Tuo ilmareikä korkissa on auki, ei johdu siitä, vaikka sitä jo kerkesin toivoa

. Jarrujärjestelmä on rakennettu kokonaan uusiksi n. 5 vuotta sitten. (Putket, takasylinterit, kaikki kumit VP autoparts, etumännät, nesteenä DOT4)
Monessa autossa on tosiaankin paineventtiili pääsylinterin perällä, mikä jättää pienen paineen järjestelmään.
Mutta tässä mallissa sellaista ei ole. Päin vastoin: Pääsylinterin pohjalla takimmaisena on jo uutena asennettu prikka, missä on urat paineen tasausta varten.
Lisäksi olen varmistanut, pääsylinterin mäntä varmasti palautuu alkuasentoon ja avaa yhteyden jarrunestesäiliöön.
Mutta oireet on sellaiset, että paine sinne järjestelmään jostakin syystä jää päälle toisinaan jarrutuksen jälkeen. Tänään tein parin sadan kilsan lenkin ja havaitsin ainakin molempien etujarrujen kuumenevan, kun ongelma on päällä. Jos vika olisi jarruletkussa, kuumeneminen jäisi vain toiseen etujarruun (ellei sitten molemmat letkut sattuisi olemaan paskana!).
Pari asiaa ihmetyttää:
-Miksi ongelma ei tule joka jarrutuksella?
-Miksi jarrut vapautuvat, kun poljinta kevyesti tökkää?
Ei auta, kuin kääriä hihat ja tarkastaa letkut. Sen jälkeen otan Amazonistani tehostajan ja kokeilen sillä. Yksi vaihtoehto on myös ohittaa tehostaja ja selvittää vaikuttaako se.