Autoracing  KL-varaosat

V70 iskarit

  • 17 Vastauksia
  • 17910 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa APTELE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
V70 iskarit
« : 30.05.2011, 13:29:17 »
Minkälaiset iskarit kannattais laittaa v70 d5 vm.2003, kun viime talven pakkaset teki niistä selvää.
D5:osta pintakaasulla

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 iskarit
« Vastaus #1 : 30.05.2011, 13:31:05 »
Siellä lienee tasonsäätöiskarit eli nivomatit? Jos näin on, ensimmäinen kysymys on että haluatko säilyttää tuon ominaisuuden (autom. tasonsäätö) vai ei?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa APTELE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarit
« Vastaus #2 : 30.05.2011, 14:32:39 »
Ajoin etupään pukille ja tiirailin lampun kanssa iskareita,mitään sähköpiuhoja en löytänyt, eli ei taida olla tasonsäätöä.Ehkä on aiemmin ollut kun autolla tuupattu jo 410 000 km,ja ed om. on taxi. :idiot2:
D5:osta pintakaasulla

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: V70 iskarit
« Vastaus #3 : 30.05.2011, 15:24:02 »
Tasonsäätöön ei mene johtoja. Tuntomerkkinä on se, että on perinteiseen verrattuna "ylösalaisin" säiliöpuoli ylhäällä ja vähän paksumpi rakenteeltaan.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 iskarit
« Vastaus #4 : 30.05.2011, 15:26:42 »
Edestä ei nivoja löydy, vain takaa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa APTELE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarit
« Vastaus #5 : 30.05.2011, 15:51:48 »
Eläkeläisbudjetin takia ajattelin vaihtaa ensin eteen,ne lienee kiireellisemmät.Ja seuraavasta " tilistä"taakse. :oNii että mitä suosittelette etu iskariksi.
D5:osta pintakaasulla

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: V70 iskarit
« Vastaus #6 : 30.05.2011, 17:56:54 »
Tasonsäätöön ei mene johtoja. Tuntomerkkinä on se, että on perinteiseen verrattuna "ylösalaisin" säiliöpuoli ylhäällä ja vähän paksumpi rakenteeltaan.
Moro Nortti  :hello:
Mun mielestäni Nivoista käytetty sana " tasonsäätö " iskari on virheellinen, siinä mielessä että ei tuo tasoa säädä, vaan sen että perä pysyy optimi asennossa kuormauksen jälkeenkin, eli tuo Nivo säätää perän vain sille ominaiseen asentoon, ei säädä mitään muuta.
No mutta joo,,,yleistynyt käsitys tuo tasonsäätö on.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 iskarit
« Vastaus #7 : 30.05.2011, 18:01:01 »
Moro Nortti  :hello:
Mun mielestäni Nivoista käytetty sana " tasonsäätö " iskari on virheellinen, siinä mielessä että ei tuo tasoa säädä, vaan sen että perä pysyy optimi asennossa kuormauksen jälkeenkin, eli tuo Nivo säätää perän vain sille ominaiseen asentoon, ei säädä mitään muuta.
No mutta joo,,,yleistynyt käsitys tuo tasonsäätö on.

Itse aloitin tässä ketjussa tasonsäädöstä puhumisen ja jatkoin heti perään automaattisesta tasonsäädöstä puhumalla. :)

Tuo automaattinen tasonsäätö olisi ehkä se täsmällinen suomenkielinen ilmaus tälle asialle. nivå=taso, nivåmat=taso(auto)maatti -> nivomat.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: V70 iskarit
« Vastaus #8 : 30.05.2011, 20:13:30 »
No joo. Enkä tuolla huomannut edes takapää/etupää eroa. Muutenkin itsellenikin tulee vastaan niin kummallisia autoon liittyviä sanoja ettei niitä tahdo ymmärtää. Joku puhui etutolpista joskus ja piti hetken miettiä, mitä tarkoittaa.

Niin ja kai nuo nivot nyt sitä tasoa säätävätkin, koska toimintaperiaatteestaan johtuen perä ensin laskee ja muutaman kuopan jälkeen on takapään korkeus säädetty normaaliksi ja nimenomaan siitä ylösalas liikkeestä otetaan energia itse säätötoimenpiteeseen.

Poissa APTELE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarit
« Vastaus #9 : 31.05.2011, 12:15:12 »
Nivomatit taitaa olla takana, takatolpan yläpää on paksumpi.Ilmeisesti halvempaa vaihtaa ei nivot ja jouset ja jousijalat tilalalle, mutta mtkä että kestäis yli vu vuoden jopa vuosia.
D5:osta pintakaasulla

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarit
« Vastaus #10 : 31.05.2011, 13:07:15 »
Voisin suositella Sachsin kaasutolppia. Super touring tai korkeammalla kaasunpaineella olevat Advantaget.
Ex autoon laitettiin eteen sachsit, ei pahaa sanottavaa. Taakse laitettiin ostohetkellä jonkinlaisessa mielenhäiriössä KYB:it, vajaa pari vuotta ja molemmat alko vuotamaan öljyä.

http://www.varaosamarkkinointi.fi/
Volvoton

Poissa tommo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarit
« Vastaus #11 : 01.06.2011, 08:50:41 »
Laitoin taakse Monroe Originalit. Varaosaliikkeessä jossa on myös Sachsin edustus, sanoivat että Sachsit on laitettu pannaan. Tulee kuulemma liikaa takuupalautuksia/korjauksia, itsellä on myös vastaava kokemus uusista Sachsin pumpuista -> toinen etuiskari hajosi parin kuukauden sisällä asennuksesta.

Etuiskareiksi ajattelin mennä samalla Monroen mallilla, nyt pitäisi jostain löytää järkevään hintaan kääntölaakerit ja ne kumilautaset. Onko ehdotuksia, OEM vai tarvike? IPD:stä löytyy valinnanvaraa jos lähtee rapakon takaa tilaamaan...

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarit
« Vastaus #12 : 01.06.2011, 16:56:18 »
Tarvikkeena otin jousilautaset, pelasivat hyvin.
Volvoton

Poissa APTELE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarit
« Vastaus #13 : 02.06.2011, 17:41:19 »
Monroe reflexit tuli nyt eteen mun v70 een.
 Myyjä sanoi että ihme jos yli 2vuotta kestää,v70 mk2 seen myydään kuulemma iskareita hirveesti. 8)
D5:osta pintakaasulla

Poissa volvoilija60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarit
« Vastaus #14 : 03.06.2011, 12:56:24 »
Kun löytäisi vastaavat tilalle kuin nyt on eli 8 vuotta ja 322.000 km takana eikä yhtään vaihtoa.
Nivomatit takana. Juuri katsastusinssi infosi että vasemmalla etupäässä alkanut vuotamaan eli kohta siis pitänee vaihtaa eteen...
V70 2.4D Aut -08

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron