Olipas taas sellanen vkl, ettei saanu mitään muuta aikaseks, kuin että menee hermot

Tosin jotain pientä saatiin kummiskin tehtyä.
Elikkäs ekana irrottelin loput 3 venttiiliä mitkä jäi irrottamatta, kun sain ensin pakosarjan pois tieltä:


Sen jälkeen tuli tapeltua pakosarjojen kans, lämpösuojien pultit oli hiukan ruostunu kiinni pakosarjaan. Varmaan 2 tuntia ainakin meni neljän pultin irrotukseen. Koitettiin hitsata mutteria, paukutettiin vasaralla ees taas, löträttiin forten hehkujenirrotus ainetta kunnolla, pillilläkin annettiin lämpöö, mutta loppu kaasu sitten kesken kaiken. Viimesen pultin kans meni ylivoimasesti pisimpään, loppujen lopuks se porattiin pois, joka tosin sekin meni vituiksi. Vinoon tuli porattua ja nyt siinä on sitten varmaankin m12 reikä ja vielä sen lisäksi soikea.
Imusarjasta otin suuttimet kiskoineen irti, myös kaasuläpän irrotin samalla. Melko öljynen imusarja/kaasuläppä oli, täytyy putsailla.
Suuttimien O-renkaita aattelin kysellä Kuopiosta Savon-Dieselistä, isä oli ennen töissä siellä ja täten tuntee porukat, niin voisi saada melko edullisesti. Vai tietääkö joku jonkun todella edullisen paikan Boschin suuttimien O-renkaille?
Myös paisari tuli pestyä/putsattua, jotain forten evästä ja kuumaa vettä sisään ja eikun oottelemaan. Hieman pulloharjaa perään ja käsittely uusiksi. Vielä jäi hiukan likaiseksi, mutta kyllä siitä läpi näkee nyt

Kansista irrottelin pikkuosia ja teräsharjalla putsailin ja suihkin mattamustaa mastonia pintaan. Venakopat ja jakopään koppa saa myös saman käsittelyn, mutta todennäköisesti kiiltävällä mustalla. Ja imusarjalle kans samanlainen kohtelu. Tosin voi olla että nuo isommat osat sutasen pensselillä ja hammeritella.

Kannet lähtee huomenna koneistajalle tarkistettavaksi/putsattaviksi ja vissiin venttiilien tiivistyshommelit saavat hoitaa siellä. Jos hyvä tuuri käy ja venttiilivarsien kumit tulee ensiviikolla, voi olla että viikonloppuna saan kannet nostettua hollille


Näköjään Victor Reinzin tiivisteet.. Noh, katoin örumnetistä, niin 50e oli siellä tiivisteiden hinta. Siniseltä siis 60e/kpl
Sitten tuli myös otettua hiukan itteään niskasta kiinni ja annoin rakkautta noille nahkapenkeille.
Vänkärin penkin selkänoja sai kaksi kerrosta tuota Liberonin Nahanhoitoainetta, ja se saa luvan kelvata nyt. Istuin osa sai vasta yhden kerroksen, huomenna tai ylihuomenna se saa toisen.


Vasen ennen, oikea jälkeen.
Takapenkin selkänoja sai kans tänään ensimmäisen kerroksen tuota ainetta, huomenna tai ylihuomenna toinen.


Sama homma, vasen ennen, oikea jälkeen.
Niskatuet ja takapenkin käsinoja on käsitelty myös, niistä ei oo kuvia kylläkään.
Tarkotus olisi perjantaina tai lauantaina saada vaihettua takapenkki nahkaiseen, vihdoin ja viimein

Eihän tuo aine niitä niin punaiseksi värjännyt, kuin olisin tahtonut. Mutta saavat nyt tälläkertaa kelvata tälläisenään, jos rupee tympimään, niin hommaan oikeet maalit ja suihkin noihin värit pintaan.
Adaptereita ei sitten näkynyt

Toivottavasti ensi viikonloppuna pääsisi sovittamaan vanteita adapterien kans.
Hmm, olikohan vielä muuta.. Täytyy muokkailla tähän, jos tulee vielä jotain mieleen 
EDIT. Tänään hinkkasin tuon takapenkin selkänojan valmiiksi, ja myös vänkärin penkki sai istuinosaansa viimeisen kerroksen. Huomenna koitan jaksaa hinkata tuon takapenkin istuin osan kertaalleen ja jos käsinojan kuluneimmat paikat käsittelis toiseen kertaan.

Vähän huono kuva, mutta kyllä siitä sen verran erottaa että selkänoja käsitelty ja istuinosa käsittelemätön.

Kuva vääristää väriä, ei se ihan noin vaalee kummiskaan ole... Ei todellakaan

Samansävyinen kuin tuo takapenkin selkänojakin..

Tälläsellä tavaralla noita olen siis käsitellyt. Ennen tuota pesin penkit pariin kolmeen kertaan prismoista yms löytyvällä "kissasaippualla".
EDIT2. Isä oli kuulema puottanut kannet tänään koneistamolle, ja siellä siis oikastaan kannet, venttiilit tiivistetään kanteen yms. Ja kuulema oli tuttu koneistaja luvannut kasattakkin venttiilit, kunhan saadaan venavarren kumit vaan.
Kuulema noista pystyy ottamaan ihan normaalin oikasun verran, mitä se nyt onkaan, millin luokkaa vai alle? Jenkki V6 ja V8 koneissa kuulemma vara ottaa paljon reilummaltikkin, ennenkun tulee imusarjan tms kanssa mitään ongelmaa.
Sain lainaksi myös suoraksi sorvatun mirkelin hiomakiven, sillä kuulema pystyy hankaamaan tuosta lohkosta tiiviste yms jämät irti tekemättä vahinkoa.
Uskallan luottaa kyllä näihin neuvoihin yms, sen verran paljon on kaverilla kummiskin kokemusta mm. kilpa-autojen yms kansista.
Jotain kommenttiakin olis kiva välistä saada!