Autoracing  KL-varaosat

740 B230FD ei käynnistynyt, mutta nytpä käy ja kukkuu

  • 15 Vastauksia
  • 4595 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tomppa86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230FD ei käynnistynyt, mutta nytpä käy ja kukkuu
« Vastaus #15 : 01.03.2015, 20:23:22 »
Hyvin mahdollista että sulla on ollut siirtopumppu pimeenä jo kauan.

Pakko kysyä vielä että oothan nyt ihan satavarma ettei sitä ohjausjännitettä tullut aikasemminkin? Mun mielestä täysin mahdotonta että ECU ja pumppu / pumput olisivat kärähtäneet samassa hetkessä kun kerran kaksi eri piiri.

EDIT: Jos olisi California Speciality siis ja et mitannut startatessa.

No, ei kai voi sanoa, että "satavarma", kun en sitä varsinaisesti mitannut, vaan seurasin vain releen toimintaa. Ei se kyllä silloin startatessakaan kiinni mennyt, mutta irrallaan testatessa rele toimi moitteettomasti.

Pumput tekevät esipyörähdyksen vanhemmissa ja lähtevät pyörimään varsinaisesti vasta sitten kun kone pyörii.

Pumput pimenevät vanhuuttaan, kuten bensareleen tinauksetkin murtuvat vanhuuttaan. Molemmat ovat yleisiä vikoja.
Joten oletkos tarkistanut bensareleen tinaukset?

Päällisin puolin releen juotokset näyttävät hyviltä ja se toimi kokeillessa moitteetta. Toki siinä voi piilevä vika olla. Voisin hommata ehjän hansikaslokeroon odottelemaan varuulta... Rele oli ja on yhä alkuperäinen (2/90). Varmuudeksi holvasin sen kontaktisprayllä. Särkyneet pumput sen sijaan olivat paljon tuoreempia. Siirtopumpussa oli Volvon leima 12/04 ja ruiskupumpun vaihdoin itse pari vuotta sitten (se tosin oli mallia Biltema  ::) )

Yksi harmillinen vika tässä rytäkässä taas teki paluun, nimittäin SRS-valo... Pari kolme kuukautta takaperin vaihdoin särkyneen kierrejohtimen (sen hökötyksen ratin alta) purkuosaan, ja samaa "panoksen liian suurta resistanssia" valittaa taas. Taidanpa vain vaihtaa tyynyttömän ratin, kun sellainenkin kerran tuli varuiksi hankittua...

 

Proturbo  Autodiagnoosi