Carcom Oy  Elekma

Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta

  • 47 Vastauksia
  • 42760 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Howa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #30 : 08.05.2015, 22:11:35 »
Getrag =Powershift
Katso käyttö ohje kirjasta minkä laista laatikko öljyä suositellaan jos siellä on Bot 341 niin ajelet Powershiftillä ;D
« Viimeksi muokattu: 08.05.2015, 22:31:39 kirjoittanut Howa »

Poissa Howa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #31 : 08.05.2015, 22:14:50 »
Joo eli meillä on ollut  2kpl D3 120kw-11v mallia ja molemmissa Powershift

http://www.getrag.com/en/products/powershift/powershift.html
« Viimeksi muokattu: 08.05.2015, 22:40:59 kirjoittanut Howa »

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #32 : 08.05.2015, 22:39:30 »
Aha. Joo

Poissa eejapek

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #33 : 10.05.2015, 19:04:41 »
Voiko tosiaan olla niin, että 120 kW D3 moottorissa käytettään sekä powershiftiä että geartronicia? Itselläni ainakin on vuosimallin 2011 autossa Aisisin Geartronic.

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #34 : 10.05.2015, 20:13:18 »
Powershift "DSG" on D2:ssa, mutta onko myös siinä jossain välimallin 4-sylinterisen PSA-koneen jatkona?

5-sylinterisessä 2-litraisessa 163/120 tehoisessa D3:ssa on momentinmuunnin Geartronic.

Poissa Howa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #35 : 11.05.2015, 08:52:50 »
Taksari minkä vuoden autot teillä on?
Eejapek ootko nyt 100% varma?

Ettei ole facelift jälkeisiä D3 niissä on taas Geartronic ja D3 (5 sylinterii)on tehoja enään 100kw.
Ja en tiedä muita 4-sylinterisiä kun D2 ja D4.
D4 jatkona on 8-vaihteinen Aisin.
D2 jatkona powershift.
(jos ei tänä vuonna oo vaihtunnu kun on taas tehot kasvannut moteis)

Tossa on hyvä esim.
http://volvo-v70.myfuelmanager.com/volvo-v70-d3-summum-powershift-118360.html
« Viimeksi muokattu: 11.05.2015, 09:20:06 kirjoittanut Howa »

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #36 : 11.05.2015, 13:17:13 »
-12 ja- 14 malliset.
Tehot 120 ja 100 kw.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2015, 13:19:42 kirjoittanut Taksari »

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #37 : 11.05.2015, 13:29:28 »
Soitin tutulle Bilian myyjälle. Powershift on ollut vain 1.6D ja D2 malleissa, ei missään D3, D4, D5 mallissa.

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #38 : 11.05.2015, 13:30:47 »
Oisko näin että V50/S40 malleissa on ollut Powershift muistaakseni? D3 moottorin yhteyteen, noh ainakin 2.0d niin siinä oli mutta kaikissa isoissa esim V70 noon 5 koneen yhteyteen on ollut AW laatikko. Joitakin powershiftejä tiedän hajonneen txi käytössä kuten myös AW laatikooa mutta kyllä AW on paljon luotettavampi ollut. Parhaillaan tulee yli 500tkm rullatut orkkislodjulla ilman vikakoodin vikakoodia.

Se 30tkm huoltoväli/650h käyntituntia on uusille VEA koneille!

Juu komppaan ylempää, kaameeta paskaa tullut asiakkaille muutoin selitettyä  ;D ;D

Poissa Howa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #39 : 11.05.2015, 13:39:01 »
.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2015, 13:59:52 kirjoittanut Howa »

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #40 : 11.05.2015, 18:04:16 »
Pihassa torottaa v50 d3, vm11 ja on geartronic. Varmasti

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #41 : 12.05.2015, 10:52:16 »
Pihassa torottaa v50 d3, vm11 ja on geartronic. Varmasti

Joo sitten se oli ilmeisesti se 2,0d koska muistan ajaneeni samanmoista D3 mosalla ja siinä oli kyllä AW laatikko ajotuntuman perusteella.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #42 : 15.06.2015, 00:06:20 »
DSGstä on paha sanoa mitä se kestää. Sitä on myyty niin järjetön määrä Suomessakin, että jos joka 100. tuottaa ongelmia niin niiden omistajista on forumilla jo vaikka kuinka monta valitusta. Keskiverto uuden Volvon taas lienee keski-iän ylittättyn kaveri, joka ei välttämättä internettiin paljoa kirjoittele.

DSG = Das Scheisse Getriebe. 80tkm ajettuna meni "johtosarja" 6v märkäkytkin vag laatikosta mutta en tiedä mitä siitä oikeasti meni kun oli huoltoleasing ja vaimo vei/haki auton korjaamolle eikä souvvi maksanut asiakkaalle tietenkään penniäkään. Ei kauheasti kiinnostanut selvittää (leasing autoilun luksusta). Useamman päivän ne sitä korjas, oire oli että kesken kiihdytyksen veto lakkas kuin veitsellä leikaten. Muistelen lukeneeni että australiassa ainakin oli ollut kuolinkolarikin ao. viasta johtuen (löytynee googlella). Dsg:n otin kun ei tarvinut omia rahoja laittaa kiinni. Tunnen muitakin joilla on 6v märkäkytkin laatikko yks-kaks totaalisesti mykistynyt ja merkkihuolto ehdottaa uutta laatikkoa. Laskut sitä luokkaa että ei paljoa naurata. Eihän tätä tietenkään kukaan usko niin että ostaa dsg:n ja kokeilee ken uskaltaa. Kannattaa ostaessa pitää mielessä Dirty Harryn sanat: "Do you feel lucky, punk?" ;D

Kyllä nämä geartronicit on hyviä laatikoita puutteistaan huolimatta. Kiinassa ja usa:ssa autonostajat eivät edes tykkää dsg:n ominaisuuksista. Ilmeisesti momentinmuuntimen puute ja töksivä meno tuntuu köyhäilyltä. kyllähän se kierrosten nousu ja luisto kieltämättä kuulostaa mukavalle, ylelliselle
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Lurppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #43 : 21.06.2015, 22:44:32 »
Vähän toisenlaista taksikäyttökulumista. Auton takalokarin peltiin on porattu reikä ilmeisesti antennille ja sitä poistaessa tilalle painettu kalvotiiviste. Törrötti pesun jälkeen jotenkin huonosti joten asentoa korjatessa sain sen irti. Mikähän olisi järkevä tapa "hoidella" aukko sillä valkoisessa tiivisteessä näkyi jo ruostejälkeä? Ruosteenestomaalia ja tulppa takaisin? Millaista hintaluokkaa autopeltikorjaamolla olisi paikkaus ja maalaus? Jotain täytynee keksiä, aika potentiaalinen ruostumiskohta valkoisessa autossa.

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #44 : 23.06.2015, 09:57:15 »
Volvossa on hyvä pohjamaali. Ruoste ei pääse etenemään maalin alla. Katon etureunan kiveniskemien ja maalarin kokemuksella. Ei kuulema kannata (kunnolla koko kattoa) maalata, eikä ruoste olekaan kolmessa vuodessa edennyt.

Tulppa takaisin ja antaisin olla.

Laiska asentaja ollut. Yleensä taksiantenni laitetaan katolle antennievän eteen.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2015, 10:01:45 kirjoittanut Taksari »

 

Kulkukoira  Proturbo