Kulkukoira  Proturbo

misfire dejected cylinter 1 (P0301)

  • 5 Vastauksia
  • 3315 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sendmillion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
misfire dejected cylinter 1 (P0301)
« : 06.02.2015, 22:59:23 »
morokset,

Elikkä rupes c70 motarilla hyytyileen ja luulin, etttä bensa loppumassa, ni ajoin nykien viereiselle huoltamolle, mut siinä huomasin tyhjäkäynnillä sitten, et käy vajaalla, siis putputtaen ja haisee niinku jonku lettiä poltettas pakosarjassa.

Vikakoodina tuli toi otsikossa mainittu, joten vaihoin puolan ja tulpan ykköseen, mut koodia pukkaa vieläkin.

Tänään vaihoin sitte ahtopaineensäätimen ja tarkistin ahtoletkut ja-putket. Vika korjaantui hetkisen, käynti vähän parani, mutta sytytti nytte sitte taas vikakoodin samaa herjaten

Mistähän lähtis seuraavaksi purkaan ongelmaa?

Lisäyksenä, et autossa on aikasemmin ollut toisen kannen- ja tiivisteen vaihon jälkeen lievää tyhjäkäynnin epätasaisuutta ja käynnistyvyys ollut hiukan hankalaa ts. tuntunut, että pyörittää tyhjää tai liian kevyesti konetta, niinku pääsis paineet karkuun?

Jako pielessä vai venttiili valskaa?

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: misfire dejected cylinter 1 (P0301)
« Vastaus #1 : 07.02.2015, 18:48:19 »
Sähkövika tai ruiskutusjärjestelmän vika 1-pytyssä. Itselläni tuli viikko sitten sama vikakoodi Audi A3:ssa 4-sylinterissä. Tulppa oli aivan öljyinen ja huollossa arveltiin että viimeksi vaihdettu tulppa oli ollut jo alunperin viallinen. Toinen vaihtoehto olisi sitten ollut ruiskutusjärjestelmän vika, jota nyt sitten seuraillaan vähän aikaa.

Laakkosen autokorjaamolle siitä pisteet tällä kertaa, että huolto (etsivät vian ja vaihtoivat kaikki tulpat) ei maksanut mitään, sillä auto oli huollettu jatkuvasti merkkihuollossa huolto-ohjelman mukaisesti.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6709
  • Global alligator
Vs: misfire dejected cylinter 1 (P0301)
« Vastaus #2 : 07.02.2015, 18:56:45 »
Tarkista mahdolliset imuvuodot ensin, antavat näitä misfire koodeja kun menee laihalle. Lienee halvin tapa aloittaa?
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: misfire dejected cylinter 1 (P0301)
« Vastaus #3 : 07.02.2015, 21:29:32 »
Lisäyksenä, et autossa on aikasemmin ollut toisen kannen- ja tiivisteen vaihon jälkeen lievää tyhjäkäynnin epätasaisuutta ja käynnistyvyys ollut hiukan hankalaa ts. tuntunut, että pyörittää tyhjää tai liian kevyesti konetta, niinku pääsis paineet karkuun?

Jako pielessä vai venttiili valskaa?
Jotain on todennäköisesti rempan yhteydessä mennyt vikaan. Käynti ei saisi onnistuneessa rempassa huonontua. Lähtisin tuolta pohjalta etsimään kohdetta missä kävi fiba.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa sendmillion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: misfire dejected cylinter 1 (P0301)
« Vastaus #4 : 09.02.2015, 21:49:19 »
tänää ei millää meinannu käynnistyä, vähä hörähteli kokoajan ja tuli uus vikakoodi eli multiple misfire tjsp. apuvirralla lopuksi sahauksen kautta lähti ja melkonen usva vesihöyryä tuli putkesta.

Vaikuttaa kyllä surullisen tutulta kannentiivistevialta  :buck2:

jäähynestettäki on siis kadonnu, kun syyläri on pikkasen vuotanu, ni ajatellu, et sieltä tullu vaa pois...


Poissa sendmillion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: misfire dejected cylinter 1 (P0301)
« Vastaus #5 : 06.08.2015, 01:16:44 »
vika oli siis palanen pakovenasta pois

 

Proturbo  Autodiagnoosi