Ja seuraava letku tukittu, eli se letku mikä menee siihen ilmanputsarin kanteen menevälle venttilille mikä liikuttaa alipaineella kylmän/lämpimän ilman sisätulo läppää. Ei vaikutusta, taas syttyi parin testi ajolenkin jälkeen valo tyhjä käynnillä ajon jälkeen, eikä mitään oireita! Eli ei johdu tuo vika siitä ilmanputsarin kannessa olevasta venttiilistä.
Voikohan tuossa joku tiiviste vuotaa vähän, esim. imusarjan tiiviste, mutta miksi valo syttyy aina vain tyhjäkäynnillä ja ei ensimmäisen eikä välttämättä toisenkaan testilenkin jälkeen? Jos jokin koneen tiiviste vuotaisi niin eikös se valon pitäisi syttyä silloin myös ajossa ja hetimiten nollauksen jälkeen? Tuo syttyy aina ajon jälkeen tyhjäkäynnillä kun kone on lämmin.
Rupeaa olemaan kyllä niin kummallista tuon paskan kanssa että varmaan pakko nostaa kädet ylös ja toivoa että ensi perjantaina markkihuollossa jonkin selkeän selityksen tuolle löytäisi.
Tässä vielä kertaalleen mitä tehty/vaihdettu:
- alipaine vuodot tutkittu, ei löydetty vuotoja
- imm vaihdettu
- etummainen lambda vaihdettu, testattu ja toimivaksi todettu
- tulpat, pyörijä, virranjakajan kansi ja tulpan sekä puolan johdot vaihdettu
- bensanpaine koetettu painamalla venttiilistä ajon jälkeen, paine oli ok koska ruikkasi ihan kunnolla bensaa.
Voihan se tosiaan olla että putkessa ennen etummaista lambdaa on joku pieni vuoto mikä ei pidä ääntä. Päältä päin se putki ainakin näyttää ehjältä, mutta alapuolta siitä ei näe jos ei saa autoa nostettua.
Voiko jossain ruiskusuuttimessa olla jotain vikaa, sellaista pientä vikaa mikä ei aiheuta mitään käyntihäiriöitä. Laitoin kyllä tankkiin suuttimien puhdistus ainetta ja sen jälkeen ajettu noin 130km.