Mitäpä sitten tännepäin kuuluu muutakuin volvon konehuoneen puolella.
noh testiä tehty niiin perkuleesti. uusi kotelo on saanut tutaa käännelty ja väännelty pitkin autoa ja tallia välillä purkaen välillä kiroillen välillä tuuttaillen ja alkaisi mittadatat olla kasassa, vieläkun joku keksisi tehdä päätöksen että onko tuosta kotelosta nyt mihinkään, kun ei mikään "hurjan hyvä" ole, mutta ei huonokaan.
seuraava etappi ois 200 kuolema kahteen autostudion 10" subiin jotta saisi fiikukselta antaa 1500w koteloon ja kattoa mitä tapahtuu.
tämä kuitenkin jää tekemättä näillänäkymin, rakennetaan 6th order ensiksi jos pääsis kolkuttelemaan 148-149 piikillä ja 145-146 MB raidalla.

mysteerilaatikko on siis suo tuossa etualalla.
ja mittadatat on seuraavat:

ylin kaavio on eri bassoilla testiä.
Sininen = Ljudian 18€ basso mallia MGR 8ohm SVC 8ohmin kytkyllä 176w rms.
Punainen = 2x Ljudian 18€ basso mallia MGR 8ohm SVC 4ohmin kytkyllä 310w rms
Keltainen = 2x Ultimate Ux10 subia 4ohm SVC (yleismittari näytti 12ohm / kaiutin

) kytkennäksi saatiin 6ohm ja 220w rms.
vahvistimena toimi SPL Dynamics 800D
alimmainen kaavio:
Sininen = kotelosta mitattuna
Punainen = celicasta taaksepäin ampuvana
Keltainen = celicasta eteenpäin ampuvana
mittauspiste tuulilasilla punaisessa ja keltaisessa.

taaksepäin ampuvana

eteenpäin ampuvana

käytössä olleet bassot, vasemmalla ljudian oikealla ultimatet
tarvis hommata pari valurunkoista ja soitella fiikuksella hmm hmm!

testaaja ja testipenkki

yhteenvetona tuo uusi laatikko toimii "ihan ok". tehoja kuitenkin vain muutama sata wattia vasta.
toistokäyrä tuossa nyt on sitä mitä me lähdettiin hakemaan, kun pitäisi olla aika tasainen ja sitähän se onkin, kuitenkin käppyrä saisi olla siten, että keskellä enemmän mitä taajuuskaistan alku ja loppupäässä, eikä siten, et 35 ja 56 Hz soi lujiten ja muut -2dB.
testit jatkuvat jahka saadaan jostain kymppituumaset mitkä voimme upottaa tuonne pysyvästi, liimata kotelon kiinni ja vaihtaa kaapeleiksi kunnon piuhat eikä pari ohhoijaa kaapelia ja pari ohhoijaa subia. tuossa 2x MGR testissäkin kotelo flotkotti ilmaa ulos aika rankasti, että se vaikuttaa osaltaan toistokäppyrään.