Minkäslainen operaatio toi tankkilaitteen irrotus ja pumpun vaihto on?
Sedanissa ei niin mukava.
Saa puljata hattuhyllyn ja kontin pohjan välissä.
Luukku löytyy auton takakontin keskilinjan vasemmalta puolelta.
- Luukku on kiinni 4 kpl, 10 mm kantaisella ruuvilla.
Luukun alla näyttää tältä:

Pumpun johtojen läpiviennin alla oleva, klemmarilla kiristetty letku on paine/tuottoletku.
Siinä on alunperin pikaliitin (Itsellä kesti sen kaksi irroitusta ennen kuin vasta kappale halkesi).
Ko. letkun alla on paluu letku, se on mallia holkki tankkilaitteen kannen läpi, ja lähtee irti vetämällä.
Ensimmäinen askel on kuitenkin löysätä, ja irroittaa tuo muovinen kiristinrengas.
Sopivan kokoinen varsi/tuurna, ja naputtelee sopivalla voimalla vastapäivään.
Sitten kun se kiristinrengas on löysällä, niin ottaa kaikki letkut irti, ja mahdollisuuksien mukaan pois tieltä.
Tankkilaite tulee tankista pois vain yhdessä asennossa. Selviää kääntelemällä sitä.
Tankkilaitteen tiiviste jumittaa pikkaisen, joten voi yrittää varovasti kammeta talttapäällä, ja heilutella täyttöputkesta.
Mallikohtaiset pumput sopivat suoraan tankkilaitteeseen.
Suosittelen samalla uusimaan sen karkeasuodattimen, joka on kiinni pumpussa.
Sitten kun pumppu on vaihdettu, ja tulee aika laskea tankkilaite paikalleen, niin suurin kikkailu on tankkilaitteen tiivisteen kanssa.
Siinä on 2 eri tasossa olevaa "kynttä", jotka saa suostutella varovasti paikalleen liukasteen, ja ohuen talttapään kanssa.
Asennusvaiheessa on myös vaarana, että tankkilaite menee vinoon, jolloin se ottaa kiinni tankin loiskelevyyn ja jää noin sentin verran huulille, jolloin kiristysrengasta ei saa kierteelle.
Tämäkin vaatii taas vähän kokeilua.
Itsellä ollut tankkilaite irti farkussa 4 kertaa, ja sedanissa kerran, niin
yhden kerran on tankkilaite osunut kerralla kohdalleen asennuksessa...
Sedanin tapauksessa tuo koko homma on kyllä huomattavasti haastavampi, koska hattuhylly rajoittaa tilaa niin paljon.