DSGstä on paha sanoa mitä se kestää. Sitä on myyty niin järjetön määrä Suomessakin, että jos joka 100. tuottaa ongelmia niin niiden omistajista on forumilla jo vaikka kuinka monta valitusta. Keskiverto uuden Volvon taas lienee keski-iän ylittättyn kaveri, joka ei välttämättä internettiin paljoa kirjoittele.
DSG = Das Scheisse Getriebe. 80tkm ajettuna meni "johtosarja" 6v märkäkytkin vag laatikosta mutta en tiedä mitä siitä oikeasti meni kun oli huoltoleasing ja vaimo vei/haki auton korjaamolle eikä souvvi maksanut asiakkaalle tietenkään penniäkään. Ei kauheasti kiinnostanut selvittää (leasing autoilun luksusta). Useamman päivän ne sitä korjas, oire oli että kesken kiihdytyksen veto lakkas kuin veitsellä leikaten. Muistelen lukeneeni että australiassa ainakin oli ollut kuolinkolarikin ao. viasta johtuen (löytynee googlella). Dsg:n otin kun ei tarvinut omia rahoja laittaa kiinni. Tunnen muitakin joilla on 6v märkäkytkin laatikko yks-kaks totaalisesti mykistynyt ja merkkihuolto ehdottaa uutta laatikkoa. Laskut sitä luokkaa että ei paljoa naurata. Eihän tätä tietenkään kukaan usko niin että ostaa dsg:n ja kokeilee ken uskaltaa. Kannattaa ostaessa pitää mielessä Dirty Harryn sanat: "Do you feel lucky, punk?"

Kyllä nämä geartronicit on hyviä laatikoita puutteistaan huolimatta. Kiinassa ja usa:ssa autonostajat eivät edes tykkää dsg:n ominaisuuksista. Ilmeisesti momentinmuuntimen puute ja töksivä meno tuntuu köyhäilyltä. kyllähän se kierrosten nousu ja luisto kieltämättä kuulostaa mukavalle, ylelliselle