Eilen sitten nappas taas tääkin omalle kohdalle B6304 moottorissa.
Siirisin ensin lämpimällä moottorilla parin sadan metrin välit pariin kertaan ja sit kun siitä lähdin motarille, josain kohtaa hokasin, että alkoi käydä 5:llä.
Epäilin ensin tulppaa, mutta tulppa oli suht koht kunnossa, tosin karstaisempi kuin muut. Laitoin uudet tulpat, kipinää tulee ja bensaa. Käy silti viidellä.
Mittaisn puristuspaineet ko. sylinteristä n.3-5baria.
Ihmekkö tuo, kun bensaa on ruikkinut pyttyyn urakalla. Mutta siis, epäilen, että venttiili vuotaa. Pari vuotta sitten paineet oli yli 15bar.
Ei se siitä lähtenyt sen paremmin käymään vaikka annoin jenkaakin.
Voiko ventiili jäädä ajossa jumiin, siten, ettei sieltä mitään erikoista ääntä kuulu?
Jokunen päivä takaperin nostin naputti kylmänä aamuna normaalia enemmän, mutta eilen ei naputtanut yhtään, kun lämpimästä tallistä lähdin.
Nostinremppa on tehty n. 23tkm sitten.
Tuon kyseisen pytyn nostin silloinkin äänsi.
Pari vuotta sitten ko. pytty poltti tulpan ja sytkäpäätteen.
Kansiremppa varmaan vähintään edessä.
Onko ideoita mitä kannattaisi seuraavaksi tehdä?
Riipasta varmaan kunnon känni...
Eilen ei kyl hymyilyttänyt yhtään, molemmat autot paskana yhtä aikaa.
Yöllä vaihdoin kaasuläppävialliseen potilaaseen uuden läppäkotelon ja aamulla vein sen siniselle ohjelmoitavaksi, nyt sen pitäisi olla kuulemma kunnossa.