Ateho  Elekma

"Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic

  • 73 Vastauksia
  • 21737 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #15 : 21.08.2011, 20:29:09 »
mahtavan näköinen kone! mikäs on öljynpaluun sisähalkaisia tuossa mutkassa ja letkussa?

Kiitoksia. Isot pojat kertoi jotta paluuputken tulisi olla "reilu" jotta ei ahista. Letku on sisähalkaisijaltaa 18mm ja kulma on samaa luokkaa ja oikeen metallipunos vahvisteista. Sattui löytymään työpaikan roskiksesta sopivasti katkennut pyöräkoneen letku mutkalla... :)
« Viimeksi muokattu: 24.08.2011, 19:30:46 kirjoittanut juriihi »
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #16 : 24.08.2011, 19:25:27 »
Fixattu konehuone odottelee konetta ;)


Kytkimen osat on haettu, uusi painelaakeri on jo paikoillaan:


Kansi hiplattu ja kasattu, nyt asennusta vaille:

Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4461
  • LH-uuno
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #17 : 24.08.2011, 20:55:25 »
Se on joku 1500-2000km kun tuo kytkin alkaa ravistamaan, loppuu kun sitä kevyesti polttaa, mutta jos kosket kytkimeen yli 1000rpm kierroksilla(liikkeellelähtiessä, toim. huom.), se alkaa ravistamaan uusiksi. Kahden kokemuksella...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #18 : 25.08.2011, 06:15:42 »
Se on joku 1500-2000km kun tuo kytkin alkaa ravistamaan, loppuu kun sitä kevyesti polttaa, mutta jos kosket kytkimeen yli 1000rpm kierroksilla(liikkeellelähtiessä, toim. huom.), se alkaa ravistamaan uusiksi. Kahden kokemuksella...

Itselläni on kokemus samanlaisesta satsista aikaisemmin omistamassani 740, johonka ruuvasin hilippeet niin siinä pelittivät ihan hyvin?? Joten uskalsinkin hommata tähän saman valmistajan satsin... Voihan noissa olla vaihtelevuutta laadussa, mene ja tiedä.. :-\ Ainakin aion kokeilla ja näillä mennään nyt ;)
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa Tobben

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • Köyhät hehkuttaa ja persaukiset laskee kulutuksia.
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #19 : 25.08.2011, 08:51:59 »
Kaunista , kiva että jaksat tehdä noin hyvää jälkeä  P>
EX Volvo 945 b230ft+m90 - 98
EX Volvo 240 b200k+m45 -84
Väliaikaisesti renault miehiä Volvo 460 -9jotain
Volvo 940 2.4TD -95

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #20 : 25.08.2011, 18:36:12 »
Kaunista , kiva että jaksat tehdä noin hyvää jälkeä  P>

Kiitoksia! :hello: Onhan sitä yritetty ja tehty niinkuin "Iisakinkirkkoa". Sanotaanko näin, että aina fiiliksen mukaan. On myös jaksoja jolloin ei ole tapahtunut mitään ja taas välillä tulee pyrähdyksiä. Nyt sitten taitaa olla taas niiden pyrähdyksien vuoro.. ;) Viikonlopun tavoitteena on nostaa alakerta paikoilleen ja kansi nostaa myös sille tarkoitetulle paikalle. 8)
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #21 : 27.08.2011, 15:56:01 »
Tämänpäivän saldoa ;)



Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #22 : 31.08.2011, 10:28:41 »
Pikkuhiljaan kasautuupi :) Jakopää on vielä auki koska suunnittelin, että pyöritän apu-akselista öljynpaineet ennen starttausta ja samallahan näkee jotta pysyvätkö öljyt koneen sisällä ;) Pakosarja ja "hyrrä" koe sovituksessa, pääsee suunnittelemaan jouhevilla mutkilla ja ennenkaikkea tiivistä öljyn paluuta.

Parit tilanne fotot:




Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #23 : 31.08.2011, 11:22:39 »
Voithan sä tehdä niinkin kun on niin kasassa että avaimesta saa kääntää niin puolan johto irti ja starttaa ja antaa pyöriä niin öljyt lähtee liikkeelle. mutta onhan se hyvä tossakin vaiheessa näkee paree jos vuotaa  :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3487
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #24 : 31.08.2011, 18:41:42 »
Tää on kuin mun projektin kaksoisveli, paitsi että mulla on mallia: ei mitään varusteita.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #25 : 01.09.2011, 10:58:21 »
Autossa paikallaan ollut 2.5"-putkisto kelpaa uusinta käyttöön. Vaimentimet ovat ehjät ja mallia Simons, samoten myös alkupää putkistosta on kova. Ainut joka menee vaihtoo on takasillanylitys ja kannekkeita joudun fiksaamaan. Ei paha :)

Parit otokset putkistosta, meleko suoraa linjaaaaa..  ;)


Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #26 : 01.09.2011, 11:03:19 »
Tää on kuin mun projektin kaksoisveli, paitsi että mulla on mallia: ei mitään varusteita.

Hieno, että muutkin jaksavat innostua "Seitenelikanttisesta"  :hello: Onko teillä juttua täällä "Projektipäiväkirjat" osiossa jotta voi seurata mitenkäs siellä päin homma etenee. ;)
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3487
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #27 : 01.09.2011, 14:47:21 »
Hieno, että muutkin jaksavat innostua "Seitenelikanttisesta"  :hello: Onko teillä juttua täällä "Projektipäiväkirjat" osiossa jotta voi seurata mitenkäs siellä päin homma etenee. ;)
Ei oo täällä juttua, volvokerhon foorumilla on.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #28 : 10.09.2011, 16:45:51 »
Taasen on Rojekti nytkähtänyt hippasen etiä päin :)




Moottori on kokonaisuudessaan kasassa, nesteetkin ovat jo sisällä ja eikä ainakaan toistaiseksi ole vuotanut mistään. Enään puuttuu pakoputkisto ja polttoainelinjat..

Tässäpä kuva uusista polttoainelinjoista 6m 8mm paluupuolelle ja 5m 12mm tankilta ruiskupumpulle.



Ja vielä kuva ohjauspyörästä, sain Formullingin 22 vuotta sitten ensinmäiseen autooni ja ajattelin laittaa sen nyt tähän Volleen. "Kasari" meininkiä  8). Ps. Vielä löytyy uusia keskiöitä 8)

Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa 940 TURBO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #29 : 05.10.2011, 22:39:30 »
Autossa paikallaan ollut 2.5"-putkisto kelpaa uusinta käyttöön. Vaimentimet ovat ehjät ja mallia Simons, samoten myös alkupää putkistosta on kova. Ainut joka menee vaihtoo on takasillanylitys ja kannekkeita joudun fiksaamaan. Ei paha :)

Parit otokset putkistosta, meleko suoraa linjaaaaa..  ;)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

 ;)Onpas komee putkisto..kuka lie väsännyt.. :pomo:  Hieno työtä tuo sun 740 Turbo :hello:... Meni kyllä Volvo oikeelle miehelle jatkojalostukseen...Keep up the good work.. 8)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy