Elekma  Autoracing

Mikä neuvoks? Volvo ampuu öljyt ulos ja kampikammoissa kova paine!

  • 2 Vastauksia
  • 7680 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Volvo v70 -98 2.5 20v kerää kovaa painetta kampikammioon. Onko siellä joku tuuletus tjsp minkä voisi avata jos olisi mennyt tukkoon? Vai mistä moinen paine voisi johtua ?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Volvo v70 -98 2.5 20v kerää kovaa painetta kampikammioon. Onko siellä joku tuuletus tjsp minkä voisi avata jos olisi mennyt tukkoon? Vai mistä moinen paine voisi johtua ?
Huohotin tukossa.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Nercs

  • Vieras
Et ole törmännyt tähän ohjeeseen jolloin ei painetta  ei muodostu sinne kampikammioon  kun se huohotin on tukossa.

Tämä ohje käy Volvo 850 malliin ja samahan järjestelmä on 70:sä.

 Tarvittavat työkalut :

 Talttapäinen ruuvimeisseli ja torx avain, sekä liuotinpesuainetta ja CRC. Vaimon sukkahousut sekä puhdistusrättiä.

 Avaa konepelti.

 Kaasuläppä (minne menee kaasuvaijeri), sen päällä on muovisuojus avaa päällä oleva ruuvi torx kanta, vedä muovisuojusta keulaan kohti nosta irti, siinä on kynnet jotka pitää suojusta.

 Avaa klemmarit 2 kappaletta ilmapuhdistimen letkujen päissä ja 1 kappale siinä kaasuläppäkotelon kauluksessa. Irrota ilmapuhdistimen kannessa oleva putki, joustavaa tavaraa.

 Samalla tarkista sen ilmaletkun kunnon eli se haitariletku voi olla halkeama siellä alapuolella ja sen tietää sitten miten koneelle on käynyt.Estämme tällä koneen menemisen väljäksi ja muutkin käyntihäiriöt.Jos halkeamia osta uusi letku.

 Paikalle jäi muoviosa imusarjaan ja siinä paikalla liekkilukko on moottorin puolella.



 IRROTUS:

 Kierrä liekkilukkoa 15 milliä vasempaan ja vedä, pitäisi lähteä irti.
 Irrota muoviosa imusarjasta ja putsaa liuottimella aivan puhtaaksi. Huohotinletku joka on moottorissa vielä kiinni, mikäli siinä on joku suodatin sen voi poistaa ja putsata vaan hyvin .

 Suurimmasta osasta Volvoja lienee poistettu niin ei tule stefa ongelmia eli öljyt pysyy koneessa kun paine ei riko tiivisteitä. Kaasuläppä puhdistetaan siten, että CRC ruikutetaan sinne missä läppä sijaitsee ja niillä sukkahousuilla putsataan paikat.
 Samalla aseöljyllä voitele mekanismin nivelet /kaasuvaijerin.

 Ekologista ajattelua / kierrätystä jos ei talossa naisväkeä, käy puuvilla vaatekin tai rätti.

 Samantie voi putsata ilmaputsarin kannessa olevan mittarin. Suihkase CRC:stä, pyyhkäise puhtaaksi, niin ei ole ainakaan pahasta.

 Laita takaisin ja katso että huohottimesta ei tipu o-rengas kun laitat paikalleen. Lopuksi koeajo ja eikös tunnu että on paremmat kyydit. Olet säästänyt vähintään 20 euroa töistä. Pahiten käy jos menee stefat ja sen vaihto maksaa n. 400 euroa.

 Lisätyö .
 Lisäilmaventtiilin puhdistus eli "tyhjäkäyntimoottori" on siinä liekkilukon etupuolella ja jäähdyttäjän takapuolella .
 Kumipannalla kiinni .Menee sähköliitin ja 2 ilmaletkua.
 Irrota venttiili ja puhdista CRC kaasutinpuhdistus spraylla sekä suhauta aseöljyä lopuksi sinne kevyesti .
 Laita takaisin kiinni ja jos lemmarit huonot laita kunnolliset takaisin ettei ole ilmavuotoja.

 

Autoracing  KL-varaosat