Talvi alkaa lähestyä ja katsastuskin puski tälle kapistukselle päälle joten jotain piti alkaa tekemään tauon jälkeen..
Vaihdoin kesällä vuotaneen ylävesiletkun ja järjestelmässä oli sen jäljiltä aikalailla vesipainotteinen liru. Ihan viattomasti lähdin talliin vaihtamaan vaan jäähdytysnesteitä ja samalla huomasin että tästä oli puretty lohkolämppärin sisähaara pois ja rintapellissä oli tyhjyyttään huutava läpivienti. Siitä se ajatus sitten lähti ja laatikollinen piuhoja viereen. Muutama tunti myöhemmin sisuksiin oli saatu upotettu 50mm2 virtapiuha sulakepesineen, 3 paria rca-piuhoja sekä kaiutinpiuhat 2-tie etupäälle.

Mankkaa en vielä lähtenyt vaihtamaan DVD-pyörittimeen vaan ajattelin antaa rakenteluajan olla vielä vanhan sotaratsun paikoillaan. Mankkaa pitää kuitenkin jumpata pois ja paikoilleen vielä muutaman kerran

Kaiutinpiuhoja en vielä oviin askarrellut vaan jätin ne etujalkatiloihin odottamaan seuraavaa puuhailtaa. Katselin nimittäin että alkuperäiset ovijohdot menevät pikaliittimen läpi oviin joten edessä saattaa olla uusien läpivientien tekeminen. Vielä kun uitin unohtuneen herätepiuhan mankalta konttiin niin pääsin laittamaan väliaikaiseksi möykkälaitteistoksi jokun GZ:n 4-kanavaisen päätteen heiluttelemaan subia. Tarkoituksena on asentaa päätteet lisäpenkkien alle ja heivata vararengas tallin nurkkaan niinkuin on kaikissa muissakin tullut tehtyä ja korvata se paukkupullolla ja pikku kompuralla. Tilaa näyttäisi olevan sen verran kivasti että toinen akkukin saattaa tuonne eksyä päätteiden kaveriksi. Subille askartelen kotelon kontin reunaan siten että suurin osa tilasta on edelleen käytössä ja penkit saa tarvittaessa esiin. Jos vaan saan tarpeeksi tilavuutta niin kotelo tulee tuohon oikealle puolelle.

Katsastuksessa sitten todettiin että toinen Nivo on ihan entinen ja toinenkin menoillaan. Muuta huomautettavaa ei löytynyt mutta todettiin että käsijarru voisi olla kanssa huoltoa vailla. Nyt sitten odotellaan käytettyjen Nivojen saapumista että pääsee vaihtamaan ne paikoileen ja leimaa hakemaan. Moottorin häiriövalo palaa yllättäen taas mutta päästöt olivat ihan ok. Katin päällä on tällä hetkellä reikä mutta tuskin tuokaan valoa sytyttää kun on antureiden jälkeen vasta. Jos joku osaa nimetä piuhan minkä ostan että saan satavarmasti tästä luettua vikakoodit niin saa vihjata

Alkaa kyllästyttämään jatkuva pajalla käynti koodeja lukemassa. Starttiongelma on muuten virran puutetta... Virtalukon pohjakin on jo vaihdettu joka kyllä vähensi ongelman toistuvuutta mutta edelleen 4 päivän seisominen riittää ettei enää käynnisty.
Mutta ehkä eniten häiritsee tuo kattoluukun toimimattomuus. Eilen purin moottorin käsiin ja se pelaa hienosti. Sen mitä koitin vaijereita käsin liikutella niin vaikuttivat olevan totaalisen jumissa. Vaijerien kuoret heilahtavat aina kun moottoria koittaa pyörittää. Olisikohan tuolla ihan joku pettänyt kun luukun toinen pää on vähän korkeammalla kun toinen? Onneksi ei ole vielä vettä päästänyt sisään.