Proturbo  Autodiagnoosi

xc90 haldex ja pumppu rikki

  • 28 Vastauksia
  • 32484 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: xc90 haldex ja pumppu rikki
« Vastaus #15 : 14.09.2011, 23:15:00 »
Ajelin kesät pikkurahan puutteessa etuvetoisella maasturillani. Vein sen  eilen Olarin biliaan, koska rupesin tämän keskustelunkin pohjalta epäilemään Debilin diagnoosia palaneesta viscosta. biliasta soitettiin, että vain pumppu sökö. Kustannusarvio 650 € töineen. Olihan hyvä uutinen se! Tämäkin tapaus osoittaa, että asiakkaan kannattaa olla kriittinen korjaamoiden vika-arvioihin. Säästyipä m onta tonnia rahaa, kun en laitattanut viscoa autoon tehtaan varaosana hintan 3800 €

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5277
  • www.carcom.fi
Vs: xc90 haldex ja pumppu rikki
« Vastaus #16 : 14.09.2011, 23:20:56 »
Ajelin kesät pikkurahan puutteessa etuvetoisella maasturillani. Vein sen  eilen Olarin biliaan, koska rupesin tämän keskustelunkin pohjalta epäilemään Debilin diagnoosia palaneesta viscosta. biliasta soitettiin, että vain pumppu sökö. Kustannusarvio 650 € töineen. Olihan hyvä uutinen se! Tämäkin tapaus osoittaa, että asiakkaan kannattaa olla kriittinen korjaamoiden vika-arvioihin. Säästyipä m onta tonnia rahaa, kun en laitattanut viscoa autoon tehtaan varaosana hintan 3800 €


Tuossa aiemminhan tuli tuo debil:n edustajan vastaus aiheeseen

Olen nähnyt joskus viallisen AOC-kytkimen, palanut kuoresta läpi.

ko. tapauksessa kustannusarvio laskettiin siten, että tiedossa on vain positiivisia yllätyksiä. AOC piti kohtuu rankkaa rahinaa, ja pumppu oli sökö.


Mikä tuon aoc:n rahinan aiheutti, tutkittiinko sitä, vai lakkasiko rahina pumpun uusinnalla?

Poissa Elja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: xc90 haldex ja pumppu rikki
« Vastaus #17 : 15.09.2011, 16:58:28 »
En ole havainnut autoni voimansiirrossa rahinoita. Debilissä kerrottiin AOK:ta sen verran avatun, että havaittiin kytkinlevyjen olleen palaneita ja loppuunkuluneita. Auton voimansiirto tuntuu toimivan nyt moitteettomasti (myös maastossa). Täytyy toivoa jokatapauksessa että debilin arvio oli enemmänkin hatusta vedetty kuin faktaa...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10012
Vs: xc90 haldex ja pumppu rikki
« Vastaus #18 : 15.09.2011, 18:09:43 »
Täytyy toivoa jokatapauksessa että debilin arvio oli enemmänkin hatusta vedetty kuin faktaa...
Tuollahan luki että se oli se pahin mahdollinen mikä olisi voinut olla. Parempi antaa semmoinen arvio mitä ei tulla varmasti ylittämään ;)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa jonessi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: xc90 haldex ja pumppu rikki
« Vastaus #19 : 13.07.2014, 14:39:52 »
Voiko nelivedossa olla jotain vikaa kun xc60 kuuluu rahinaa jostain auton alta mielestäni takaosasta aivan hiljaisessa ajossa (D päällä auton ite vetäessä kävelyvauhtia) ääni häviää noin 60km vauhdissa. Pyöriikö nelivedon osat Sillon kun neliveto ei ole päällä? Eli kardaani tai muu? Jos ei pyöri tietäisin vian olevan jossain muualla kuin nelivetoon liittyvissä osissa..
Volvo XC60 R-design D5 AWD -10

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5124
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: xc90 haldex ja pumppu rikki
« Vastaus #20 : 13.07.2014, 15:17:07 »
Voiko nelivedossa olla jotain vikaa kun xc60 kuuluu rahinaa jostain auton alta mielestäni takaosasta aivan hiljaisessa ajossa (D päällä auton ite vetäessä kävelyvauhtia) ääni häviää noin 60km vauhdissa. Pyöriikö nelivedon osat Sillon kun neliveto ei ole päällä? Eli kardaani tai muu? Jos ei pyöri tietäisin vian olevan jossain muualla kuin nelivetoon liittyvissä osissa..

Kaikki nelivedon osat pyörivät, riippumatta tarvitaanko nelivetoa, vai ei. Haldex kytkee tarvittaessa kardaanin ja takaperän "yhteen", mutta kuten sanottua, aina ne siellä kuitenkin pyörivät.

Poissa jonessi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: xc90 haldex ja pumppu rikki
« Vastaus #21 : 13.07.2014, 17:18:05 »
Hienoa hyvä kun tämä nyt selvisi, osaatteko sanoa yhtään mikä voisi olla tuossa autossani mikä tuota kahisevaa ääntä päästää? Pyöränlaakeri ei korjaajan mielestä olisi eikä kuulu jarruista ne uusittu juuri, onko mitään tapaa millä saataisiin ääni paikallistettua ja jotain tiettyä heikkoa kohtaa näissä joka kahisisi edellisessä viestissäni mainitsemalla tavalla :/
Volvo XC60 R-design D5 AWD -10

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 842
  • www.vrcf.fi
Vs: xc90 haldex ja pumppu rikki
« Vastaus #22 : 17.07.2014, 03:13:40 »
Eikös se ole 80tkm välein...

Taitaa olla ainoastaan yhden vuosimallisarjan S60:ssa merkattuna ohjelmaan.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: xc90 haldex ja pumppu rikki
« Vastaus #23 : 12.03.2015, 21:45:56 »
Eilen vaihdatin ysikympin (aj 230 tkm) Haldexiin öljyt ja suodattimen. Huollossa sanoivat, että "kreivin aikaan" tulin vaihdattamaan. Oli kuulemma suodatin ollut jo yhtä mössöä. Kyseinen huolto oli Volvolla 180 euroa, joten ei mielestäni pahan hintainenkaan. Toivottavasti kestää vehkeet...kop...kop.
Tämänhetkiset: Volvo XC90 D5 Executive, Volvo 240 GL ja Volvo S80 V8

Poissa jyyli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • Volvo XC90 2004 D5 AWD
Vs: xc90 haldex ja pumppu rikki
« Vastaus #24 : 10.07.2017, 23:20:42 »
Tervehdys palstalle taas! Entinen Volvoisti sortui hetkeksi VAGgilaiseen mutta routa porsaan kotiin ajaa.

Tämän topicin alta varmaan saisin apua ongelmaani. Ostin parisen viikkoa sitten jo mukavan paljon ajetun XC90 D5 vuosimallia 2004 elämäni ensimmäiseksi nelikoksi. Kävin motomaatilla teettämässä järjestelmätestin kun hälytinjärjestelmässä vikaa ja ajattelin sitä kautta pääsevän alkuun asian korjaamiseksi.

Testeri poisti järkyttävän määrän vanhoja vikakoodeja mutta yksi epämiellyttävä yllätys paljastui ja vika on päällä jatkuvana kun ei poistunut.

Järjestelmä: Monitoiminto, neliveto DEM ( tasauspyörästön elektroniikkamoduuli (DEM))
Koodi: 0006 Pumpun moottori Jatkuva.

Eli vaikuttaisi siltä että Haldexpumppu olisi tullut tiensä päähän? Elekman sivuilta löysin ohjeet pumpun mittaamiseksi. Mittasin pumpun napojen välille resistanssiksi 17,8 ohmia. Ohjearvo GenIII pumpulle on 2,7 ohmia.

Yhtään varma en ole tuosta Gen-nron paikkansa pitävyydestä joten onko sille helppoa keinoa tunnistaa auton alta irrottamatta pumppua?

Entäpä voiko tuo vikakoodi liittyä pumpun kyljessä olevasta ohjausboxista? jostain olin lukevinani että H7 hehkulla voisi kokeilla syöttääkö virtaa tms mutta tyhmälle ja autojen kanssa kokemattomalle kaikki täytyy vääntää rautalangasta.

Niin ja siis myyjä tulee vastaan maksamalla pumpun ja suodattimen, mä maksan työn (n.2h) ja öljyt. Lähinnä sitä ajan postauksellani takaa, että kannattaako luottaa suoraan tuon vikakoodin antamaan vikaan pumpussa vai voiko paineanturit yms olla silti syypää. Ja toisekseen tuon pumpun Gen-nron tunnistamisessa.

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7989
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: xc90 haldex ja pumppu rikki
« Vastaus #25 : 11.07.2017, 14:35:10 »
2004 on gen 2 haldex
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa jyyli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • Volvo XC90 2004 D5 AWD
Vs: xc90 haldex ja pumppu rikki
« Vastaus #26 : 11.07.2017, 22:44:52 »
Kiitos infosta! Olikin myyjä kerennyt tilata mulle tänään pumpun, käsittääkseni rekisterinumeron perusteella. Ymmärsin että ois gen 3, osanro 30783079. Googlailun perusteella ainakin päälle päin näyttää ihan samalta kuin omassani on. Elelman mukaan tuo kävisi myös mun autoon.

www.elekma.com/esipainepumppu_gen_iii_volvo_30783079
 


upload picture

Täytyypi kyllä tarkastuttaa tuon tilatun pumpun ja suodattimen sopivuus ennen ku lunastan itselleni.

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7989
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: xc90 haldex ja pumppu rikki
« Vastaus #27 : 12.07.2017, 12:50:30 »
Kiitos infosta! Olikin myyjä kerennyt tilata mulle tänään pumpun, käsittääkseni rekisterinumeron perusteella. Ymmärsin että ois gen 3, osanro 30783079. Googlailun perusteella ainakin päälle päin näyttää ihan samalta kuin omassani on. Elelman mukaan tuo kävisi myös mun autoon.

www.elekma.com/esipainepumppu_gen_iii_volvo_30783079
 


upload picture

Täytyypi kyllä tarkastuttaa tuon tilatun pumpun ja suodattimen sopivuus ennen ku lunastan itselleni.
Tuo että olis gen2 on vain lista tietoa, 2002-2005 olisi gen 2 mutta eiköhän se rekisterinumeron perusteella ole just oikee autoon, volvolla tapana laittaa autoon mitä käsillä on... no tuota pumppua muudään 03-10 malleihin että kai näissä sitten onkin gen 3.
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa jyyli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • Volvo XC90 2004 D5 AWD
Vs: xc90 haldex ja pumppu rikki
« Vastaus #28 : 18.07.2017, 00:27:15 »
Pumpusta oli hiilet loppu, uudella pumpulla pelaa hienosti! Onko noilla hiilivikasilla pumpuilla muuten mitään arvoa? Kannattaako noihin hiiliä vaihdella?

 

Carcom Oy  Ateho