Kulkukoira  Proturbo

Volvo s70 2.5 20v Päivän ensimmäinen startti pätkien.

  • 1 Vastauksia
  • 2436 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NachtFliege

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Terve, elikkä auto olis s70 vm 98 2.5 20v, 195 000km ajettu. ongelmana on päivän ensimmäinen käynnistys: Kun väännän virta-avaimesta, startti pyörittää ihan hyvin, auto meinaakin lähteä käymään mutta ikäänkuin röpöttää ja yrittää "vajailla" tms, muttei sitten välttämättä kumminkaan lähde. Heti kun laittaa virrat pois (avainta ei tarvitse edes käyttää irti lukkopesästä) ja starttaa uudestaan, auto käynnistyy välittömästi ihankuin mitään ongelmaa ei olisikaan. Vikakoodeja ei ole, mitään erikoisia valoja ei pala mittaristossa jne. Ja tosiaan tekee ainoastaan esim: Yön seisonnan jälkeen, eli pitkin päivää toimii sitten ihan hyvin. Bensanputsari on vaihdettu, tulpat myöskin 20 000km sitten, uudet tulpat on kumminkin jo osteltuna. Samalla vaihdan varmaankin vir. jak. kannen ja pyörijän.
Startti on myöskin autoon vaihdettu viimesyksynä, tarkistin siitäkin jo liitokset ja olivat hyvät. Solenoidin pultit olivat vähän löystyneet, ja luulinkin että vika olisi voinut olla siinä, mutta teki tänään aamulla saman.
Voisiko Bensapumpun rele oireilla näin? Eli Ensin yrittää startata niillä pensoilla jota pensaputkeen on jäänyt, muttei käynnistykkään. Heti kun laittaa virrat uudestaan niin releen kärjet tai muu elektroniikka lähtisi pois "jumiasennosta" ja pumppu toimisi normaalisti? Tyhjäkäyntimoottorin putsailin myöskin eilen, ei vaikutusta. Mites kaasuläppäkotelo, eikö näissä oo jotain ongelmia niidenkanssa ollut? pitäisikö puhdistaa?

E: Voisko virranjakajankannen tms kosteus oireilla tällätavalla?

E: Ja automaattikeppi on kokoajan siis samassa asennossa, ja siihen ei kosketa. joten ei viittaisi PNP kytkimeenkään. Startti tosin joka vaihdettiin on mallia tarvikepulju, ja varmaankin joku kiinalainen hinnastapäätellen.

E: Äsken putsailin kaasuläppäkotelon, asentotunnistimen liittimen, ilmamassamittarin elektroniikkapuhdistuspraylla (toki koskematta itse mittauslankaan). Otin myös bensapumpun releen auki, kärkien välissä oli vähän vihertävää, suihkautin elektroniikkasprayta siihenkin ja annoin kuivua kunnolla. Samalla kun availin paikkoja, huomasin että liekkilukon toinen niistä kumiputkista, johon tulee muoviputket oli haljennut, hörii ilmaa mutta aika minimaalisesti kun sumuttelin bräkleeniä. Katsotaan alkaako tapahtumaan mitään.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2011, 15:59:14 kirjoittanut NachtFliege »

Nercs

  • Vieras
Vs: Volvo s70 2.5 20v Päivän ensimmäinen startti pätkien.
« Vastaus #1 : 30.05.2011, 08:18:08 »
Tuota kyllä se kosteus tekee tehtävänsä Vaihda ne  kaikki virtapuolen osat varmaakin alkuperäiset eli kansi, pyörijä ja  johdot ja  tulpat samaan syssyyn.Kun käännät virrat päälle anna on 5 sekunttia ennen kuin starttaat niin se polttoainepumppu laittaa paineet järjestelmään ja  se keskusyksikkö laskee millaiset seokset pitää laittaa kun ne sensorit ovat haistelleet koneen lämpötilan .Tuosta ilmavuodosta niitä kun ei saisi ollaa yhtään seokset vaihtuu jolloin kaikenlainen nykiminen tulee kuvaan mukaan

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo