RallyBaron  Samppasport

VAG TDi vs D5

  • 9 Vastauksia
  • 5269 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wilsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
VAG TDi vs D5
« : 03.06.2011, 23:28:17 »
Ajelin tossa päivänä erään D5 Volmarin perässä töistä kotiin. Oli itse asiassa ihan kiva ajelu, kun sattui edellä menneen kuskin kanssa käsitys sujuvasta liikennöinnistä aikalailla yksiin. Synkästä voimasavusta päätellen kaveri polki dee-vitostaan ihan tosissaan muutamaankin otteeseen, mutta ei vaan tippunut wanhan liiton TDi kyydistä. Ainakin se on varmaa, että tuo oma pommi on täysin räpeltämätön vakio, manuaalivaihteinenkin vielä. Vastapuolella oli joku II-koppainen D5 Volvo, eli tod.näk se 163 hv. versio, automaatti tai käsihämmennin, no can tell... Suoraan sanottuna niin tasatahtiin pelit  tuntui kiihtyvän, että taidan jättää D5-haaveilun ja jos alkaa tuo vakiolahna joskus ahdistaa, niin evrytän parilla eurolla 20-30hv lisää tehua. Ei siis oikeen vakuuttanut tuo D5 V70, hintapyynnöt on niissä kuitenkin luokkaa tuplat vs. VAG TDi merikontit...Where's the beef? Onko uudempi jollain muulla lailla parempi? Kertokaapa kommenttia, etenkin jos omakohtaista kokemusta aiheesta?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VAG TDi vs D5
« Vastaus #1 : 04.06.2011, 07:11:00 »
Jos huollot teettää ulkopuolisilla, D5 on kyllä halvempi ylläpitää. Ei pumpunhihnan vaihtoa ja ajoituksia, taitaa olla huoltovälikin pitempi? (15tkm vs. 20 tkm, tämä mutuilua)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: VAG TDi vs D5
« Vastaus #2 : 04.06.2011, 07:44:23 »
Entinen auto oli V70 D5 163 hv automaatti ja nykyinen on 850 TDI 140 hv automaatti. Ei noissa kyllä mitään älytöntä eroa ole suorituskyvyn suhteen. Luulin aluksi, että olisi isokin ero noiden välillä. Isoin ero on vaihdelaatikon toiminnassa, mutta onhan tuo Geartronic HIEMAN uudempaa tekniikkaa... Mutta ihan tyytyväinen olen kasipätkän kulkupuoleen vakiona... vielä.  ;)
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VAG TDi vs D5
« Vastaus #3 : 04.06.2011, 13:38:01 »
Onko uudempi jollain muulla lailla parempi?
D5 on hiljaisempi käyntiäänelttän.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: VAG TDi vs D5
« Vastaus #4 : 04.06.2011, 14:06:10 »
Olenkos kuulut esson baarissa että suuttimet olisi aika susia? Tai siis joutuu vaihtamaan 200tkm välein?

Ja eikös joissain D5:ssa jakopäät paukkunu herkästi, tais olla se tehokkaampi olikohan joku 180hv...

Mut öljynvaihto väli tosiaan 20tkm D5:lla

Kontti on mielestäni surkeampi (kapeampi) kuin ykkös koppasessa.

Ja sitten jos mietit että halvin tdi on 2500€ ja halvin D5 on jotain 6000€ Mutta hyvien yksilöiden hinta ero voi olla 4000-6000€

Onhan se D5:nen "modernimpi / uudenaikainen"

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VAG TDi vs D5
« Vastaus #5 : 04.06.2011, 15:00:01 »
Kakkoskoppanen on tosiaan hieman pienempi sisätiloiltaan, erityisesti kontin puolella havaittavissa.

Poissa Wilsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG TDi vs D5
« Vastaus #6 : 04.06.2011, 18:00:00 »
Eli siis tiivistäen, uudemmassa saa pienemmät tilat samalla suorituskyvyllä ja hiukan pidemmällä huoltovälillä, joka nyt on aika minimaalinen aspekti kun itse kuitenkin hoidan huollot ja korjaukset. Kulutuksessa ei liene kummoistakaan eroa?

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: VAG TDi vs D5
« Vastaus #7 : 04.06.2011, 18:06:06 »
Helmikuussa kun molempia koeajoin osto mielessä, niin kulutuksessa oli minulla sellainen ero että ajotietokone näytti 0,8l eron D5 eduksi.

Onko D5:ssa muute pienemmät verot ens vuonna kuin tdi:ssä?

Tuo uudempi voi olla joiltain osin hankalampi korja kotona ( mutu )

Poissa PS-V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG TDi vs D5
« Vastaus #8 : 05.06.2011, 14:12:06 »
Kakkoskoppanen on tosiaan hieman pienempi sisätiloiltaan, erityisesti kontin puolella havaittavissa.

En ole 1 koppasen takakonttia tainnut koskaan nähdä, mutta mistä kohtaan uuden kontti on pienempi ?

http://www.ajovalo.net/Mallit/Kuvat/99SV70mitat.jpg

http://www.ajovalo.net/Mallit/Kuvat/01S60-80mitat.jpg

Noiden mukaan uusi olisi kaikin puolin hieman tilavampi. Erot on tosin pieniä.


D5 vs TDi:n on sanottava että ajomukavuuden suhteen moottoreissa on varmaankin suurin ero (koneen värinät ja meteli)

Omien kokemuksien mukaan D5 on kyllä hyvin lähellä Bensavaparia, kunhan on normilämpoinen.


« Viimeksi muokattu: 05.06.2011, 14:17:10 kirjoittanut PS-V70 »

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VAG TDi vs D5
« Vastaus #9 : 05.06.2011, 15:15:53 »
En ole 1 koppasen takakonttia tainnut koskaan nähdä, mutta mistä kohtaan uuden kontti on pienempi ?

http://www.ajovalo.net/Mallit/Kuvat/99SV70mitat.jpg

http://www.ajovalo.net/Mallit/Kuvat/01S60-80mitat.jpg
Lähinnä takatilat ovat pienemmät käytännössä vaikka auto on isompi kokoinen. Lähinnä siis leveydessä.
Erot ovat toki marginaalisia.   ;)

 

Autoracing  KL-varaosat