TamCar  KKD Motorsport

855 T-5R, Low But Ain´t Slow

  • 206 Vastauksia
  • 41517 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kenonit

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 944
  • Loimaa/salo
    • Flickr
855 T-5R, Low But Ain´t Slow
« : 01.03.2015, 14:59:04 »
Noniin, eli eilen (28.2-15) tuli hommattua tälläne tummanvihree t-5r. Kilometrit ostettaessa 328 820km. Entinen 855 t5 -94 meni vaihdossa, ja itelle jäi mm. ehjä puskuri, vanteet, soittovehkeet ja takaluukun laminaatit. Vikoja sen verran tällähetkellä että kalvot on niin kauheet kun täynnä ilmakuplia ja tehty kahesta palasta ym. :2funny:, kuskin ovipahvi revennyt, pientä klommoa ja maalivauriota siellä täällä, puskuri rikki, 1 ja 3 vaihde rusahtaa, sekä viimisenä pieni ahto-ongelma. Eli ahtaa kyllä mutta vähän liikaa, 1,4bar kohalla suurinpiirtein tulee ilmeisesti fuel cut. Lastuakaan ei kuulemma ole. Mikään ei rajoita ahtojen nousua, eli ilmeisesti hukkiksen kellolta on alipaineletku irti/poikki? Edellisen omistajan mukaan kanget olis kierossa, mutta myyjä taas sano että paskapuhetta, ota nyt näistä selvää :buck2: (Kaikki 5 oli kieroja) Vedot kumminkin tallella ja käy nätisti, mitä nyt joku nostaja ilmeisesti hieman naputtaa kylmänä.Täytyy puristukset mitata josko niillä selviäisi. Varusteita löytyy melkein kaikki, poislukien lisäpenkit ja ardic. Kaikki jopa toimii :D Katsastaa täytyy kesään mennessä, josko samalla taas pudottaisi kun kauhea raktorihan tuo on :2funny: Jakopääkin pitää tarkistaa ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Sitten lista huolloist mistä on kuitit, huoltokirjaa ei tietenkään ole :(

286 108km Castrol magnatec professional 5w-40 + suodatin + vaihteistoöljyt castrol syntrans multivehicle 75w-90
286 230km Polttoainepumppu
287 329km Puhallinmoottori + castrol magnatec 5w-40 lisäys
287 657km Puhallinmoottori takuuseen + turbon öljyputki
288 323km Akkukaapelin korjaus
289 035km Oik. etupyöränlaakeri (myöhemmin myös vasen)
318 352km Vas. takapitkittäisvarren korihela
330 209km öljyt + orginal suodatin & 15tkm ajettu mitsun 16T
332 473km H-profiili kanget, uudet runko- ja kiertokangenlaakerit, männänrenkaat,moottorin hoonaus, kansi läpikäyty, vv-kumit, jakopää + vesipumppu orggis osilla, koko moottorin maalaus, castrol magnatec 5w-40 + orginal suodatin, öljyjäähyn letkut ymym...
333 539km castrol magnatec 5w-40 + orginal suodatin, moottorin oikea kannatin
333 918km ilmastointihuolto & apukuskin vetari (käytetty)
334 236km Raitisilmasuodatin
338 517km Paisari + termostaatti (orggis)
339 111km oikea etupyöränlaakeri (fag)
339 724km Vasen sisempi vetarin suojakumi
339 865km Oikea sisempi vetarin suojakumi
339 976km Essential-huolto

Ja sit jos niitä kuvia :D








Tulevaisuuden suunnitelmia kyllä löytyy, katsellaan niitä sitten kun on niiden aika. Sen verran että jos tää mulla vielä kesällä on niin väriä olisi tarkoitus vaihtaa :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 30.12.2015, 16:55:14 kirjoittanut Kenonit »
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, 855 tdi -96 x2, 855 t5 -94,
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 744 b200k 760 gle b280f, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, v70 tdi classic -00, 854 20v -94, 142 b20 -73, 744 B230f -89.....

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
    • Kuvat.fi
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #1 : 01.03.2015, 16:11:21 »
Näköjään FASTDOHC:n vanha ärrä. Aika kaameeseen kuntoon mennyt lyhyessä ajassa.
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4515
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #2 : 01.03.2015, 16:28:30 »
Mitähä tuo dumppi tekee tuolla konehuoneessa? :D
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa Kenonit

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 944
  • Loimaa/salo
    • Flickr
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #3 : 01.03.2015, 17:07:03 »
En tiiä, ei varmaan muuta kun suhisee :D

Näköjään FASTDOHC:n vanha ärrä. Aika kaameeseen kuntoon mennyt lyhyessä ajassa.

Tämä selittää ne vrcf tarrat mitä on jokapuolella :D
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, 855 tdi -96 x2, 855 t5 -94,
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 744 b200k 760 gle b280f, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, v70 tdi classic -00, 854 20v -94, 142 b20 -73, 744 B230f -89.....

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4515
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #4 : 01.03.2015, 17:42:25 »
Ettei olisi hukkaportin letku siirretty tuohon dumpille? Selittäisi ahdot jos joku lippispää olisi ollut räpeltämässä :)
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
    • Kuvat.fi
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #5 : 01.03.2015, 18:20:07 »
Kyllä vain. Siitä iltalukemista: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=38279.0 Dumppi ollut jo tuolloin ja ilmeisesti toiminutkin. Toki sitä ei tiedä mitä sen jälkeen on käynyt. :)
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa Kenonit

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 944
  • Loimaa/salo
    • Flickr
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #6 : 01.03.2015, 22:22:56 »
Noniin, pari asiaa selkeni heti :D mistäs ton dumpin ohjaus pitäis tulla? Ja ilmeisesti pässi pitäs siis olla ohitettu, eli sen pässin letku pitäis ohjata? Vai kannattaaks toi heivaa kokonaan huithelvettiin ja orkkis pässi tilalle? Mun ja fastdohcin välissä tiettävästi ollut kaksi omistajaa, eli kaikki on mahdollista :2funny:
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, 855 tdi -96 x2, 855 t5 -94,
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 744 b200k 760 gle b280f, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, v70 tdi classic -00, 854 20v -94, 142 b20 -73, 744 B230f -89.....

Poissa Kenonit

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 944
  • Loimaa/salo
    • Flickr
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced | traktor-look
« Vastaus #7 : 02.03.2015, 15:57:39 »
Ahtovika tutkittu ja korjattu tänään, oli ahtimelta tuleva letku väärässä lähdössa ahtopaineen säätimellä, ja kaikenlisäksi puolivälistä poikki ja roikku laatikon päällä :2funny: Nyt ahdot säädetty n. 1.1bar. Joku säätöruuvikin tonne joskus laitettu. Samalla tuli noi corveten vanteet vaihettua kun jäi vanhasta volvosta yli, sekä subiloota + parketti takakonttiin. Täytyy repsottava verhous korjata vielä. Volvopojun vanha harman kordoni subia pyörittämään väliaikasesti varapyöräkoteloon :)

Pientä leimatarkastusta tein tänään nosturilla, ja ainoa vika mikä löyty, oli palamaton sumari, mikä korjautui sumarin sisäisen maajohdon vaihdolla :D Päästöt vielä ja leimalle ::)

Matkustajan penkin sähköissä jotain häikkää, selkänoja laskee kute pitääkin, mutta nousee vaan katkaisijaa rämpyttämällä naksauksen kerrallan. Kellään ideoita? Täytyy joskus ottaa auki se. Jaaa sit pari kuvaa, naurettava raktori  :2funny:



« Viimeksi muokattu: 28.05.2015, 17:29:48 kirjoittanut Kenonit »
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, 855 tdi -96 x2, 855 t5 -94,
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 744 b200k 760 gle b280f, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, v70 tdi classic -00, 854 20v -94, 142 b20 -73, 744 B230f -89.....

Poissa Kenonit

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 944
  • Loimaa/salo
    • Flickr
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #8 : 02.03.2015, 17:21:44 »
Tein luultavasti pahan virheen, mutta kyllähän se joka pojan on joskus pakko kokeilla jomeja :2funny: Eli halvin säätöalusta lähti tilaukseen mitä suomesta löyty :D Ei se nyt kai tota ta-shaibaa paljoa paskempi voi olla :buck2:
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, 855 tdi -96 x2, 855 t5 -94,
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 744 b200k 760 gle b280f, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, v70 tdi classic -00, 854 20v -94, 142 b20 -73, 744 B230f -89.....

Poissa -Monni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #9 : 03.03.2015, 08:56:13 »
Joo, eiköhän ne kaikki halvat sarjat ole sitä sammaa shaibaa :D

Poissa Kenonit

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 944
  • Loimaa/salo
    • Flickr
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #10 : 03.03.2015, 09:02:49 »
Ei niissä muuta eroa pitäis olla kuin jousien väri  :2funny:
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, 855 tdi -96 x2, 855 t5 -94,
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 744 b200k 760 gle b280f, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, v70 tdi classic -00, 854 20v -94, 142 b20 -73, 744 B230f -89.....

Poissa Pohjola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #11 : 03.03.2015, 10:07:13 »
Oli tuo auto Valkeakoskella ennen sua edeltävää omistajaa. Myin sille suorat kanget tohon vehkeeseen, ei tainnu tulla mukaan kun omistajien varrella moottorikin korjaantui ittekseen  :2funny: Valkeakosken ukko kehu että jotain oli duunaillu auton parissa ja isoilla kieroksilla iskeny fuelcut. Sen jälkeen alkanu naputtaan.

« Viimeksi muokattu: 04.03.2015, 23:30:56 kirjoittanut Pohjola »
245 Driftcross
244 Static "BLC"

Poissa Kenonit

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 944
  • Loimaa/salo
    • Flickr
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #12 : 03.03.2015, 11:31:38 »
Joo, oli duunannu pari alipaineletkua irti niin ei mikään rajottanu enää ahtojen nousua  :nohnoh
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, 855 tdi -96 x2, 855 t5 -94,
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 744 b200k 760 gle b280f, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, v70 tdi classic -00, 854 20v -94, 142 b20 -73, 744 B230f -89.....

Poissa Kenonit

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 944
  • Loimaa/salo
    • Flickr
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #13 : 04.03.2015, 18:12:49 »
Kattovalot tuli korjattua, joku antti asentaja vaihtanu ledit ja tunkenu jotkut peltilätkät polttimoitten päälle jotta valo heijastuis paremmin, sillä tuloksella että veti oikosulkuun ja valot palo kokoajan :facepalm:  :buck2:
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, 855 tdi -96 x2, 855 t5 -94,
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 744 b200k 760 gle b280f, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, v70 tdi classic -00, 854 20v -94, 142 b20 -73, 744 B230f -89.....

Poissa volvohege

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #14 : 04.03.2015, 22:56:35 »
Täällä huutelee valkeekosken ukko joka myi konevikasena tuon jampalle jonka kanssa vaihdoit autot.

Dumppi on fastdochin ajoilta, tai oli ainakin jo dumppi mulle tullessa kiinni ja toimi ahtopiikkiin asti normaalisti. Mihinkään letkuihin/lähtöihin yms en koskenu :D ainoo mitä autolla tein oli öljyn vaihto,kk laakereiden vaihto ja 3tkm ajoa.

Motarille kiihdyttäessä piikkas ahdot tuon biltema mittarin mukaan 1.9bar ja sen jälkeen alko kalkattamaan,koska kk laakereiden vaihto ei auttanut niin me lippispäät vuntsittiin  kilkatuksen lähteeksi kiero(t) kanget kun stetoskoopilla yks lippispää kuunteli kilkatuksen tulevan alakerrasta.

ajan ja rahan puutteen vuoksi myin projektina 1200euroon pois tälle tekijä miehelle ärrän joka "korjas" koneen vissii paksuilla öljyillä ja lisäaineilla niinkuin myynti ilmossa luki hänellä.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2015, 22:58:51 kirjoittanut volvohege »

 

KL-varaosat  Carwist