Tervehdys!
Muutaman sivun selasin ja löysin jotain tähän viittaavaa. Jos nyt joku tietää tälläisen keskustelun, niin luen sitä mielelläni

Uusi moottori on viskattu kiinni jossa entistä roinaa löytyy vain kampiakseli ja nokka-akseli.
Nyt ongelmaksi tuli jako.. Moottoria purettaessa laitoin merkit vastakkain ja irroitin virranjakajan, silloin öljypumpun/virranjakajan ratasakseli näytti vaakasuoraa moottoria nähden. Nyt taas kasattaessa laitoin merkit vastakkain ja ratasakseli oli vaakasuorassa.
En tosin tiennyt siinä vaiheessa, että pitäisi myös katsoa kumpi mäntä tekee duunia ja ostin akselin ylös sekä liikautin yhden hampaan verran, jotta oli 35asteessa. Nyt ei sitten niin millään saa jakoa kuntoon nyt kun käynnistelee. Tuli jo tulta ja polttoainetta kaasuttimesta!
Nyt se vihdoin käy ilman että paukkuu ja aivastelee, mutta en ymmärrä mitä on tapahtunut, kun tulpanjohtojen paikat on vaihtunut päittee niin, että nelosesta menee ykkösmännälle jne. (jos ykkönen on syylärin puoleinen sylinteri ja nelonen virranjakajan oikea alakulma). onko tää mahdollista vai tökkiikö muisti ahdistuksesta?
Saako sen käännettyä niin, että ottaa virranjakajan pois kyljestä ja kääntää moottoria yhden kierroksen ja lyö sitten virranjakajan takaisin?
lampulla on virranjakaja nyt katsottu, mutta tyhjäkäyntiä ei voi käydä koska kone rupee ravistaa vimmatusti ja sammuu.
että hiukkako stressaa tää

Sanottii vaa et "kyllä sää sen pystyt tekee hei, iha helppo".
Mutta pääasia että kampi ja nokka on kohillaan. Sitä ratasakselia nyt voi liikautella kunhan varmistaa et se loksahtaa öljypumpun kanssa.
Nii ja myöskin pyöritin moottoria käsin tulppa irroitettuna jotta näkisin kuolokohdan. En nyt tosin muista että teinkö sen oikein päin ja pitiköhän niitte venttiilien keinut olla löysinä vai tiukkoina. Vooi p*se..
btw. En tiedä mikä on mahdollista ja mikä ei, sillä ensinmäistä kertaa kasasin moottorin atomeista ja aika vieras metsä
