Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V70 D5 -02, konepellin avausvaijeri poikki

  • 22 Vastauksia
  • 12628 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -02, konepellin avausvaijeri poikki
« Vastaus #15 : 12.02.2016, 00:10:42 »
Itse kun tuossa pari vuotta sitten uusin katkenneen vaijerin tilalle uuden, ei tullut muuta kuin vaijeri mukana ja volvolta siis ostin vaijerin.
Pujottelin vaijerin jalkatilasta putsarin koteloa päin, sai sieltä reiästä tulemaan hyvin ja pujottelin sitten kuten alkuperäisen, ei tarvinu irrotella mitään osia autosta, ainoastaan putsarikotelo, muuten meni ihan sellasenaan paikalleen.
Tähän nyt vielä palaan, kun vaijeri ja kahva on hankittuna ja pitäisi viikonvaihteessa vaihto suoritella, niin saitko tosiaan vaijerin vaihdetuksi ainoastaan putsarinkotelon irroittamalla? Tuossa alfamerin korjausopasta selailin ja siellä tuo vaijerin vaihto kerrottiin, mutta siinä neuvottiin ensin irroittaman puskuri, sitten etuvalot ja moottoritilan etupelti. Näiden jälkeen vasta olis pääsy vaijrin kiinnityksiin. Ei viittis turhaan purkaa, jos vaihto on mahdollista ilman em. irroitusta?

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: Volvo V70 D5 -02, konepellin avausvaijeri poikki
« Vastaus #16 : 14.02.2016, 09:30:12 »
Tähän nyt vielä palaan, kun vaijeri ja kahva on hankittuna ja pitäisi viikonvaihteessa vaihto suoritella, niin saitko tosiaan vaijerin vaihdetuksi ainoastaan putsarinkotelon irroittamalla? Tuossa alfamerin korjausopasta selailin ja siellä tuo vaijerin vaihto kerrottiin, mutta siinä neuvottiin ensin irroittaman puskuri, sitten etuvalot ja moottoritilan etupelti. Näiden jälkeen vasta olis pääsy vaijrin kiinnityksiin. Ei viittis turhaan purkaa, jos vaihto on mahdollista ilman em. irroitusta?

Kysyn vielä, että miten ihmeessä tästä voi purkaa valot ja puskurin jos konepelti on kiinni ja vaijeri poikki? Pakkohan se on pelti saada ensin jotenkin auki että noihin pääsee käsiksi. Vai onnistuuko se tosiaan noin onkimalla kuten edellisen sivun kuvassa on?
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa tomik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -02, konepellin avausvaijeri poikki
« Vastaus #17 : 14.02.2016, 18:09:16 »
Vastataanpa itelle. Eipä tähän vaijerin vaihtoon ole oikotietä onneen. Pakko on puskuri ja valot irroittaa autosta, jotta saa etupellin irti ja käännettyä siten, että pääsee vaijeriin käsiksi. Hyvä puoli tässä on se ettei näitä ole kokonaan pakko irroittaa autosta, vaan jättää "hollille", siten että tarvittavat ruuvin vain pääsee irroittamaan ja saa etupellin käännetyksi.
Kuvaa omasta päivällisestä projektista, jossa n. 3t sain aikaa kulumaan näin ensikertaa hommaa tehden, nyt menis jo nopeammin  :D

Uuden vaijerin sai parhaiten paikalleen kiinnittämällä uuden vaijerin vanhaan erkkarilla tjs. ja sitten nykäistyä ohjaamosta konehuoneen puolelle.



Tuota pellin avauskuvaa pellin ollessa kiinni, päivällä tsuumailin ja kyllä se teoriassa varmaan mahdollista on, alapuolelta on pääsy pellin lukkoihin koukuilla, mutta jos koukuilla on vaijeria tarkoitus alaspäin nykäistä lukkojen avaamiseksi, niin aika hankalaa on, mutta ei kait mahdotonta...

Poissa kynnys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -02, konepellin avausvaijeri poikki
« Vastaus #18 : 27.08.2020, 15:58:29 »
Vaijerin vaihdossa sattui moka, kun kiinnitin vanhan vaijerin uuteen teipillä ja aloin vetää paikoilleen niin puolivälissä teippi antoi periksi. Nyt on todella hankala löytää reittiä. On kokeiltu jalkatilan puolelta ja ilmanputsarin alta , joka kerta tökkää johonkin. Meneekö vaijeri jalkatilan puolella  suoraan verhoilun alla kohti tulipeltiä. Verhoilua on hieman aukaistu mutta on tiukasti jossain polkimien yläpuolella kiinni jotta pääsisi paremmin näkemään.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2020, 16:32:50 kirjoittanut kynnys »

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5522
  • Volvo V70
Vs: Volvo V70 D5 -02, konepellin avausvaijeri poikki
« Vastaus #19 : 27.08.2020, 17:13:53 »
Vaijerin vaihdossa sattui moka, kun kiinnitin vanhan vaijerin uuteen teipillä ja aloin vetää paikoilleen niin puolivälissä teippi antoi periksi. Nyt on todella hankala löytää reittiä. On kokeiltu jalkatilan puolelta ja ilmanputsarin alta , joka kerta tökkää johonkin. Meneekö vaijeri jalkatilan puolella  suoraan verhoilun alla kohti tulipeltiä. Verhoilua on hieman aukaistu mutta on tiukasti jossain polkimien yläpuolella kiinni jotta pääsisi paremmin näkemään.

Meniskö samalla tavalla kuin S80:
https://www.justanswer.com/volvo/3gqz1-2002-volvo-s80-hood-latch-cable-broken.html
Ja yuutuubasta poimittua:
https://www.youtube.com/watch?v=7DCYKEKUxLo
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa kynnys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -02, konepellin avausvaijeri poikki
« Vastaus #20 : 27.08.2020, 17:25:10 »
Kiitons mutta en löytänyt linkeistä apua.

Poissa kynnys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -02, konepellin avausvaijeri poikki
« Vastaus #21 : 28.08.2020, 11:18:27 »
Löytyihän se vaijerin kulkureitti tuosta videolinkistä kun tarkkaan katsoi, kiitokset  anssi68,  nyt vielä hakusessa kuskin umpion kohdalla oleva " liititimen" paikka , liittimen päässä oleva reikä näyttäisi umpinaiselta.

« Viimeksi muokattu: 28.08.2020, 11:24:16 kirjoittanut kynnys »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo V70 D5 -02, konepellin avausvaijeri poikki
« Vastaus #22 : 28.08.2020, 14:25:25 »
Liittimessä on tulppa päässä eli ei kytketä mihinkään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo