 04:19:59 »
Vielä sellainen kysymys, että jälkikiristetäänkö alumiinikansia sen jälkee kun on käynyt lämpimänä? Luin juttua että valurautaset kuuluu jälkikiristää sen jälkeen kun on käynyt lämpimänä. Ei ole ollut mitään ongelmia, pakkasnesteessä ei ainakaan ole merkkejä öljyvuodosta.. Olen kyllä aikeissa tarkistuttaan kaverin tallilla puristukset.
olettaisin, että alumiinikantta ei jälkikiristetä enää sen jälkeen kun on käynyt lämpimänä. jälkiviisastelua.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2015, 05:43:14 kirjoittanut error »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #56 : 28.03.2015, 08:12:15 »
Enemmän vaikuttaa millaiset pultit on. Venyviä ei tarvitse (tunnistaa että niiden kiristysohje on Nm+asteita). Kovat pitää kiriä (vain Nm)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa error

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #57 : 28.03.2015, 16:43:13 »
ok. mikähän olisi oikea nm noille alkuperäisille pulteille, käytin niitä kun vaikuttivat paremmilta kuin tarvikemalliset.

Poissa Volvo460

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #58 : 09.04.2015, 21:33:19 »
Ei viitsi uutta aihetta aloittaa, ja kun tässä on näistä jarruista ollut puhetta, niin:

Minulla vaihdettii takajarrusatulat, levyt ja palat n. 2v sitten. Vaijeri vaihdettiin juuri, niin mikäs on kun ei halua aina vapauttaa jarrua, kun laittaa käsijarrun päälle ja pois. Eli tämä uudempi puoli jää joskus jumiin. Jos vaikka vetelee 10 kertaa, niin 2 kertaa jää jumiin.

Sen verran osasin itse katsoa, että se vipu siinä takajarrusatulassa palautuu vain puoleen väliin asti, silloin kun jää jarru vähän päälle.

Mikäs neuvoksi?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 440 1.7l 8v vm. 90 kunnostusprojekti
« Vastaus #59 : 09.04.2015, 22:02:50 »
Miten kireälle se vaijeri on säädetty ?...Satulasta pystyy myös säätämään käsijarrun herkkyyttä avaamalla kuusiokolotulpan, jonka alla on muistaakseni 6mm kuusiokolo, jolla sitä säädetään.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2015, 22:04:59 kirjoittanut Kovalchuck33 »

 

Elekma  Autoracing