Autoracing  KL-varaosat

Volvo 244 16v kaasari turbo (Holsetti ongelmaa)

  • 86 Vastauksia
  • 22553 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa _hape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 Turbo
« Vastaus #15 : 08.12.2016, 07:31:26 »
Terve! näköjään tääkin jääny vähän päivittelemättä  :idiot2:

tääkin edistyny jonkun verran pakoputki,ahtoputket,pensalinjat,apulaitteet paikallaan ja öljynpaineet pyöritelty

porakoneella moottoriin.

Tekemättä vielä ennen startti yritystä listaa on vielä

-pultata kaasarit ja painekotelo lopullisesti paikalleen
-tiukata dampperin pultti (tehty)
-ajoittaa nokat + remmi (tehty)
-akulle teline konttiin --> kaapelit valmiina jo
-tulpat ja tulpan johdot paikoilleen --> (tehty)
-plx:n asennus
-syyläri ja nesteet sisään -->(tehty)

ei olis paljoo enään  O0

siin vähä kuvaa kuvasta poiketen hukkiksen putki liitetty downpipeen

painekotelo,kaasuvivusto ja dumppi samassa paketissa
« Viimeksi muokattu: 10.01.2017, 20:54:24 kirjoittanut _hape »

Poissa njietro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 16v Turbo
« Vastaus #16 : 08.12.2016, 17:13:14 »
HX52 ja kaasarit?  :o :o :o :o

Ei tuu menestyyn.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2326
  • AWD-club Botnia Chapter #2 - "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 244 16v Turbo
« Vastaus #17 : 08.12.2016, 17:17:28 »
HX52 ja kaasarit?  :o :o :o :o

Ei tuu menestyyn.

Miksei?

Onhan kaasariturboja ollut iät ja ajat.
"Nyt on vetoja"

Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Poissa njietro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 16v Turbo
« Vastaus #18 : 08.12.2016, 17:25:39 »
Miksei?

Onhan kaasariturboja ollut iät ja ajat.
On joo ja vaijerikäyttösiä kaivinkoneita ja telefakseja. Niillä vaan ei enää nykypäivänä tee yhtään mitään kun muut asiat on menny niin paljon edelle. Vähän eri ajaa jotain 530 kantta jollain kolmosgarretilla. HX52 ja 16v kansi tehdyillä nokilla on 500hp paketti.  Siihen jakajasytkä ja nelikasit tuplat ni ennustan lähinnä harmia ja vaikeuksia.

Kuvitellaan tilanne että ton setupin kans ajaa kesähelteillä pumppubensalla 1,8bar ahtopaineilla täysvetoo 6500rpm ja rengas alkaa sutia. Kaasari on jo vähän ihmeissään. Tän jälkeen tehdään sama sumuisena syysaamuna kun lämpötila on 4 astetta. Okei taas vähän eri tilanne. Entä kun tehdäänkin sama kiihdytys puolikaasulla, tai välillä täyskaasulla ja sitten yllättäin nostetaan hiukan kun meinaa lähtee perä alta. Tai kolmasosakaasulla. Tai ajetaan luisussa ja sotketaan samalla kaasua. Tai kun ilmaa tuleekin kurkuista keskenään hiukan eri määrä läpi ja seokset on jo lähtökohtasesti vähän hassusti heikoista säätömahdollisuuksista johtuen. Tai tai tai tai.

Mun mielipide: HX52 ja kohtuullisesti hengittävä kansi tarjoo hiukan hitosti haastetta kaasareilla ja virranjakajalla tehtävälle moottorinohjaukselle.

Poissa oooozz|

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 16v Turbo
« Vastaus #19 : 08.12.2016, 17:41:04 »
Se on hienoa, jos joku yrittää niin heti nää nykypäivän insinöörit on tuomitsemassa. Johan vastaavilla lortoilla 8v punalohkolla on alle 10,5s ajettu varttimailia ja kyseinen moottori on pysynyt nipussa huomattavan monta vuotta.

Sitä en kiellä ettei säädettävä ruisku olisi helpompi ja toimintavarmenpi, mutta miksi ei saisi tehdä asioita toisin jos se on vielä mahdollista.

Ja en halua aloittaa mitään eipäs juupas väittelyä, ärsyttää vain kun heti tuomitaan jos toinen yrittää.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2016, 17:45:48 kirjoittanut oooozz| »
855 T-5R -95 & V70R AWD - 97 & 940 Turbo - 96

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1050
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 16v Turbo
« Vastaus #20 : 08.12.2016, 17:50:51 »
Lainaus
myös 3,5 tuuman putkiston osat tilasin motonetin kautta.
Onko nämä sitä pakoputkikama mitä esm biltema myy mutta isompaa? oliko tyyris viimeks kun matkailuautoon ostin niin maksoi hunajaa.

Hieno kokonaisuus ja hyvä että joku uskaltaa ajatella itse

Poissa 401

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 16v Turbo
« Vastaus #21 : 08.12.2016, 17:52:04 »
On joo ja vaijerikäyttösiä kaivinkoneita ja telefakseja. Niillä vaan ei enää nykypäivänä tee yhtään mitään kun muut asiat on menny niin paljon edelle. Vähän eri ajaa jotain 530 kantta jollain kolmosgarretilla. HX52 ja 16v kansi tehdyillä nokilla on 500hp paketti.  Siihen jakajasytkä ja nelikasit tuplat ni ennustan lähinnä harmia ja vaikeuksia.

Kuvitellaan tilanne että ton setupin kans ajaa kesähelteillä pumppubensalla 1,8bar ahtopaineilla täysvetoo 6500rpm ja rengas alkaa sutia. Kaasari on jo vähän ihmeissään. Tän jälkeen tehdään sama sumuisena syysaamuna kun lämpötila on 4 astetta. Okei taas vähän eri tilanne. Entä kun tehdäänkin sama kiihdytys puolikaasulla, tai välillä täyskaasulla ja sitten yllättäin nostetaan hiukan kun meinaa lähtee perä alta. Tai kolmasosakaasulla. Tai ajetaan luisussa ja sotketaan samalla kaasua. Tai kun ilmaa tuleekin kurkuista keskenään hiukan eri määrä läpi ja seokset on jo lähtökohtasesti vähän hassusti heikoista säätömahdollisuuksista johtuen. Tai tai tai tai.

Mun mielipide: HX52 ja kohtuullisesti hengittävä kansi tarjoo hiukan hitosti haastetta kaasareilla ja virranjakajalla tehtävälle moottorinohjaukselle.
Entäpä jos et vaan änkytä ja annat toisen tehdä.onko paljokii kilometrejä takana tuplakaasareilla varustetulla autolla kun noin kärkkäästi oot tuomitsemassa?

Poissa _hape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 16v Turbo
« Vastaus #22 : 08.12.2016, 18:14:21 »
Onko nämä sitä pakoputkikama mitä esm biltema myy mutta isompaa? oliko tyyris viimeks kun matkailuautoon ostin niin maksoi hunajaa.

Hieno kokonaisuus ja hyvä että joku uskaltaa ajatella itse

joo kai se samaa biltema laatua on. ei nuo nyt niin tyyritä ole oisko ollu parinsadan huitteilla koko putkisto muistaakseni  :)

ja Fennon putken osat tais olla motonetissa

ja kiitos  :D
« Viimeksi muokattu: 08.12.2016, 19:06:01 kirjoittanut _hape »

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 16v Turbo
« Vastaus #23 : 08.12.2016, 18:19:03 »
En oo kokeillu kommunismiakaan mutta tiedän ettei se toimi.

Pysytään vaan aiheessa , jokainen rakentaa mitä rakentaa , ja hyvä niin !
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +500 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa vmattine

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 16v Turbo
« Vastaus #24 : 08.12.2016, 18:48:23 »
Hyvältä näyttää :) Jään seuraamaan mutta jokainen rakentaa omalla tyylillä pääasia on että itse on tyytyväinen !  O0 O0 O0
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa _hape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 16v Turbo
« Vastaus #25 : 08.12.2016, 18:57:25 »
kaverin kaasari turbo mitä olin kasailees kanssa
372,7hp 6921rpm 392,2nm  6158rpm

-vakio b19a vaparin alakerta (niin väljä että männät laitoin käsin ilman puristinta paikalleen)
-portattu,kireet venajouset, isommat venat jne. -398 kansi A-nokalla
-2x dellorto dhla 40mm "tuplalortot" paineistettuna. (32mm sisä kurkuilla)
-holset hx 40 super 12# pakopesällä 2bar paineilla
-omatekoinen tuubisarja jaetulla kollektorilla ( huono )
-kuormaauton muokattu cooleri (huono)
-perus kärjetön jakajasytkä lh-jetin puolalla (kiintee ennakko)
-50mm kiina hukkis (ohjaus mitä sattuu vuoti joten väännöt mitä on)
-3 downpipe 2.5 loppu

ei tääkään hajonnu ikinä ajettiin kuumalla ja kylmällä kelillä. mutta tottahan se on että ei ne nykypäivää ole  ;D
« Viimeksi muokattu: 08.12.2016, 19:44:05 kirjoittanut _hape »

Poissa _hape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 16v Turbo
« Vastaus #26 : 08.12.2016, 19:01:17 »
Hyvältä näyttää :) Jään seuraamaan mutta jokainen rakentaa omalla tyylillä pääasia on että itse on tyytyväinen !  O0 O0 O0

Kiitos! tulee tää päivittymään ruiskuksi jossain vaiheessa ja remmiahdin olis oottamassa tohon kaveriks mutta sen teen sit seuraavaks ja joskus  ;) pitäs välil päässä jo vähän ajelemaankin niin sais motivaatiotakin !

Poissa 401

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 16v Turbo
« Vastaus #27 : 08.12.2016, 22:20:48 »
Kiitos! tulee tää päivittymään ruiskuksi jossain vaiheessa ja remmiahdin olis oottamassa tohon kaveriks mutta sen teen sit seuraavaks ja joskus  ;) pitäs välil päässä jo vähän ajelemaankin niin sais motivaatiotakin !
Kylläpä toivon minäkii et saat pelaamaan joskopa et kommunisti liekkään.ei oo kaikilla samanlainen telkkari ohjattu lehmä koko moottori.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 838
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo 244 16v Turbo
« Vastaus #28 : 09.12.2016, 08:42:23 »
Saahan Dellortot toimimaan, kun ajaa karvan paksulla sopalla niin ei ole niin ronkeli tyhjäkäynti ja pääsuutin piirin siirtymäalueesta, muistaakseni 11 seosputki oli ihan ok turbo käyttöön. 
 
  Itse olisin enempi huolissaan sytkästä. Kiinteällä ennakolla voi ajaa se ei aiheuta ongelmia, pikkusen alkupään veto voi olla hukassa kun 16v koneella pitää ajaa 2bar ahdolla noin 12-14 asteen ennakolla, joten koko alipainealue, jossa normaalisti käytetään 30-40 astetta ennakkoa on tuo 12 astetta.

  Kipinän riittäminen on se kompastuskivi. Perus puola tarvitsee rinnalle jonkin vahvistimen, siis suuren sellaisen. 400hv menee perus vahvistimilla ja yhdellä puolalla, mutta kun ahdin on hx-50 sarjaa tehotavoite pyörii jossakin 5-600hv tietämissä tuo tarvitsee jo melkoisen suuren räimeen jotta syttyy.
 

1/4 mile 249km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa _hape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 16v Turbo
« Vastaus #29 : 09.12.2016, 19:11:37 »
Saahan Dellortot toimimaan, kun ajaa karvan paksulla sopalla niin ei ole niin ronkeli tyhjäkäynti ja pääsuutin piirin siirtymäalueesta, muistaakseni 11 seosputki oli ihan ok turbo käyttöön. 
 
  Itse olisin enempi huolissaan sytkästä. Kiinteällä ennakolla voi ajaa se ei aiheuta ongelmia, pikkusen alkupään veto voi olla hukassa kun 16v koneella pitää ajaa 2bar ahdolla noin 12-14 asteen ennakolla, joten koko alipainealue, jossa normaalisti käytetään 30-40 astetta ennakkoa on tuo 12 astetta.

  Kipinän riittäminen on se kompastuskivi. Perus puola tarvitsee rinnalle jonkin vahvistimen, siis suuren sellaisen. 400hv menee perus vahvistimilla ja yhdellä puolalla, mutta kun ahdin on hx-50 sarjaa tehotavoite pyörii jossakin 5-600hv tietämissä tuo tarvitsee jo melkoisen suuren räimeen jotta syttyy.

näin on ja 11 seosputket muistaakseni paikallaan ja näissä lortoissahan on vielä powerjet piiri niin vähän fiksummin saa pelattua. sen tiedän että hanuristahan tuo sytkä homma on.. säästää voiman siirtoa ainakin  *tumppuun->
ja täähän ei todellakaan ole lopullinen versio. oli hommattu jo tatech ja kaikkee mutta ne tuli raha pulassa myytyä pois niin kasataan nyt romuilla että pääsee ees joskus ajamaan :)

 

Proturbo  Autodiagnoosi