Carcom Oy  Elekma

v70 mk2 ja outo kolina

  • 44 Vastauksia
  • 16097 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #30 : 29.04.2015, 21:41:50 »
Saako tuonne pujotettua tuota puutarhaletkua ilman että irrottaa iskarin?

Eiköhän, jousenpuristimella voi vähän keventää.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa teemu92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #31 : 30.04.2015, 11:59:39 »
Eiköhän, jousenpuristimella voi vähän keventää.
mä en onnistunu.. Tai sit oli niin paskat puristimet
850 t5
Ex v70 mk3 2.4d
Ex v70 mk2 2.5T
Ex v70 mk1 2.5tdi

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #32 : 30.04.2015, 12:23:59 »
mä en onnistunu.. Tai sit oli niin paskat puristimet

Mä en ole edes kokeillut, kunhan kopioin muiden vastauksia toisista keskusteluista. ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa jannne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #33 : 30.04.2015, 12:39:39 »
Järeä jousipuristin ei mahdu sinne, sanoisin että pitää ottaa tolppa irti.

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #34 : 30.04.2015, 12:43:34 »
Itellä autto aikanaan kun työnsi puutarhaletkua jousta pitkin niin pitkälle kun sai menemään.
V70 2.5t geartronic -06

hevepe

  • Vieras
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #35 : 30.04.2015, 13:12:40 »
Ite kun vaihdoi  tilalle eibachi  jouset ja niissä on jotkut suojamuovit päällä tms niin hilasin ne sinne jousen ja levyn väliin, eikä ole kuulunut mitään kolinaa...ainakaan vielä

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2536
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #36 : 30.04.2015, 19:14:07 »
Jousta pitää puristaa reilusti kasaan että se kevenee lautasesta. Eli ei oikein onnistu paikallaan. Helppohan tuo tolppa on irrottaa. Kolme mutteria ylhäältä ja kaksi pulttia alhaalta. Tolppa on kädessä alle 10min..
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #37 : 30.04.2015, 19:29:33 »
Heiluuko jarrusatula näppivoimin? Kaverilla oli vanhakoppaisessa  väljät liukutapit ja siitä kanssa etsittiin väljää niveltä melko antaumuksella...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Hetuz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #38 : 30.04.2015, 22:16:54 »
Mulla on just semmoset paskat rimpula puristimet ja yritin punoa niitä suunnasta jos toisesta jouseen. En onnistunu keventämään jousta ollenkaan. Puhaltelin paskat pois jousilautaselta ja tuönsin sitä letkunpätkää nin pitkälle jousen alle kun se menee. Meni  korkeintaan 2 cm matkalle. Eipähän oo kolissu kuitenkaan sen jälkeen. Kai siellä oli sopivasti hiekkaa tai muita siirtolohkareita, jotka onnistuin siivoamaan pois.
V70 D3 (MY16)

Poissa Heikki75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 345
  • V60 D4 AWD
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #39 : 01.05.2015, 08:54:31 »
Jousta pitää puristaa reilusti kasaan että se kevenee lautasesta. Eli ei oikein onnistu paikallaan. Helppohan tuo tolppa on irrottaa. Kolme mutteria ylhäältä ja kaksi pulttia alhaalta. Tolppa on kädessä alle 10min..
Mietin tuota, että eikö tolppa olisi helpompi pujotella pois, jos jättäisi laakerin sinne paikalleen ja irrottaisi vain iskarinpäästä ylimmän mutterin? Pysyisi ainakin yläpäästä samassa asennossa?

Poissa rampe13

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #40 : 01.05.2015, 09:43:57 »
Mietin tuota, että eikö tolppa olisi helpompi pujotella pois, jos jättäisi laakerin sinne paikalleen ja irrottaisi vain iskarinpäästä ylimmän mutterin? Pysyisi ainakin yläpäästä samassa asennossa?

kyllä, iskarin yläpään mutteri vain auki.

Poissa Heikki75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 345
  • V60 D4 AWD
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #41 : 01.05.2015, 13:29:29 »
Näistä menee vakaajan koriheloja etupäästä väljäksi todella harvoin.

Mulla kesti ne yläpään lautaset 7tkm, kunnes alkoi kolisemaan, olivat mallia Professional parts sweden (eli täyttä sontaa laadultaan)
Hain volvolta ne XC90 kumit, muita siellä ei vissiin enää myydäkkään, maksoivat alle 50e/kpl. Suosittelen hakemaan nuo osat volvolta, sitä tolppaa ei ihan huvikseen jaksa purkaa irti autosta muutaman kuukauden välein.
Olihan ne lautasetkin paskana. Eli tuolle kuralaatu-listalle voidaan lisätä myös Febi-Bilstein ja varmaan on niin, että näitä osia ei kannata tarvikkeena ostaa? Nämä kestivät siis alle 5000km.
Siniseltätiskiltä hain uudet. Tuplahinta, mutta elämä on..
Joo ja ei ole nykyään erikseen osanumeroa XC90 varten, kysyin asiasta.

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2536
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #42 : 01.05.2015, 15:55:34 »
Mietin tuota, että eikö tolppa olisi helpompi pujotella pois, jos jättäisi laakerin sinne paikalleen ja irrottaisi vain iskarinpäästä ylimmän mutterin? Pysyisi ainakin yläpäästä samassa asennossa?

Oikeastaan ihan sama kumminpäin tekee..
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa rampe13

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #43 : 01.05.2015, 18:13:06 »
Oikeastaan ihan sama kumminpäin tekee..

ei ole. paljon helpompi laittaa yksi hyvin keskittyvä mutteri paikaleen verrattuna kolmeen jotke ei keskity mihinkään vaan joutuu koplaamaan alulle. tehtävissä molemmilla tavoilla, toinen on vain helpompi ;)

Poissa Heikki75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 345
  • V60 D4 AWD
Vs: v70 mk2 ja outo kolina
« Vastaus #44 : 01.05.2015, 18:35:13 »
ei ole. paljon helpompi laittaa yksi hyvin keskittyvä mutteri paikaleen verrattuna kolmeen jotke ei keskity mihinkään vaan joutuu koplaamaan alulle. tehtävissä molemmilla tavoilla, toinen on vain helpompi ;)
Se vain, että jos tuo jousilautanen on kovin repale, kannattanee varmuuden vuoksi ottaa sen laakerin kanssa irti, ja puristaa jousi ennen ylimmän mutterin irroitusta.
Itsellä oli nyt kuskinpuolella kumi revennyt kunnolla ja ei sitä mutteria saanut pois, ennenkuin painoi jousen kasaan, joten pakko oli irroittaa laakerin kanssa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy