Jep. Voi kun ois arvannu vetää kauttaaltaan sen happopohjamaalin niin ois säästyny piinalta mut jostain syystä pelkäsin vetää sitä laajalti ja laitoin vain kohtiin joissa siis oli hiottu metallille.. Ehkä sana "happo" kummitteli mielessä jotenkin vaan pahemmat probleemat tulikin "hapoitta";-) Jospa tämä tarina ja ketju säästää jonkun toisen samalta kiirastulelta.
Mutta ei hätään, lopputulos on hyvä. Tavoite oli saada orastava ruoste kiinni ja ulkonäkö säädylliseksi. Tuo viimeinen kohta ylittyi kirkkaasti ja yllätin itseni. Pari pientä pistettä jäi muistoksi rypyistä eikä nekään ole pahassa paikassa. 2k lakka tuntui olevan mahtikamaa vaikka olikin sellainen "panostettava" kilikali pullo. Ehti peilailemaan kunnes sumutti lisää ja lopputulema oli varmaan silein pinta mitä oon koskaan saanu aikaan. Pitää kiillottaa ehkä 1kk päästä mutta joku voisi jättää tuollaiseksikin. Harmi että tuosta lakkapullosta jäi varmaan 3/4 käyttämättä. Tällä kellonlyömällä se lienee jo täysin jannkkiintunu pulloon. Ruosteiden kurissa pysyminen jää nähtäväksi. Paras ja perusteellisin korjaus tämä joka tapauksessa on mitä olen koskaan tehny.
Ai niin, vielä yksi hauska episodi mikä sattui tuossa tuuskatessa:
Otin kuvia heti lakkauksen jälkeen kun pinnasta tuli niin hyvä. Sisällä sitten vilkaisin kuvia että miltä näyttää kännykän näytöllä niin HITONMOISIA HALKEAMIA kulki siksakkia pitkin maalattua pintaa. Minä että voi s******n s*****a näitä tököttejä. Päiväkausia värkänny ja täysin pilalla, ei kehtaa millään jättää tommoseksi. Sitten huomasin että toisessa kuvassa niitä halkeamia ei näy lainkaan, WTF..? Voiko olla et ne näkyy vain tietyssä valossa tjsp. Lopulta tajusin zoomata ja huomasin että ne oli pihakivien saumat kun siinä heijastui lakatusta pinnasta. Siis sellaisia kulmikkaita "S" - muotoisia kiviä..