KL-varaosat  Race.fi

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 151209 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) 15.5 Jarruun?
« Vastaus #210 : 04.05.2012, 10:53:00 »
Kyllä se sitten taas eilen pisti hanttiin... Startilta paloi "lisämaa", ennenkun tajusin, miten se startti pitää kytkeä. Solkulle meneekin vain reilu 6V jännitettä vastuksen kautta, johan alkoi pelittämään... Sardin bensaregun joulukuusiviritelmä saatiin pitämään Loctitella, mutta peräkontissa vielä toisen pumpun tulopuoli hikoili kevyesti 3,5 barin paineella... Täytyy koittaa löijata kupari ja vetää vielä tiukemmalle, paljoa kireämmälle ei noita kyllä uskalla enää kiristellä... Järjestelmän olisi syytä olla täysin pitävä sinne 5,5 barin tuntumaan asti...

Muutama mysteeri jäi vielä selvittämättä, en saa palamaan öljynpaine, enkä latausvaloa mittaristoon, eikös noi anturit ole ihan maadoittavia, eli miten ne tulisi kytkeä?

Pyörittelin konetta aika pitkäänkin ilman ruiskua, Megasquirt saatiin kytkettyä ja perusarvoja naputeltua sisään, mutta startti jäi taas tietysti haaveeksi :) Nimittäin munakadetista lainattu 4-napainen HEI-piiri ei suostunut yhteistyöhön, täytyy kokeilla samanmoisella 7-napaisella, mikä kaverilla käytössä vastaavassa systeemissä. Sierran VR-anturilla signaali kuitenkin tuli, mitä yleismittarilla sitä mittailtiin, mutta HEI-piirin jälkeen olikin melkoisen hiljaista...

Sunnuntaina siis uusi yritys ja uudet murheet...

« Viimeksi muokattu: 04.05.2012, 11:10:53 kirjoittanut Morjenz »
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) 15.5 Jarruun?
« Vastaus #211 : 04.05.2012, 10:58:22 »
Muutama mysteeri jäi vielä selvittämättä, en saa palamaan öljynpaine, enkä latausvaloa mittaristoon, eikös noi anturit ole ihan maadoittavia, eli miten ne tulisi kytkeä?

Öljynpainekytkin on maadoittava, eli lampulle + ja lampun toinen pää öljykellolle.
Latauspiiri: lampulle virtalukon takaa + ja lampulta toinen johto laturin herätenastaan.


Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) 15.5 Jarruun?
« Vastaus #212 : 04.05.2012, 20:48:14 »
Mitäs siellä kiikalassa olis?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) 15.5 Jarruun?
« Vastaus #213 : 10.05.2012, 11:25:45 »
Kyllä se taas pistää viimeseen asti hanttiin ja täytyy sanoa, että nyt alkaa konstit loppua kesken, jotein peruin jarruajan ja haaveet Kiikalasta voi heittää myöhemmäksi...

Probleema on siis se, että Megatunix ei suostu näyttämään RPM tietoa moottoria pyörittäessä. Sierran VR-anturista mitattu skoopilla induktiivitieto oikeaksi, Kadetin muuntopiirin jälkeen mitattu skoopilla kanttiaaltotieto oikeaksi, DB liittimestä megasquirtista tieto oikeaksi ja piirilevyltä optoerottimelle asti tieto oikeaksi...

Nyt alkaa konstit loppumaan, tietäisikö joku mikä vastustaa? Kokeiltu erilaisia ylösvetovastuksia, ei auta.

Triggauksen setuppi siis tämä:

Sierran VR anturi
Opel Kadetin 7-napainen HEI piiri
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ruiskuongelmia...
« Vastaus #214 : 14.05.2012, 14:18:00 »
Kellään ideoita vian selvittämiseksi?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa faabio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • 242 -77 + 9-5 Aero -04
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ruiskuongelmia...
« Vastaus #215 : 14.05.2012, 17:45:14 »
Kellään ideoita vian selvittämiseksi?

Nira i7x, Link G4 extreme, Vipec v88 tai Tatech? Jollain tommosel luulis vehkeen käynnistyvän  *taavih->
Hitaasti mutta epävarmasti.
Turbiinaa
MVH.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ruiskuongelmia...
« Vastaus #216 : 14.05.2012, 17:50:10 »
Paljonko on etäisyys triggeripyörästä anturilla? Kokeile säätää lähemmäksi. Minkälainen kytkentä megassa?


Edit: Onko asetukset varmasti oikein, ne trig a ja trig b hässäkät? Jos sulla on tuo 6-1 triggeri käytössä niin laita honeywell hall, on helppo saada toimimaan..
« Viimeksi muokattu: 14.05.2012, 17:51:56 kirjoittanut moikki »
940 classic
Amazon -68

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ruiskuongelmia...
« Vastaus #217 : 14.05.2012, 18:55:45 »
Paljonko on etäisyys triggeripyörästä anturilla? Kokeile säätää lähemmäksi. Minkälainen kytkentä megassa?


Edit: Onko asetukset varmasti oikein, ne trig a ja trig b hässäkät? Jos sulla on tuo 6-1 triggeri käytössä niin laita honeywell hall, on helppo saada toimimaan..

Tässä on nyt käynyt varmaan pieni ajatuskatkos asentajalla. En tosiaan ole laittanut mitään arvoja megaan...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ruiskuongelmia...
« Vastaus #218 : 15.05.2012, 21:07:35 »
opeleiden tyypilliset sähköviat tais tarttua noide osien mukana myös tähän  :2funny:

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ruiskuongelmia...
« Vastaus #219 : 15.05.2012, 22:22:16 »
Nonniin, yhtä vastusarvoa muutettu levyltä ja saatiin moottori jo rykimään vakuuttavasti :)

Eli bensa ja kipinä OK, triggeripyörää joutuu vielä kääntämään mekaanisesti, eli pientä pulttipyssy ja hitsuutteluhommia :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntikunto :)
« Vastaus #220 : 26.05.2012, 10:19:20 »
Triggeripyörä käännetty onnistuneesti oikeaan asentoon ja sytytys saatiin lampun mukaan täsmälleen oikeaan aikaan... Vielä hieman vastustaa, puolasta on toisen parin lähdöistä toinen pimeä... luultavasti valmistevika... ihmeellistä... yleensähän näistä pimenee koko pari...

Epähuomiossa koitin starttailla vielä tulpanjohdot ristissä ja kylmäkäynnistysrikastus päällä, suuttimet oli auki 4.0ms mikä kuulostaa aika hurjalta, kasteli sitten tulpat ja lopulta tulpat otti turpaan, eikä enää paineenalaisena suostunut syttymään... Pari kertaa ampu aika kovaa pakoputkeen, eikä viittinyt enää sahailla kun kellokin oli jo niin paljon :)

Eli seuraavalla kerralla toimiva puola ja uudet tulpat...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntikunto :)
« Vastaus #221 : 29.05.2012, 21:36:10 »
Laitoin tänään kamppeen käyntiin. Annoin käydä noin 10 sekuntia joutokäyntiä ja sitten sammutin auton tarkastuksia varten... Jakohihna oli tullut pyöriltä puoliksi ulos, hyvä ettei päässyt pahemmin käymään...

Ei pysty ymmärtämään, missä vika. Kertokaahan joku viisas, miten se jakopää tulee kasata... Onko se remmi nyt jotenkin vaan liian löysällä ja siksi yrittää karkuun?

Edit. asiavirheitä korjailtu...
« Viimeksi muokattu: 29.05.2012, 22:40:27 kirjoittanut Morjenz »
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntikunto :)
« Vastaus #222 : 29.05.2012, 22:32:31 »
Laitoin tänään kamppeen käyntiin. Annoin käydä noin 10 sekuntia joutokäyntiä ja sitten sammutin auton tarkastuksia varten... Jakohihna oli tullut pyöriltä puoliksi ulos, hyvä ettei päässyt pahemmin käymään...

Ei pysty ymmärtämään, missä vika. Kertokaahan joku viisas, miten se jakopää tulee kasata, sokkaa ei ainakaan kiristäjän jousessa näkynyt, liekkö vika niinkin yksinkertainen? Kasatessa kyllä muistaakseni sokan laitoin paikoilleen... Onko se remmi nyt ilman sokkaa vaan liian löysällä ja siksi yrittää karkuun?
onhan kiristäjä kunnolla paikoillaan, ettei taakse jääny mitään roskaa tai mutteri muuten löysälle

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #223 : 29.05.2012, 22:38:54 »
Selvitetääs tarkemmin.

Eli jakoremmisarja on ihan uus. Paikallaan on Tommis Billetin nokkapyörä (jota ei vanhassa kokoonpanossa ollut)

Kiristinpyörä on pohjassa asti, takana muistaakseni pieni shimmiprikka. Jousi on asennettu oikein. Hihnankireys on sellainen, että noin 90 astetta pystyy pisimmältä sivulta kääntämään...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Miki.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #224 : 29.05.2012, 22:58:47 »
kaverilla kävi samanlailla ja oli auennut kampiakselin päässä oleva siiva pyörä. toinen vaihtoehto on myös että onko siellä siiva pyörän takana semmoinen ohut metalli levy?

 

Futurez  Kulkukoira