Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850 lakkas lataamasta.

  • 9 Vastauksia
  • 1818 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puolenvuodenummetus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
850 lakkas lataamasta.
« : 16.04.2015, 09:34:52 »
2.4 pensa-96.Viikko sitte alko vilkuttaan kaikkia varotusvaloja koetaulussa,Eilen sitte sytty taas ja ei enää sammunu.Ja akku tyhjäksi.Näky olevan aika ahtaassa koko laturi,en oo vielä purkanu mitään mut onko tuossa possilaisessa vielä se vaihettava hiilipaketti? jos sais tekohengitettyä toimiin vähäks aikaa??Ja joutuuko laturin irrottaan jos hiilet vaihtaa?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850 lakkas lataamasta.
« Vastaus #1 : 16.04.2015, 09:50:39 »
On se siellä se vaihdettava hiilipaketti/säädin, tosin muovikuoren alla. Sen suojan joutuu siis ensin ottamaan pois. Onnistuu paikallaan ollessaan mutta jossain määrin näpräilyä vaatii.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa puolenvuodenummetus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 lakkas lataamasta.
« Vastaus #2 : 16.04.2015, 10:11:35 »
Kiitokset :)Pitää ruveta tutkiin.

Poissa puolenvuodenummetus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 lakkas lataamasta.
« Vastaus #3 : 16.04.2015, 12:13:05 »
Miten se tuo muovikuori?Eihän se mahu tuleen pois ku ottaa imusarjaan kiinni??

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850 lakkas lataamasta.
« Vastaus #4 : 16.04.2015, 12:38:14 »
Miten se tuo muovikuori?Eihän se mahu tuleen pois ku ottaa imusarjaan kiinni??

Niin juu. :) Itsehän muistelin dieselmallista samaa, siinä ei tuota ongelmaa ole. :)

EDIT: (ei kun mä oon niin kujalla taas että lopetan neuvomisen :D )

EDIT2: sen sijaan postaan videon, jossa se kuori kyllä mahtuu pois. https://www.youtube.com/watch?v=T9koQlrsYLU . Joku muu kertoo, että onko eroa 10v, 20v ja turbomalleissa tässä suhteessa...
« Viimeksi muokattu: 16.04.2015, 12:49:54 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: 850 lakkas lataamasta.
« Vastaus #5 : 16.04.2015, 12:45:05 »
Tuossa omat ohjeet:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=58335.msg1010715#msg1010715

Se muovikuori mahtuu taittumaan sinne sivuun pois tieltä, kun kääntelee. Jäi mulla laturin ja syylärin väliselle alueelle tavallaan kun sopivasti pyöritteli.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa puolenvuodenummetus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 lakkas lataamasta.
« Vastaus #6 : 16.04.2015, 13:04:10 »
Kiitosta vaan :)Koittaa käännellä. Vaan täälä pohjolan tallissa tulee välillä nii raakasti lunta,räntää ja vettä et meinaa ajatus karata :'(

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: 850 lakkas lataamasta.
« Vastaus #7 : 16.04.2015, 13:28:20 »
Kiitosta vaan :)Koittaa käännellä. Vaan täälä pohjolan tallissa tulee välillä nii raakasti lunta,räntää ja vettä et meinaa ajatus karata :'(

Kyllä se siitä. Lupaan, että ainakin mieli lämpenee, jos ei tuota ota paikaltaan pois ja pihalla tekee.  ::)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 lakkas lataamasta.
« Vastaus #8 : 16.04.2015, 16:40:47 »
Raportoipa tuleeko kuntoon. Ittellä teki jokunen viikko takaperin samanlailla, kaikki varotusvalot sytty ja akku tyhjeni. Epäilen virtalukon pohjaa syypääksi (jos ei saa herätettä laturi), koska tolla nykysellä ei oo ajettu ku 35tkm ja on boschilainen vehje. Vika korjaantu ku pyöritteli jokusen kerran avainta edestakas virtalukossa.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa puolenvuodenummetus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 lakkas lataamasta.
« Vastaus #9 : 16.04.2015, 16:43:22 »
Kyllähän tuossa meinas verisuoni päästä katketa :buck2:Sen verran tilavassa paikassa.Mut ei taida enää hiilien vaihto riittää :-\Oli senverta kuluneet liukupinnat(vaimitkänenyoli).Arvokas oli uusi laturi 170e+vanha vaihossa.Kiinalainen kympin halvempi.Löytysköhän tähän vielä osat jos korjais?Tai jos joltain löytys HYVÄ käytetty nii saapi tarjota.Purkaamolla 70e mut sinnekki oli 200km.......

 

RallyBaron  Samppasport