Race.fi  Puotilan autokorjaamo

240 jarrujen ilmaus AAPUUVA

  • 64 Vastauksia
  • 31848 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #45 : 06.01.2013, 22:29:27 »
Saa luvan nyt olla nuo jarru tommoset ku on ainaki kevääsen ku pitää katsastaa. vähä jo tuntu että parani noi ku kävi ajamassa, hyvin ottaa kyllä kiinni ja tasasesti, ei lähe jäisellä tielläkään auto kääntyyn poikittain, ainoa vaan että poljin ottaa kii vasta aika pohjassa.

Poissa Palosella

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #46 : 11.02.2013, 08:53:38 »
Moro! Me taisteltiin kans Lankun jarrujen kans  monta päivää kun ei millää meinannu ilmat lähteä pois. NO ekaksi kannattaa ottaa se valkonen muovinen juttu siitä jakotukin päältä pois (taksikuskin ohje, ei lyö ilmattavaa piiriä kiinni kun luulee että putki on poikki) sitten vaan Volvo TDI:n ohjeen mukaan ilmaruuvi kerrallaan auki ja paineilmaa varovasti jarrunestesäiliön korkin ilmareijästä ja kun nipasta tulee puhdasta ilmatonta jarrunestettä, nippa kiinni. Ja tämä kaikille satuloille ja nipoille. Lopuksi tietysti se muovijuttu takas sinne jakotukin päälle takas kiinni. Kyllä tuli hyvät jarrut ton jälkeen :)

Poissa kalevi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #47 : 07.06.2013, 17:11:25 »
Huh ???, vaihdoin 240-sen molemmat etujarrujen kumiletkut eikä ilmaaminen onnistunut vaikka tein kaikki mitä tässä keskustelussa mainitaan. Ilmaa ei systeemissä mielestäni ole, joka ilmanipasta läpi neljännes purkillinen jarrunestettä,  eikä kuplia.
Poljin vaan painuu pikkuhiljaa pohjaan kun auto käy, ajaa voi, ajossa ei huomaa mitään, mutta pysäksissä kun painaa poljinta voimakkaasti niin silloin painuu ???


Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #48 : 25.07.2013, 00:14:24 »
Pääsylinteri vuotaa männästä ohi?

Ilmauksesta sen verran että auto suurinpiirtein vatupassiin, säiliön kansi auki, kaikki ruuvit auki, katsoo ettei pääse nesteet loppumaan, kaikki ruuvit kiinni, avot!
142

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #49 : 25.07.2013, 06:38:52 »
Mitenkäs bamse loppujen lopuks ratkaisi ongelman??
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #50 : 25.07.2013, 10:11:40 »
Itse tuli asennettua takasatulat väärinpäin. Ei ilmaantunut vaikka pumppasin 3 litraa läpi. Nipat ylöspäin on oikea asento. kannattaa tarkistaa  :)

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #51 : 25.07.2013, 21:24:58 »
joo sehän on selvä että ilmausnippa pitää aina olla ylimpänä eihän siitä muuten mitään tule.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Kaksnelikantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #52 : 01.08.2013, 17:58:32 »
Huh ???, vaihdoin 240-sen molemmat etujarrujen kumiletkut eikä ilmaaminen onnistunut vaikka tein kaikki mitä tässä keskustelussa mainitaan. Ilmaa ei systeemissä mielestäni ole, joka ilmanipasta läpi neljännes purkillinen jarrunestettä,  eikä kuplia.
Poljin vaan painuu pikkuhiljaa pohjaan kun auto käy, ajaa voi, ajossa ei huomaa mitään, mutta pysäksissä kun painaa poljinta voimakkaasti niin silloin painuu ???
Niin siis kun auto on käynnissä ja painat jarrua niin pikku hiljaa menee pohjaan? Se on ihan normaalia, jarrutehostin tekee sen, jos sammuksissa ei mene pohjaan niin se on normaali.

Poissa VFE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #53 : 09.10.2013, 02:50:53 »
1  Vasen takapyörä
             2 Vasen etupyörä ylempi sisempi
            3 Oikea etupyörä  ylempi sisempi
            4 Oikea takapyörä
            5 Oikea etupyörä ulompi
            6 Oikea etupyörä alempi sisempi
            7 Vasen etupyörä ulompi
           8  Vasen etupyörä alempi sisempi
           

lueskelin tossa yhtä 240:sen ohjekirjaa ja siinä mainitaan eri järjestys:
1.vasen etu
2.oikea etu
3.oikea taka
4.vasen taka

toimiiko molemmat vai onko toinen väärin? lisäksi ohjeessa kehotettiin nostamaan takapäätä.

linkki ohjekirjaan:http://www.k-jet.org/files/greenbooks/TP11405-4_brakes.pdf

iselläkin 245:sen kanssa jarruongelmaa.
poljin painuu pohjaa jonkinlaisen pykälän jälkeen koneen käydessä ja kone sammuksissa kovalla voimalla. olisiko ilmaa järjestelmässä vai pääsylinterin tiivisteet loppu...?
jarrut silti pitää ylä/alamäessä poljin pohjassa.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2013, 03:23:53 kirjoittanut VFE »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #54 : 09.10.2013, 07:54:23 »
Niin siis kun auto on käynnissä ja painat jarrua niin pikku hiljaa menee pohjaan? Se on ihan normaalia, jarrutehostin tekee sen, jos sammuksissa ei mene pohjaan niin se on normaali.
Ei ole normaalia. :nohnoh
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa janerikandersson91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #55 : 09.10.2013, 10:44:29 »
Jos ilmausnipat on vanhoja paskoja ja menee poikki niin onko mitään keinoo saada vaihdettuu vai joutuuko uusii satulat?
960 -95
242 -79


Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #56 : 09.10.2013, 10:59:23 »
Ennen kun ilmanuppeja rupeaa aukomaan, niin putsaa teräsharjalla ympäristön, laittaa CRC hyvissä ajoin liukenemaan. Kokeilee aukaista pienellä räikällä, niin ei tule käytettyä äkkisiltään liikaa voimaa. Jos tuntuu ettei aukea, niin tarjoaa vielä kuumaa.
Jos nippa katkeaa, niin poraa, kierretappia tai hitsiä. Aika hankala kuitenkin noita ylös onkia.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #57 : 09.10.2013, 11:42:04 »
Jos ilmausnipat on vanhoja paskoja ja menee poikki niin onko mitään keinoo saada vaihdettuu vai joutuuko uusii satulat?
Saa vaihdettua kun poraa vanhan pois(6mm terällä?) ja vetää uuden 1/4" UNF kierteen
No kun halvalla sai.

Poissa janerikandersson91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #58 : 09.10.2013, 12:52:13 »
Meneekö siitä poraamisesta sitten metallilastut reikään ja sit joutuu silti aukaista ja puhaltaa läpi?
960 -95
242 -79


Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 240 jarrujen ilmaus AAPUUVA
« Vastaus #59 : 09.10.2013, 13:02:10 »
Ei ainakaan pitäis mennä, kun se nipan pään kartio tukkii sen reiän. Kierteen teosta/avaamisesta voi hieman mennä, mutta luulisin niiden lähtevän kun pikkasen painaa jarrua ennenkun laittaa uuden nipan paikalleen.
No kun halvalla sai.

 

Kulkukoira  Proturbo