Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 Huono kylmäkäynnistyvyys!

  • 41 Vastauksia
  • 11052 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #15 : 08.05.2015, 17:19:09 »
Pakko sanoa tähän väliin, että aika arvokkaita neuvoja tulee taas pussillinen, kun autossa on pikkuvika, vieläpä yleinen sellainen.

Vaikka 240-sarjalaisen sytkäosat onkin edullisempia kuin esim. seiskan, niin silti noista tulee jo hyvä summa rahaa kun lähdetään summamutikassa vaihtelemaan osia. En tietenkään tarkoita, etteikö näitä osia olis hyvä vaihdellakin, mutta vianetsintään kamojen ostelu on väärä vaihtoehto. Alkuperäinen Boschin jakajakin toimii suurinpiirtein siihen asti kunnes kontaktit katkeaa, tai sisälle pääsee kosteutta. Lisäksi tarkennus, 240:n B230F ei ole Renixillä sen enempää kuin Reginallakaan.

Viallista lämpötila-anturia veikkaisin tässä tapauksessa vian aiheuttajaksi ja senhän saa myös mitattua.
Itselle on em. lisäksi LH:n kanssa tullut eteen seuraavat viat:
-viallinen bensapumpun rele
-virtajohto pumpulle poikki
-viallinen boxi
-viallinen asentotunnistin

Ja tärkeimpänä, kun kerran sellainen mahdollisuus on annettu, lue vikakoodit, myös kutospistokkeesta.

« Viimeksi muokattu: 08.05.2015, 17:25:58 kirjoittanut raul »

tomppa240se

  • Vieras
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #16 : 09.05.2015, 16:52:06 »
Kiitos hyvistä vastauksista!

Kirjoitit:
"Viallista lämpötila-anturia veikkaisin tässä tapauksessa vian aiheuttajaksi ja senhän saa myös mitattua."

Miten tuon saa mitattua?

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #17 : 11.05.2015, 02:35:54 »
Tod. näk. autosi käynnistyy piripintaan tankatulla hyvälaatuisella polttoaineella helposti, kunhan tulpat on putsattu ja virtaa riittää. Tankin sisällä oleva polttoainelinja lienee murtunut.

Olen yrittänyt tätä viestittää jo useammalla viestillä, mutta jokainen näistä edellisistä viesteistä on poistettu johtuen mitä todennäköisimmin ylläpidon teknisestä kokemattomuudesta.


Poissa Aetheries

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #18 : 11.05.2015, 06:05:44 »
Kyllähän toi ruiskun lämpöanturilta vaikuttaa.ite vaihdoin kans pari vuotta sitten kun sais kesäkelilläkin 5min sahata käyntiin.anturi maksaa siniseltä jotain 70e muistaakseni.vähän ahdas paikka vaihtaa mutta onnistuu kyllä.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #19 : 11.05.2015, 12:19:05 »
Olen yrittänyt tätä viestittää jo useammalla viestillä, mutta jokainen näistä edellisistä viesteistä on poistettu johtuen mitä todennäköisimmin ylläpidon teknisestä kokemattomuudesta.
Seuraavalla ylläpidolle kuittailevalla viestillä lupaan ladata kaikella mihin mun oikeudet riittää, sua on varoitettu. Onko se niin saatanan vaikeaa kirjoittaa viestejä ilman provoja, vittuilua ja pätemistä? Ja tasan tiedät mitä tarkoitan.

tomppa240se

  • Vieras
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #20 : 11.05.2015, 21:55:42 »

Kiitos vinkeistä!

Tarkoitatko "maksaa siniseltä" Volvon merkkiliikettä/varaosia?


s73

  • Vieras
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #21 : 11.05.2015, 22:00:45 »
Sitä anturia saa tarvikkeena, pitää olla boschin tekemä, fae on kelvoton.
Tarkista myös numerosarja ennen asennusta.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #22 : 11.05.2015, 22:41:59 »
Tuosta näet anturin numeron ja mittausarvot. Useimmilla yleismittareilla pystyy tuon tarkistamaan. Onnistuu siis irroittamattakin, mutta luotettavien tulosten vertailuun varmaan parempi irroitella.
Oman kokemuksen mukaan arvo voi olla aika reilusti "sinnepäin" ja vielä toimii, kuitenkin pitäis reagoida sitten lämpötilan muutoksiin loogisesti.


Poissa Aetheries

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #23 : 12.05.2015, 09:33:57 »
Kiitos vinkeistä!

Tarkoitatko "maksaa siniseltä" Volvon merkkiliikettä/varaosia?

Kyllä nimenomaan, alkuperäinen varaosa Volvon liikkeestä 8)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #24 : 12.05.2015, 10:20:32 »
Saa motonetistä alta 50 e

37-3585
Tuote: Bosch-ruiskuanturi musta

e: vastus mitataan rungon ja nastan välillä. Tuossa on kaksi anturia yksissä kuorissa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #25 : 12.05.2015, 15:09:57 »
Saa motonetistä alta 50 e

37-3585
Tuote: Bosch-ruiskuanturi musta
Yksi kokeilu Motonetin "Boschin" anturista,on se musta,ei siinä lukenut mitään Boshia,eikä toiminut.
             Tarvikkeena saa tilaamalla aidon Boschin,hintaluokka alle 50€

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #26 : 12.05.2015, 18:53:14 »
e: vastus mitataan rungon ja nastan välillä. Tuossa on kaksi anturia yksissä kuorissa.

Paitsi tuo malli I, -026 päätteinen, joka yleensä löytyy LH2.2:n kanssa. Siinä nastojen väliltä.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #27 : 13.05.2015, 01:42:39 »
Jos siellä on boschin sytytysosaa niin ei ihan heti motonet kamaa tilalle. Tarkistaa ne vanhat ensin. :)

Poissa Aetheries

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #28 : 13.05.2015, 11:53:25 »
Saa motonetistä alta 50 e

37-3585
Tuote: Bosch-ruiskuanturi musta

e: vastus mitataan rungon ja nastan välillä. Tuossa on kaksi anturia yksissä kuorissa.

Eipä ole suuri hintaero bossilla ja orkkiksella niin itse ottaisin (ja otinkin) mielummin orkkiksen, ainakin toimii.

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #29 : 16.05.2015, 01:29:54 »
Seuraavalla ylläpidolle kuittailevalla viestillä lupaan ladata kaikella mihin mun oikeudet riittää, sua on varoitettu. Onko se niin saatanan vaikeaa kirjoittaa viestejä ilman provoja, vittuilua ja pätemistä? Ja tasan tiedät mitä tarkoitan.

Kirjoittikohan tämän nyt isä, poika vai molemmat yhdessä -mene ja tiedä?

Tarkoitus ei ole ollut vittuilla teistä kolmesta kenellekään, mutta joskus autojen ja jopa Volvojenkin kakomiset johtuvat niinkin oudoista vikojen yhdistelmistä, että perussyy ongelmiin ei helposti ratkea yksittäisiä osia vaihtelemalla -varsinkaan, mikäli ongelman omistajan talous ei kestä monenkaan osan vaihtoa samanaikaisesti tai edes lyhyellä aikajänteellä.

Mm. tästä syystä tarjosin kyselijälle käytännössä ilmaisen*** vaihtoehdon sulkea mahdollisen vikakohteen pois tankkaamalla tankin täyteen ja varmistamalla kipinän. Te tai joku teistä ei ilmeisesti tätä ymmärtänyt vaan tulkitsi tämän provoksi, pätemiseksi tms. ja tämä joku meni tästä kimpaantuneena peukaloimaan/poistamaan tähän asiaan liittyviä lähettämiäni viestejä.

Tässä tapahtui väärinkäsitys, joka johtui mielestäni kokemattomuudesta (Oikeasti ilman vähäisintäkään vittuilua!).

Kiroilu ja uhkailu sopivat mielestäni vielä huonommin ylläpidolle kuin meille nettiviidakon matosille. Eiköhän teidän ylläpitäjien tule toimia esimerkkinä meille siinä miten netissä tai edes tällä foorumilla asioidaan? Mitä mieltä itse olette?

Peace!
KG240

***vaikka Volvo ei toimisi (enää koskaan esim. rahat/aika loppuisivat kesken projektin) niin tankatun polttoaineen voisi melko laajasti hyödyntää muissa kulkuneuvoissa tai jopa ruohonleikkureissa toisin kuin merkkikohtaiset anturit tms. muut sälät, joita täällä on ensimmäisinä ehdotettu vaihdettaviksi

 

Proturbo  Autodiagnoosi