Nyt vasta löysin tämän. Asiallista rakentamista, jos tarviit tässä jeesiä maalipinnan kans niin vinkkaa vaan. 
Hidas!

Joo, kyllä varmasti tarvitsee. Vesihioa tuo ainakin pitää, parissa kohtaa näkyvillä sumurajat, mutta se on sitten joskus

Nyt olisi sitä tähdellisempää päivitettävää
Kerrankin kun oli pitkä viikonloppu niin kerkesi tekemään nuo jarrujutut loppuun. Liotin siis jarruosia 33% fosforihappoliuoksessa. Liuotusaika oli n. 6h ja lämpötila sopivat 40*C väliaikana vaihtelin uuden rattiakselin lukkoineen ja avaimineen päivineen, kun purkuvaiheessa rattilukon tappi sai hiukan kipeää ja meni särki

ennemmin vaihtaa tuon akselin nyt tässä vaiheessa, eikä sitten kun saa katastusinspehtööriltä korjauskehotuksen..
Ekana oli vuorossa etusatulat. Aika hyvin tuo happo kuorii kaiken pois


Liuottelun jälkeen välitön kuivaus kuumailmapuhaltimella. Ideana tuossa on haihduttaa liuoksesta vesi pois jolloin jäljelle jää tuo fosfori joka samalla kuivuu kappaleen pintaan tehden sen pintaan harmaan suojaavan kalvon. Kalvon päälle voi tietenkin maalata.

Ennen takasatuloiden vuoroa siivilöin ylimääräiset roskat pois.

Melkoista liejua jäi sangon pohjaan


Ei siinä. Takasatulat lillumaan ja etusatuloita päällystämään. Pohjamaalina Upolin Happopohjamaali

Kullitettu


Mutta, jottei asiat kävisi liian helposti niin otetaas pari askelta taaksepäin tässä kasauksessa. Vaikka linjaukseni on, että tehdään samantien kunnolla, muuten ei tehdä ollenkaan -niin välillä lopputulos ei silti seuraa linjausta.
Viime vuonna kun puhaltelin ja maalailin kaikki alustan osat niin ne on nyt
ruosteessa. En käsitä mitä helvettiä tuossa maalausvaiheessa on käynyt. Puhaltaessa tuntui että ihan kuin maalia ei olisi joissakin kohtaa ollenkaan, vaikka vetelin sudilla 3 kerrosta maalia. Jokaisessa alustan osassa on maaliruostetta ja ruostetta jopa maalin alla, joten ei muutakuin purkamaan osia irti.
Ekaksi käsittelin etupään osat, eli puhallus + maalaus. Lisänä hain kaupasta kolme litraa ruostesuoja-alustamassaa, sekä vanhanliiton spraytervaa. Litran sain hukattua tuota alustamassaa pelkkiin etupään osiin (tolpat + tukivarret)

On se perkele jos nuo vielä tuosta ruostuu

Puhallusvaiheessa putsasin myös kaikki etupään osiin liittyvät pultit, kun nekin meinasivat ottaa ruostetta itseensä.
Jahka kaikki etupään osat oli kuivuneet yön yli niin seuraavana päivänä laittelin ne takaisin paikoilleen. Pultteihin ja jokaiseen kierrekoloon tuli laitettua törkymäärä tuota tervaa. Pulttien kiristämisen jälkeen edes pulttien kannat eivät säästyneet tervalta.
Tässä kuvassa alustamassa on jo suihkittu.

Etupään saatuani taas kasaan niin oli vuorossa takapää. Aika helppo vetää tuo akseli tuolta pois kun laittaa tuollaisen pitkän vanerin akselin alle ja pudottaa akselin siihen

Sen verran ehdin tänään että takatukivarret sain ihan valmiiksi asti ja jäivät kuivumaan, ensi viikonlopulle jäi enää pelkkä taka-akseli.

Sen verran tässä on keretty tuumailla ja laitettu suunnitelmia uusiksi ja todettu, että tuo auto on saatava pois tuolta kylmästä tallista. Tämä siksi, että kun tuo on osaksi maapohjasuoja niin tuo soraosuus on melkein koko ajan kostea. Ja aina kun sataa niin tuonne valuu ihan älyttömästi vettä, koska tuo on muuta ympäristöä matalemmalla. Eli jos tuo jää auton lopulliseksi säilytyspaikaksi, niin se ruostuu pilalle 100% todennäköisyydellä.
Uudet tilat tulevat olemaan vanhassa navetassa (toiminta loppunut 12v sitten jos joku murehtii ammoniakkia), josta osastoidaan minun käyttöön reilu 70m
2 tila. Seinät, lattia ja katto tietenkin käsitellään jollakin kivalla materiaalilla, joka ei päästä mitään hajua läpi esim. epoksimaali. Parista paikkaa on jo kysytty tarjouksia materiaaleista ja ehkä ensi viikonloppuna saisi jo alkaa tekemään väliseinää
