Proturbo  Autodiagnoosi

V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?

  • 175 Vastauksia
  • 80198 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #45 : 27.06.2011, 11:10:24 »
Kyllähän tuo kertoo jo paljon volvon laadusta.osta volvo, ota siihen volvon liikkumisturva :D
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #46 : 27.06.2011, 11:58:51 »
Eipä taida monenkaan muuhun  7 vuotiaaseen autoon saada sijaistautoa pelkällä huollossa käytöllä... Eikö se juuri kerro siitä laadusta.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #47 : 27.06.2011, 16:03:30 »
Kyllähän tuo kertoo jo paljon volvon laadusta.osta volvo, ota siihen volvon liikkumisturva :D

Onkos vaikkapa inhimillisestä virheestä johtuva kolari auton vika?
Mikäs se automerkki nyt taas olikaan, josta ei mitään mennyt rikki sen eliniän aikana, mun piti ostaa sellainen mutta kun unohtui tosiaan mitä merkkiä se auto olikaan, eli valaise vähän.  Eli vähän realistisuutta nyt noihin vitseihin :)

Poissa Lurppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #48 : 27.06.2011, 18:00:14 »
niin, eikös nämä S40, C30 & V50 ole loistaneet katsastustilastoissa vähävikaisuudella?? Tiedä sitten, miten esim. mahdollinen lastutus vaikuttaa osien kestävyyteen, voisi kuvitella kovempien ahtojen/lämpöjen tekevän muuttuvasiipisille turboille hallaa (kai siihen joku syy on miksi esimerkiksi joidenkien automallien yliahtotoiminto on aikarajoitettu vaikka kyseessä olisi "huimat" 20nm lisää), tietenkin riippuu myös ajotavasta.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2011, 18:03:15 kirjoittanut Lurppa »

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #49 : 27.06.2011, 19:04:15 »
Kyllähän se nyppii jos oma yksilö rupeaa vikuroimaan, mut yleensä ongelmat on löydettävissä. Eri asia sitten tee-se-itse poppamiehet jotka hieroo koivun lehtiä konepeltiin ja ripottelee kananverta katolle parantumisen toivossa... Tiettyyn pisteeseen teen itse, mutta kun tarvitsee olla tarkat tiedot ja vian etsintä on paras antaa ammattilaisen hoitaa. Sen verran mitä nuita korjaamo-oppaita lukenut on asioista valaistunut, mutta samalla tajunnut sen että kyllä siellä liikkeessä kuitenkin on kaikki selvitetty ja on asioita joita ei kerta kaikkiaan voi keksiä ilman laitteita ja oikeaoppisia toimia.

Nuita yliahto höpötyksiä olen ihmetellyt moneen kertaan. Luultavasti pitkä kestoinen vedätys "täysillä" saa alakanttiin mitoitetut vehkeet porsimaan ja hyytymään (lämmöt, rasitus hallitsemattomasti esim lähdöissä jne..). Kustannus säästö mitoittaa vehkeet ihan rajoille (ja toisaalta eko vehkeet toimivat paremmin optimoituna tietylle alueelle) ja  ääri veto täysillä on kuitenkin käytännössä se 10-20 sekunttia normaali ajossa että kaipa se on muodikasta tehdä tuommonen lisävaruste toiminto. Toki sen voi tehdä muutenkin suoja toimintona eikä kertoa käyttäjälle mitään. Yleensä nuo rajoittavat itse itsensä kun kunnolla rääkkää lämpimäksi.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2011, 19:12:32 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #50 : 27.06.2011, 19:37:00 »
Ääh, nyt karkas mopo käsistä.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #51 : 28.06.2011, 19:15:51 »
1000€ köyhempänä eikä edes vika poistunut. syö miestä. Ja ihan ammattimies teki diagnoosin ja vaihtoi osan.syö miestä.
pari vikakoodia, jotka on kyllä ollut aikaisemmin, mutta nyt niitä vasta otetaan tosissaan?!
c301 edelleen tuntematon koodi ja hehkurele toinen

katoinpa tuosta c301:stä tietoa
harmi että englanti ei taivu kovin hyvin
http://www.vpcuk.org/forums/showthread.php?t=20385
« Viimeksi muokattu: 28.06.2011, 20:07:48 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #52 : 05.07.2011, 04:16:14 »
Help me! Voisiko joku mitata omasta autosta(volvo v50 2.0d) imuilman lämpötila anturin vastuksen?anturi irti, ja vaikka huone ilmassa mittaus.oli omassa autossa se anturi oikosulussa, langat siis oli taipuneet ja koskeneet toisiaan.nyt kiinostaa vielä pelaako se oikein.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #53 : 08.07.2011, 17:34:37 »
Taidan luovuttaa
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa shift-up

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • V50 T5 AWD -08 www.vrcf.fi
    • Volvo PICTURES
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #54 : 09.07.2011, 00:10:46 »
oletko tarkistanut että hehkutulpat on ehjät, ettei hehku rele vika johdu siitä? ettei olisi palaneet ja siksi hermaa releen kytkentää kun virtaa mene läpi....

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #55 : 09.07.2011, 10:29:36 »
Just eilen otin puskurin pois, voiko ne tulpat mitata tuolta releen päästä?Koitan nyt löytää tietoa paljoko tulppien vastus pitää olla. Autodaatassa on ne mutta en ole vielä saanut kyseistä ohjelmaa koneelleni,,...
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #56 : 10.07.2011, 20:53:53 »
Hehkutulpat,vastus
1  1ohm
2 0ohm
3 0ohm
4 1ohm

Jännite hehkuttaesssa

1 11,3 v, nousi hehkun aikana 11,6 volttiin
2 11,6v nousi 11,7 volttiin laski yhtäkkiä 11, 2 volttiin ja heittelehti jonkinverran
3 11,8v nousi 11,9 voltyiin
4 11,4v nousi 11,7 volttiin

Nämä mitattu hehkuihin menevältå johdoilta
Tuskin rele rikki, mutta pari hehkua saattaa olla...tuskin kuitenkaan tehoihn vaikutudta
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa VolvoSpecialist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #57 : 10.07.2011, 21:07:24 »
Hehkutulpat,vastus
1  1ohm
2 0ohm
3 0ohm
4 1ohm

Jännite hehkuttaesssa

1 11,3 v, nousi hehkun aikana 11,6 volttiin
2 11,6v nousi 11,7 volttiin laski yhtäkkiä 11, 2 volttiin ja heittelehti jonkinverran
3 11,8v nousi 11,9 voltyiin
4 11,4v nousi 11,7 volttiin

Nämä mitattu hehkuihin menevältå johdoilta
Tuskin rele rikki, mutta pari hehkua saattaa olla...tuskin kuitenkaan tehoihn vaikutudta

Pari hehkua ei saata vaan on rikki jos vastus on 0 ohmia. Yleispätevä menetelmä on kytkeä virtakynä hehkun päähän ja toinen pää + napaan (hehku kiinni reijässään). Jos virta kulkee läpi on käämi ehjä. Tarkempaa mittausta voi tehdä myös virtapihdillä ja vastusmittarilla. Vastus muuttuu lämpötilan muuttuessa joten tämä on hyvä ottaa huomioon muuten et saa oikeaa tulosta (PTC tyyppinen vastus, postiivinen lämpötilakerroin). Kylmänä vastuksen on oltava ~0,5-1 ohm.
Joissakin on taas tavallinen vastus ja pulssiohjaus joten näissä tämä asia ei päde.

Uudemmissa moottoreissa hehkunohjauksen koodit aiheuttaa limphome tilan ja tehot häviää. Tässä tapauksessa ei muistaakseni kuitenkaan. Lähtökohtaisesti tietysti oltava kunnossa jotta järjestelmä toimii suunnitelulla tavalla.

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #58 : 10.07.2011, 22:06:11 »
Ei varmaan kauhea konkurssi tule jos vaihtaa ne tulpat jos epäilet rikkinäisiksi. Mutta olen nyt vähän kassalla että miten hehkutulpat vaikuttaa käynti ongelmiin kesällä? eikös nuita käytetä vain käynnistyksessä ja kylmällä ilmalla alle -2c tms?
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #59 : 11.07.2011, 22:35:20 »
Sanotaanko näin että samaan konkurssiin menee nuo tulpat.Mun mittausten perusteella hehkuttaa helteilläki monta sekunttia, eli esihehkukutus js vielä jälkihehkutus, jos siis hehkujärjestelmä on kunnossa ja pelaa niinku pitää.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy