KL-varaosat  Race.fi

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 481055 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #375 : 05.01.2012, 09:03:31 »
Upea pyörä! :D Hienosti entisöity :D
Volvo S60 T5 -2004

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #376 : 05.01.2012, 09:05:55 »
Piruvie, miten mielenkiintonen tää projekti onkin. :o
Paljon mennyt rahaa noihin eristeisiin yms?

Btw, jos haluat niin voit tulla ostamaan parillakympillä mummoni vanhan pyörän pihasta pois (mikä on seissyt montakymmentä vuotta jo), mummon nuoruusvuosilta -30-40 luvuilta.. :2funny:

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #377 : 05.01.2012, 10:36:38 »
Piruvie, miten mielenkiintonen tää projekti onkin. :o
Paljon mennyt rahaa noihin eristeisiin yms?

Btw, jos haluat niin voit tulla ostamaan parillakympillä mummoni vanhan pyörän pihasta pois (mikä on seissyt montakymmentä vuotta jo), mummon nuoruusvuosilta -30-40 luvuilta.. :2funny:
kiitos!

tuossa näkyvät tiimikaverin celican eristeet, niihin upposi vajaa 200€, volvosta uupuu vallan bitumit.
jos äkkiseltään tarvis heittää, niin MB harrastukseen on uponnut 1500-2500€ tässä kahden vuoden aikana, vielä on muutama isompi ostos edessä niin on kolmeen autoon kilpailukykyiset vehkeet. suurelta summalta tuntuu, mutta ostettu pitkin vuotta ainakun hiemankin ollut ylimääräistä. penniäkää ei oo tullu takasi, jotai tuotepalkintoja ja 7 pokaalia tiimillä kasassa :D

EDIT: kaikenlisäksi kolme henkilöä näitä kamppeita ollut ostamassa, vähän sillai et sulle mulle sulle mulle :D

kuva kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa.
jos se on ennen sotia oleva tunturi tai vielä vanhempi husse vois kiinnostaakin.
mun hussesta puuttuu tarakka (vanha tarakka oli alkuvuosisadan ruotsalaisist armeijapyöristä)
satula on mitä ilmeisimmin miestenpyörästä, koska naistenpyörässä ei 30luvulla ollut tuollaista etujousta
vanteet ovat uudempaa tuotantoa ja jos takanavassa ei lue NOVO ja on alkuperäinen ni voisin olla kiinnostunutkin (NOVO = 40luvun napoja)


Upea pyörä! :D Hienosti entisöity :D
kiitos!

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #378 : 05.01.2012, 11:11:55 »
Tuo on kyllä jo taidetta!

Laitappas kuvatusta tuon lampun valotehosta!
Volvoton

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #379 : 05.01.2012, 11:17:44 »
täytynee illalla napsia pari kuvaa.

tässä kuitenkin videota lampusta kun valmistui:

http://www.youtube.com/watch?v=fP8vmUIFdX8

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #380 : 06.01.2012, 12:30:58 »
kokeillaan jos tänään muistan ottaa kuvia valotehosta, eilinen meni vähän plörinäksi  :2funny:

sitten aiheeseen mittariston irroitus, räjäytys, puhdistus ja kasaus.


ensiksi meisseliä tuohon rakoseen, että saadaan peitelevyt pois.

sitten nykästään ajovalojen säädin pois (itsellä tuo valon kirkkaussäädin uupuukin, niin ei sitä tarvi irroitella)

tämä muovilärpäke nitkutetaan poies jotta päästään käsiksi mittariston ruuveihin.

niitä on 2kpl.
tuo metallinen rauta (näkyy kuvassa mustana) irtoaa myös joten ota se talteen ennenkuin on mittariston takana.

myös rammarin puolelta ruuvit pois.

käsi väliin ja irroita kuvassa yllä näkyvä pyöreä liitin [lisää tähän mikä johtonippu on kyseessä]
sekä puolenkuunmuotoinen liitin (bensatankin tasoanturin tiedot tulevat tätä liitintä pitkin)

lisäksi irroita kelt/pun piuha [lisää tähän mikä piuha kyseessä]
sekä L -muotoinen liitin (sin/must/harm) (tässä liittimessä kulkee tiedot tripille, matkamittarille sekä nopeusviisarille)

toiseltapuolelta löytyy yksi vaaleanpunainen liitin [lisää tähän mikä piuha kyseessä]

lisäksi mittarin takaa löytyy tämännäköinen johto [lisää tähän mikä liitin kyseessä]

noniin mittaristo on pöydällä liittimet menee seuraavasti:
punainen = [en tiedä] pyöreä liitin
sininen = [en tiedä]
keltainen = tankintasoanturi puolenkuun muotoinen liitin
pinkki = [en tiedä] kelt/pun johto
vihreä = matka/trippi + nopeusviisari sin/must/harm johto
violetti = [en tiedä] pinkki johto
valkoinen = [en tiedä]


mittaristo irtoaa 7:llä ruuvilla 4kpl yläreunassa 3kpl alareunassa.
ujuta mittaristo varovasti, trippimittarin nappi sekä kellon säätövipu hanittavat.


ongelmani oli tämä...
trippimittarin nappula katkennut, eikä sukkapuikolla tullut lasta eikä... no sitä vähemmän kaunista tavaraa.
joten jonkinsortin korjaus lienee hyväksi.


trippimittarin nappula on tangossa kiinni U-mallisessa hahlossa.


trippimittari nollaantuu, kun nappulaa painettaessa metallitanko vapauttaa tripin numeroita pitävän mekanismin.

metallitangon liikettä estää kupariliuska, jotta sen painaminen olisi hankalampaa.
itse säädin kupariliuskaa pienten pihtien kanssa jotta ei tarvisi niin jumalattomasti painaa ennenkuin trippi nollaantuu.
kokonaan liuskan saa häiritsemästä, mutta pelkäsin että trippi alkaa basson vaikutuksesta itse nollailemaan :D



tökein tripin nappulan loppuihin törkeästi kolvilla reiän.
nappula lähtee irti ihan kevyesti vetämällä.


kas näin


ruuvasin kun muovi oli vielä sulaa pultin nappulaan.
pultti kuitenkin oli liian lyhyt joten laitoin uuden:

pituus on noin 4,5cm pultilla.


valkoinen "lenkki" mittariston takana on kytköksissä näihin pinneihin jotka ovat kytköksissä trippi/matka ja nopeusmittarille.


pinnit kiinnittyvät matkamittarissa oleviin näihin hahloihin, kevyesti ruuvimeisselillä painamalla saa näiden sisällä olevia liuskoja litistettyä jotta kytkentä pinneihin on parempi.

siihen loppui "hyvät kuvat" joten joutuu sepittämään loput.

eli toinen ongelma oli nopeusmittarin toimiminen, tähän en löytänyt mitään ilmeistä vikaa, koska se toimii sähköisesti, joten totesin vain että putsaan kaikki liittimet bräkleenillä sekä ruiskin koneistoon bräkleeniä poistaakeni ajan patinan.

sitähän voi ruiskia kaikkialle muualle paitsi mittarintaustoihin ( tulee sävyraja) sekä rasvattuihin osiin eli trippi/matka mittarin rattaisiin:

tänne ei bräkleeniä, pinnoilla oli hellä rasvoitus joka luulisin olevan tarkoitettu, kuitenkin liikkuvia osia.

lisäksi mittarin taustassa oleva "valkoinen johdin" kannattaa irroittaa ja putsata tarkoin pinnat, sillä se on ainoa johdin joka on ruuveilla kiinni koko mittaristossa.

lisäksi bräkleenistä sai lämpötilamittari sekä polttoaineen taso-anturin koneisto.

koko komistus menee päinvastaisessä järjestyksessä takaisin, ruuveja ei todellakaan ole montaa joten kaikki löytää takaisin paikoilleen.
uuden trippimittarin nappulan kanssa kannattaa olla varovainen, että menee sekä mittarintaustasta että mittarinlasista läpi ennen mittarin kiristämistä paikoilleen.

nytkun mittari on paikoillaan ensitestinä testasin että mitä tapahtuu startatessa, no pensa oli kuitenkin päässyt loppumaan, mutta nopeusmittari värähtää, eli jotain henkeä siellä on!!

trippimittarin toiminta:
http://youtu.be/zk7vKuvvwUY

kas näin, toivoisin jos joku osais selitellä noiden mittarintaustalla sijaitsevien piuhojen sielunelämää, voisin päivitellä ne tähän postaukseen sitten muistiin.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #381 : 07.01.2012, 01:37:34 »
nämä sun patentit on kyllä hauskoja :D

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #382 : 07.01.2012, 14:02:28 »

 8)

14" virgo vanteet odottavat Matkahuollon varastossa, maanantaina saa hakea.
185/60 R14 Goodriden 608 kitkat pitäis keskiviikkona olla ovella.
tänään haettu sähköpuolen osia motonetista, tulpat, jakaja ja jakajan kansi.

viel pitäis harkita vaihtaako tulpanjohdot, luotan vielä nuihin kun oikein volvo lukee vanhoissa.
näillä konttorille jahka saa klemmit alle katotaan sit mitä joutunee lisää ostella.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #383 : 07.01.2012, 17:37:55 »
Itellä oli aikoinaan 240:ssa sama ongelma, porasin siihen tappiin ja tohon lirputtimeen reiän ja tungin epoksilla rautalangan sisään, oli originaalin näköinen ja kesti hyvin.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #384 : 08.01.2012, 17:43:17 »
pieniä päivityksiä.

takalasinlämmittimen toimimattomuus korjattiin kytkemällä johdot nappulan taakse. (taakse tulee 10-11V auto käynnissä, jossakin liikaa häviikkiä)
mittaristoon syttyy joksikin aikaa valojen vikavalo, kun takalasinlämmittimen laittaa päälle. :idiot2:

pelkääjän pärsseenlämmittimen nappulan palanut valo vaihtui valokykyisemmäksi.
kuskin pärsseenlämmittimen nappula avattiin ja korjailtiin, ei lämmitä eikä syty valo vaikka nappulaa painaa (jatketaan harjoituksia)



konehuoneen puolella virranjakajan kannesta löytyi kolmospytyn kohdalta kasa vihreetä hapettumaa, tulpanjohdon pää puoliksi poikki (pysyy maan vetovoiman vaikutuksesta paikoillaan)

jakajan kansi siis vaihtui, samalla pyörijä.

neljä pikimustaa denson tulppaa vaihtui bosch super nelosiin.

maanantaille jää vanteiden haku, motonetistä takaluukun valokytkimen hakeminen ja volvolta tulpanjohdot.
pikkuhiljaa pikkuhiljaa. 8)

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #385 : 08.01.2012, 18:41:32 »
tuossahan se käyntihäiriön syykin selvis  ;D
tyhjäkäynnillä ravistaa jonkin verran niin kontakti pätkii ja kaasua painamalla koneen tärinät pienenee
niin kontakti on parempi
v70 D5R

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #386 : 09.01.2012, 08:02:19 »
Nuukamies vaihtaisi vain yhden tulpanjohdon  8)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #387 : 09.01.2012, 09:27:55 »
Nuukamies vaihtaisi vain yhden tulpanjohdon  8)

ku kerran laitetaan, ni laitetaan kunnolla (paukuttaa henskeleitä).
samalla kun tulpanjohtoihin menee loput rahat tässäkuussa.

tuossa näytti ainakin olevan 2 vai 3 erinäköistä tulpanjohtoa ja olihan siellä kahta erimallin denson tulppaakin jos oikein muistan.
ainakin motonetin listalla näyttäis olevan johtosarja 17,50€ mallia volvo, lienekö ihan volvon leimalla, nämä pitäs hakea volvoon.

tuli haettua aamulla matkahuollosta vanteet, ne lähtee huomenna vaimon kyydissä ammattikoululle jos huolivat maalaukseen.

volvon käynti on ihan erilaista, käy hieman kylmänä tyhjäkäynnillä, ilmeisesti tarvis tuo alkuperäis ilmansuodatinpoksi laittaa kiinni ja vetää putki pakosarjan päältä että lämpenee nopeammin. puolisen tuntia volle käynyt pihassa ja ei vieläkään puolessavälissä lämmöt.

koitan lämmitellä koneen ja jätetään sit seisomaan siksi aikaa, kunnes pakkanen kirii yli kahdenkymmenen tai vanteet valmistuu.

EDIT: KIITOS hembaland vanteista, postimaksu oli mukavat 29€ joten edulliset kiekot volvolle :pomo:
en malta odottaa että ne saadaan valmiiksi ja alle :D
« Viimeksi muokattu: 09.01.2012, 09:30:55 kirjoittanut Mrop »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #388 : 09.01.2012, 09:33:45 »
Noh olihan siinä kyyditykselle hintaa  ;D Mutta kohta pääsee toivottavasti :sundaydriver:
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #389 : 09.01.2012, 10:11:23 »
tuli kaivettua tuo vanha kännykkä esille ja napsittua pari korkealaatuisempaa kuvaa.

pirulauta, kun meni hajoamaan tolla nykykännykän 2mpix kuvilla ei oikein tee mitään, entinen 5mpix ja zeissin optiikalla otti jo nättejä kuvia vaikkei mikään markkinoiden paras ole.


tovverran plus kolme rengasta on nyt ylimääräisenä, alimmat 4 on vanhoja nastarenkaita, kunnolla kuvioo, nastat ruosteesa mut vannekoko joku 5x98 tjsp keskireikä 55mm tai sinnepäin, eli volvon alle ei mene  >:(


senvärisiä vanteita, yksi "pronssinen" puuttuu kuvasta, jäi vielä pakettiin kun matkaavat jatkokäsittelyyn.


melkonen innostus kyllä oli, kun aina halunnut tuommoiset perinteisen näköiset 5puolaset lievällä huulella autoon.
siis niinkauan, kun autoja mulla on ollut (7v), melkein ostin edelliseen autoon jo compomotiven perus viispuolaset tähtivanteet, mutta jäi ostamatta. vihdoinkin just semmoset mitkä sopii silmään ja kaikenlisäksi vielä volvon lookkiin sopivat vanteet! S*


vielä kuva noista mustuaisista denson tulpista, luultavasti olivat mustat vaan jatkuvasta tyhjäkäynnillä röpöttelystä kylmällä koneella, mut saivat vaihtua.


tilalle tulivat Bosch Super 4 WR78:t
tiedä sitten ovatko hyvät vai huonot, ainakin tyytyväinen olen tyhjäkäyntiin nyt, todella tyytyväinen.

 

Carcom Oy  Elekma